SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 12:55

hyperspin

Køb og salg af MAME og dele til MAME
  • Forfatter
  • besked

sisse

  • Indlæg: 69
  • Tilmeldt: lør 27. nov 2010 08:32
  • Geografisk sted: hammel
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

hyperspin

Indlægtirs 7. dec 2010 11:54

ved ikke om jeg har postet forkert?

er der en herinde der ved hvordan man bruger hyperspin.. for kan ikke få mine spil ind på den så jeg kan spille dem. og har kigget på emu uden held så er der nogen her der ved hvordan man gør de forskellige ting. så som spil video og billeder på forhånd tak

sisse :-)
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: hyperspin

Indlægtirs 7. dec 2010 12:08

Hyperspin er en frontend til emulatore, så selve processen med at vælge system og spil tager sig ud på en lækker måde.

Du skal først have emulatoren op at køre med ROM'er til de spil du gerne vil spille. Når dette kører, kan du gå videre og kører Hyperspin til at styre dem med.

Vil du spille emulation af arcade videospil eller simulation/emulation af flippere?

For flippere, skal du både have ROM'ere og dokumentet til pinball simulatoren (http://www.vpforums.org/).

sisse

  • Indlæg: 69
  • Tilmeldt: lør 27. nov 2010 08:32
  • Geografisk sted: hammel
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: hyperspin

Indlægtirs 7. dec 2010 12:40

soren skrev:Hyperspin er en frontend til emulatore, så selve processen med at vælge system og spil tager sig ud på en lækker måde.

Du skal først have emulatoren op at køre med ROM'er til de spil du gerne vil spille. Når dette kører, kan du gå videre og kører Hyperspin til at styre dem med.

Vil du spille emulation af arcade videospil eller simulation/emulation af flippere?

For flippere, skal du både have ROM'ere og dokumentet til pinball simulatoren (http://www.vpforums.org/).


skal kun kører mame spil i første omgang.har ca 6000 spil på pc. pg har osse hyperspin. men er helt lost ellers ??? nogender kan hjælpe med hvordan jeg får mine roms vist i hyperspin :-)

mchay

  • Indlæg: 596
  • Tilmeldt: man 22. okt 2007 13:24
  • Geografisk sted: Svendborg
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: hyperspin

Indlægtirs 7. dec 2010 15:00

Der er umiddelbart video guides til opsætning af hyperspin på følgende adresse

http://www.hyperspin-fe.com/index.php?option=com_content&view=article&id=48&Itemid=58

Ved ikke om det er noget der kan bruges.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: hyperspin

Indlægtirs 7. dec 2010 15:04

kan i en hurtig vending sige at rom-filerne skal have samme navn som det der står i xml-filerne i hyperspin. men hvis du ikke umiddelbart har ændret på rom-filerne, så skulle det være ok.

i din hyperspin mappe er der en fil der hedder hyperhq.exe. dette er hvor du opsætter alt. her kan du bl.a. henvise til emulatoren, rom filerne og video filerne.

sisse

  • Indlæg: 69
  • Tilmeldt: lør 27. nov 2010 08:32
  • Geografisk sted: hammel
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: hyperspin

Indlægtirs 7. dec 2010 16:27

tak for svar men forstår ikke lige hvor mine rom filer skal lige. og hvor og hvordan jeg henviser til emulator og roms ??? :(
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: hyperspin

Indlægons 8. dec 2010 07:09

det er lige meget hvor dine roms ligger, bare du selv er klar over hvor det er, men lad mig guide dig igennem det med et eksempel.

hvis du laver en mappe i roden af dit c-drev og kalder den 'mame' (uden ' ). Inde i denne mappe skal filerne til mame emulatoren være.
stien til din mame.exe kommer til at se sådan her ud:
c:\mame\mame.exe

inden i mame mappen laver du en ny mappe der hedder 'roms' (igen uden ' ). her skal rom filerne ligge. stien til dine rom filer kommer til at se sådan her ud:
c:\mame\roms\

nu finder du din hyperspin mappe. Inde i den mappe skulle der gerne være en fil der hedder HyperHQ.exe. dobbelt klik på den.

I det vindue der starter op står trykker du først på fanebladet 'Main Settings' og derefter, lige neden under, på fanebladet 'Generel'. Under 'Mode' sætter du den til 'Single' og under 'Single Mode Name' sætter du den til 'MAME'.

nu vælger du øverst, fanebladet 'Wheel Settings', og i den drop-down lige umiddelbart under fanerne vælger du 'MAME'. Under fanebladet 'Emulator' skal det stå som følgende:
Execution: Normal
PC Game: Disabled
Executable: klik her på mappen lige ved siden af og find din mame.exe som ligger i c:\mame\mame.exe
Rom Path: klik her på mappen lige ved siden af og vælg din rom mappe som ligger i c:\mame\roms\

ude til højre for executable og rom path skal der være mærke i 'c:\'

Params: her skal der ikke stå noget
Use Full Rom Path: Enabled
Extensions: zip
Search Subfolders: Disabled
WinState: Hidden

nu lukker du vinduet igen ved at klikke på det røde X oppe til højre. Du er nu færdig. HyperSpin starter nu op direkte i MAME

sisse

  • Indlæg: 69
  • Tilmeldt: lør 27. nov 2010 08:32
  • Geografisk sted: hammel
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: hyperspin

Indlægons 8. dec 2010 12:44

fantastisk guide tusind tak for hjælpen lup :D

sisse

  • Indlæg: 69
  • Tilmeldt: lør 27. nov 2010 08:32
  • Geografisk sted: hammel
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: hyperspin

Indlægtirs 14. dec 2010 10:44

hejsa mangler igen hjælp :D når jeg har installeret hyperpin og sætter den til at starte op. kommer jeg ind i opstart af flipper og hvor wheels er i bunden, og den siger der er 174 tables. så er mit spørsmål hvordan ligger jeg mine tables ind i hyperpin. for har været ved at kigge om det var på samme måde som med hyperspin, men kan ikke få det til at fungere, så håber der er nogen her der ved hvordan jeg gør. så jeg kan bruge hyperpin fronted i min nye pinball maskine :-)

Tilbage til MAME

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 34 gæster