SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 11:50

MAME Highscores Guide

Optag dine rekordforsøg og se hvordan du klarer dig mod andre på forummet.

Redaktør: 1up

  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: MAME Highscores Guide

Indlægsøn 1. aug 2010 17:55

Popstar skrev:Er det muligt at bruge Wolfmame 0.106 i stedet? Så vidt jeg kan forstå (fra linket her) er det kun den man kan bruge på twingalaxies.com


Tror nærmest vi alle bruger forskellige versioner af MAME til at sætte high scores. Jeg selv bruger pt. MAMEUIFX 0.137. DaLar75 bruger wolfmame 0.106 og raust bruger noget helt tredje.

så længe man uploader en input fil og skriver hvilken version af MAME man har brugt, så burde det være ok.
Brugeravatar

KroeboCop

  • Indlæg: 915
  • Tilmeldt: ons 12. jul 2006 14:37
  • Geografisk sted: Aarhus N
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: MAME Highscores Guide

Indlægfre 4. feb 2011 18:23

Jeg har lige hentet MameUIFX 0.141, men hvilken NeoGeo bios passer der til har prøvet 3 forskellige nu og de viker ikke? JEg ligger dem ind i mappen ROMs uden at pakke dem ud er det ikke det man gør? :)
Instagram: kroebocop
Brugeravatar

KroeboCop

  • Indlæg: 915
  • Tilmeldt: ons 12. jul 2006 14:37
  • Geografisk sted: Aarhus N
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: MAME Highscores Guide

Indlæglør 5. feb 2011 22:00

Nå nu dur det NeoGeo, men kan ikke få ZIP filen til at du, altså se mit gameplay. Jeg har gjort alt det som er beskrevet. Den skriver bare Could not open og as a valid input file. Jeg bruger MAMEUI32 0.141. Nogle bud? :)
Instagram: kroebocop
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: MAME Highscores Guide

Indlægsøn 6. feb 2011 00:54

KroeboCop skrev:Nå nu dur det NeoGeo, men kan ikke få ZIP filen til at du, altså se mit gameplay. Jeg har gjort alt det som er beskrevet. Den skriver bare Could not open og as a valid input file. Jeg bruger MAMEUI32 0.141. Nogle bud? :)


er ikke helt med? hvilken zip fil er det du vil bruge til at se gameplay? en input fil til mame er af formatet .inp. er det en fil du selv har optaget i MAMEUI32 0.141 eller er det en input fil du har hentet her på forum eller på nettet?

hvis det er en du har hentet her, eller på f.eks. MARP, så skal du pakken filen ud i mappen 'inp' i din mame mappe. hvis der ikke er sådan én, så laver du en. når du har startet MAMEUI32, så kan du afspille inputfilen ved at trykke File->Playback Input

lige en reminder; en inputfil skal være lavet i samme version af mame, som den man prøver at se den med, ellers dutter det ikke :) Dvs. hvis du f.eks. vil se min inputfil fra ESP Galuda, så skal du bruge en mame version 141, da det er den jeg brugte til at optage den med. det er så til gengæld ligegyldigt hvilken slags mame 141 man bruger, commandline mame, mameui32, mameui64, mameuifx osv. 8)
Brugeravatar

KroeboCop

  • Indlæg: 915
  • Tilmeldt: ons 12. jul 2006 14:37
  • Geografisk sted: Aarhus N
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: MAME Highscores Guide

Indlægsøn 6. feb 2011 12:48

Nu fik jeg mit ejet gameplay til at du :) Men din mangler nogle filer skriver den for at kunne køre, ESPGaluda er dog ikke på listen i "All Games" Hvilken 0.141 MAME var det du brugte til det. Ved godt du skrev alle MAME 0.141, men den er altså ikke på listen. Selom den booter lidt op? Det var også det med Neo Bomberman, den er ikke på listen under "Available" Jeg har hentet MAMEUI32 0.141 2 gange nu, for at se om det kunne hjælpe, men stadig samme problem :?
(Hvad er MARP?) :)
Instagram: kroebocop
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: MAME Highscores Guide

Indlægsøn 6. feb 2011 12:56

KroeboCop skrev:Nu fik jeg mit ejet gameplay til at du :) Men din mangler nogle filer skriver den for at kunne køre, ESPGaluda er heller ikke på listen i "All Games" Hvilken 0.141 MAME var det du brugte til det? :)

(Hvad er MARP?) :)


Jeg bruger MAMEUI64 v.141. Kan være du skal have fat i espgal.zip igen. Den version der var på nettet inden mame 141 var udgivet havde en anden rom navngivning.

M.A.R.P. er MAME Action Replay Page. Et score board ala Twin Galaxies, men kun for MAME 8)
Brugeravatar

KroeboCop

  • Indlæg: 915
  • Tilmeldt: ons 12. jul 2006 14:37
  • Geografisk sted: Aarhus N
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: MAME Highscores Guide

Indlægsøn 6. feb 2011 12:57

Ok henter lige det MAME så og tester om det ikke bedre 8)
Instagram: kroebocop
Brugeravatar

KroeboCop

  • Indlæg: 915
  • Tilmeldt: ons 12. jul 2006 14:37
  • Geografisk sted: Aarhus N
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: MAME Highscores Guide

Indlægsøn 6. feb 2011 13:08

Min computer kan ikke åbne den, den skriver at Win32 er ikke en gyldig applikation. Er ikke så god til det computer halløj :oops: Er det noget jeg kan gøre noget ved?
Instagram: kroebocop
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: MAME Highscores Guide

Indlægsøn 6. feb 2011 13:31

KroeboCop skrev:Min computer kan ikke åbne den, den skriver at Win32 er ikke en gyldig applikation. Er ikke så god til det computer halløj :oops: Er det noget jeg kan gøre noget ved?


ah, det er fordi mamui64 er til 64bit windows. input filen virker som sagt til alle mame versioner så længe det er mame v.141. jeg tror at problemet ligger i at din espgaluda rom fil (espgal.zip) ikke er den rigtige.
Brugeravatar

KroeboCop

  • Indlæg: 915
  • Tilmeldt: ons 12. jul 2006 14:37
  • Geografisk sted: Aarhus N
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: MAME Highscores Guide

Indlægsøn 6. feb 2011 14:54

Ok jeg fandt ud af hvorfor din fil ikke duede, det pga jeg også skulle have spillet. :=))
Nu er jeg klar på at battle. Vil også se om jeg kan lave en ny god rekord, tror jeg har verdensrekorden i Neo Bomberman og har kun et billed af scoren. Den ligger også her inde, så hvis i ser en der har højere vil jeg meget gerne høre hvor henne :=)
Instagram: kroebocop
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: MAME Highscores Guide

Indlægsøn 6. feb 2011 15:59

KroeboCop skrev:Ok jeg fandt ud af hvorfor din fil ikke duede, det pga jeg også skulle have spillet. :=))
Nu er jeg klar på at battle. Vil også se om jeg kan lave en ny god rekord, tror jeg har verdensrekorden i Neo Bomberman og har kun et billed af scoren. Den ligger også her inde, så hvis i ser en der har højere vil jeg meget gerne høre hvor henne :=)


bare klø på, det er en super rekord du har. ingen på twin galaxies har slået den, men 2 på MARP er lidt højere.
Neo Bomerman High Scores (MARP)
Brugeravatar

KroeboCop

  • Indlæg: 915
  • Tilmeldt: ons 12. jul 2006 14:37
  • Geografisk sted: Aarhus N
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: MAME Highscores Guide

Indlægsøn 6. feb 2011 16:09

Agh ok det kan være det kommer en dag så :=)
Instagram: kroebocop
Brugeravatar

KroeboCop

  • Indlæg: 915
  • Tilmeldt: ons 12. jul 2006 14:37
  • Geografisk sted: Aarhus N
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: MAME Highscores Guide

Indlægsøn 6. feb 2011 23:13

Hvad gør man hvis man overgår sin ejen rekord, skal man lade den gamle stå eller sletter i den?
Instagram: kroebocop
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: MAME Highscores Guide

Indlægman 7. feb 2011 06:54

KroeboCop skrev:Hvad gør man hvis man overgår sin ejen rekord, skal man lade den gamle stå eller sletter i den?


du poster bare den nye high score, så skal jeg nok sørge for at stillingen bliver opdateret. 8)
Brugeravatar

KroeboCop

  • Indlæg: 915
  • Tilmeldt: ons 12. jul 2006 14:37
  • Geografisk sted: Aarhus N
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: MAME Highscores Guide

Indlægman 7. feb 2011 10:45

Ok nice :D
Instagram: kroebocop
ForegåendeNæste

Tilbage til Highscores

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron