SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 15:05

Kongen af Arcade (forespørgsel)

Optag dine rekordforsøg og se hvordan du klarer dig mod andre på forummet.

Redaktør: 1up

  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Kongen af Arcade (forespørgsel)

Indlægons 10. sep 2014 12:42

Nu da vi har King of Companies og King of Genres, så er der lidt highscores at gå efter for at kunne blive kåret til den bedste inden for et bestemt område. Men hvad så med at kunne blive kåret til den bedste arcade spiller i landet?

Jeg vil helst ikke selv ud i at skulle vælge 8-10 spil, som skulle danne grundlag for sådan en liste, så her skal jeg have lidt hjælp. Man skal vel vidt omkring, så det ikke kun er 9 shooters og bubble bobble? Men det kan vel godt gå hen og blive nogenlunde sådan at man ikke har alle genrer repræsenteret, men at man alligevel har de bedste arcade spil? Jeg har søgt lidt rundt på nettet, og mens man kan finde mange Top 10 lister, så er det svær at finde noget som nogen mener er den difinitive liste for hvordan man måler de bedste skills.

Hvilke spil synes I, der skal være på sådan en liste for at man kan kalde sig den bedste arcade spiller?
Brugeravatar

Muerto

  • Indlæg: 940
  • Tilmeldt: søn 24. feb 2008 10:39
  • Geografisk sted: Kerteminde (5300) DK
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Kongen af Arcade (forespørgsel)

Indlægons 10. sep 2014 14:58

Til OSIV var der 10 spil:

Bubble Bobble
Centipede
Crystal Castles
Elevator Action
Galaga
Nibbler
Star Wars
Ice Cold Beer
Wild Gunman GANG
Mario Bros

Syntes egentlig det var en god blanding, mange forskellige genre...Men til næste OS vil hver enkelt deltager vælge hvad der skal være med....
Need - More space!
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Kongen af Arcade (forespørgsel)

Indlægons 10. sep 2014 18:14

Man kunne måske tage de 8-10 mest populære/sælgende/indbringende spil inden for arcademaskinernes storhedstid dvs. fra 1979-1987 (populariteten/indtjeningen faldt jo meget drastisk efter 1987 dog med et par undtagelser (SF), og lade det være King Of Arcade.

Ellers kunne man jo feks. lave "king of the decade" ... 70'erne, 80'erne, 90'erne... hvis der skal noget nyt til og så sammenlægge scoren fra King Of Companies, King Of genres, King Of decades og King Of Golden Age :) .... blot et besyv :D
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Kongen af Arcade (forespørgsel)

Indlægtors 11. sep 2014 06:44

Det hele startede faktisk med at jeg ville lave en King of Golden Age (1978 - 1983), men tænkte at det kunne være mere spændende at finde/kæmpe om den bedste allround arcade spiller. Jeg kiggede på hvad der var mest populært herinde ved at kigge hvilke spil fra hver af de 8 genrer der havde fleste spillere der havde postet en highscore.

listen ser således ud:
Driving: Burnin' Rubber
Fighter: Kung Fu Master
Maze: Ms. Pac-Man
Misc: Bubbles
Platform: Bubble Bobble
Puzzle: Puzzle Bobble
Shooter: 1942
Sports: Swimmer

Men igen, er dette den rigtige repræsentation af hvad der kan betegnes som de bedste spil til at finde den bedste allround arcade spiller?
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Kongen af Arcade (forespørgsel)

Indlægtors 11. sep 2014 12:08

Jeg fremlagde problemstillingen på Retro Uprising, og der er allerede kommet stof til eftertanke. De mener selvfølgelig også at det er svært, og at man ikke umiddelbart kan nævne 10 spil man kan måle ud fra. Den bedste er den der på dagen kan udkonkurrere de andre, også på maskiner de ikke har brugt meget tid på. Ala det vi gjorde til OSIV. Det var faktisk en god blanding af spil og genrer, og som jeg husker det, var det også ret tæt til sidst.

Retro Uprising har et årligt event der kører et helt år af gangen, hvor de udnævner f.eks. 2014 Retro Uprising Gaming Champ. Denne konkurrence er over 13 forskellige genrer: speedrun, shoot em up, platform, racing, beat em up osv., men spillene, og nogle gange genrene skifter hvert år.

Det er nok der vi skal henad så? Årets arcade spiller 2014, der kører et år af gangen, hvor man konkurrerer i random pick ud fra de spil der er registreret i King of Genres? Så er det forskellige spil hvert år, og spillerne kan konkurrere løbene. Eller der kunne være afstemning om hvilke spil i genren folk ville have med?

Tilbage til Highscores

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster