SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 15:53

Flipper DM 2014

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægsøn 25. maj 2014 15:18

Enig med det ham den dygtige og velfortjente DK mester skriver :)
Godt gået Michael ORF med second place....

Tak og tillykke til FPL for et flot DM... Der er altid småting som dukker op som kunne ha være gjort anderledes, men jeg ved at i har gjort alt hvad i kunne for at vi kunne komme og hygge os på alle de fine maskiner...

Lillian... du skulle være startet tidligere med Captain Morgan hvis du skulle ha slået mig ;)

Kh Roald (SLM)
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)
Brugeravatar

DaLar75

  • Indlæg: 941
  • Tilmeldt: lør 12. dec 2009 18:11
  • Geografisk sted: Nordjylland, Aalborg
  • Highscores: 21
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægsøn 25. maj 2014 15:24

-
Vedhæftede filer
DM2014_hall.jpg
Billede
Shooting Game Tournament 2010

KristianMAD

  • Indlæg: 70
  • Tilmeldt: tors 30. jan 2014 14:08
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægsøn 25. maj 2014 16:44

Tak for et fedt DM, glæder mig til at se hvordan tingene er gået. Nåede at høre man fik en 5 plads i side turneringen.

Et stort tillykke til Mads (ELK) med Mesterskabet, Nu kan man sige man slog Danmarksmesteren ved sidste TNL :)
Noget der ikke går i glemmebogen er det fantastiske spil HBC og ELK havde i semi. Hold nu op noget flot flipper.!!!

Glæder mig til at se mange mennesker igen på tirsdag til........ HÆVNEN!!!!! :twisted:

!! MAD !!

PS: Sorry, FLY, MEN, P A, for den vilde opvækning med fuld tryk på anlægget, at det så var AC/DC den startede med var vel lidt positivt :roll:

pinball-michael

  • Indlæg: 70
  • Tilmeldt: søn 15. jul 2012 21:59
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægsøn 25. maj 2014 20:33

Jeg takker også arrangørerne for en super fin dag:-)

Jeg fik talt elektronik/mekanik/æstetik/spilleteknik samt strategi med en masse rare mennesker - samtaler som udløste en masse viden og erfaring samt lyst til at fortsætte med at udvikle det det handler om - at udsætte døden med flippere og nudging på den 6 procent skrå spilleplade, samt strategisk at få vredet så mange point ud af maskinen som muligt, inden kuglen igen ligger i outhole.
Det er så fedt når spillet virker og intentionen bliver til virkelighed, men MINDST ligeså fedt, at genvinde kontrollen når man har været ukoncentreret og har sendt kuglen på kurs mod kaos

Jeg var så heldig at møde ELK på Attack from Mars, og der toppede min performance takket været, at jeg var bevidst om, at jeg skulle forsøge at slå en mand, der altid forekommer at være fokuseret og som sjældent knækker. Jeg spillede det bedste jeg kunne, hvilket jeg er glad og taknemmelig for, men det var altså ikke nok til at slå Danmarksmesteren, hvilket giver mig udfordring til fremtiden, .....heldigvis;-)

For mig er Pinball et fantastisk spil fordi det jo i virkeligheden går ud på, at gøre noget der i grunden er pisse-ligegyldigt til, mens det står på, at være det vigtigste i verden. For mig er det sværeste nok, at kunne give slip på det der var det vigtigste i verden når det ikke længere er der og komme videre og finde motivation til at starte forfra med uformindsket energi og se muligheder istedet for begrænsninger - der er heri masser af analogier til tilværelsen iøvrigt - jeg mindes om min egen imperfektionisme, hvilket er fantastisk:-)

Konkurrencen fortsætter - med mig selv og med jer andre - ses vi? - det tror jeg nok Chauffør

Mvh Classic-Michael/POP
Senest rettet af pinball-michael man 26. maj 2014 19:26, rettet i alt 1 gang.
Solid-State - the home of Classic Pinball
Brugeravatar

Lilian

  • Indlæg: 46
  • Tilmeldt: søn 19. aug 2012 20:09
  • Geografisk sted: Mern V. Præstø. Sydsjælland.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægsøn 25. maj 2014 22:55

Hejsa alle i skønne pinball nørder der var med til at gøre denne weekend super god ;)
Vi er lige landet i hjemme i Mern ( v. Præstø sydsjælland )godt trætte og wh2o er blevet stillet ind i stuen, det er næste maskine der skal gøres i tip top form. ;) jeg synes det har været en super god weekend og et godt DM. Men mange overraskelser, glade mennesker og mange spændende kampe. Vi kom ihvertfald hinanden Sved.. Ved godt det var lidt presset med pladsen mens vi alle spillede på samme tid, men jeg synes alle tog hensyn til hinanden og der var god stemning trods varmen og den lidt trange plads.. Roald jeg tilgiver aldrig mig selv at jeg ikke slog benene væk under dig, for hvis jeg ikke liiige havde fået nerver på, så var det nok ikke gået sådan som det gjorde... Griner. Men jeg kommer stærkt igen. ;) mmm.. kaptajn Morgan og cola, tja det kunne jeg vist godt blive lidt forfalden til..
Stort tillykke til vinderne. Og til REX der jo løb med alle pengene. ;) godt spillet.
Jeg håber, I alle havde en lige så god dag som jeg havde, og nu ønsker jeg jer en super fed turnering på tirsdag, hvor det desværre kun er HBC der kommer med her nede fra. Men jeg glæder mig meget til næste gang vi mødes og skal spille pinball. Pas godt på jer selv.
Knus herfra.
Pins: Stellar Wars. PARAGON. wh2o, Party Zone. Pinbot :0)

HEN

  • Indlæg: 27
  • Tilmeldt: man 14. apr 2014 21:55
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægman 26. maj 2014 08:14

Kommer der en fuld rangliste for DM? Kunne godt tænke mig, at se hvad plads jeg fik, skal jo gerne forbedre "meget" til næste gang he he

Henrik Christensen - HEN
Ejer: TZ ep, PZ
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 775
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægman 26. maj 2014 10:16

Først og fremmest, et kæmpe tillykke og alvorligt kip med kasketten til den nye mand i skysovs, ELKen, hvad den mand kan med en stålkugle kan til tider virke som et brud på de gængse naturlove, men som man siger, seeing is believing, og for fanden hvor er det vil pinball.

Dernæst tak til hele DM arrangør holdet for den store indsats, det er en stor mundfuld at skulle arrangere et kom-sammen for en så kræsen håndfuld mennesker som vi pinball connaisseurer er ;)

Også en stående klapsalve til alle mine medspillere, det var sgu en ægte fornøjelse at stå skulder ved skulder, ikke bare i ordsprogets forstand, og spille pinball hele dagen og natten lang, jeg synes det er noget af det fedeste at vi kan være fuldstændigt til tænderne konkurrencemindede, men stadig har både lyst og overskud til at give råd og vejledning til en direkte modspiller, vel vidende at det direkte kan være årsagen til at han eller hun ender med at slå dig, det bliver sgu ikke mere fairplay end det!

Og, en personlig hilsen til MAD som jeg blev makkeret op med, og som helt sikkert trak mit spil og koncentration op, jeg er stadig nærmest i chok over at have kvallet som nummer 2 efter spil på 14 maskiner i så stærkt et felt, der er ingen IFPA point eller pokaler for det, men det står indtil videre som min nok stærkeste præstation i pinball endnu.

Så, alt i alt havde jeg en fed dag i det fynske, der blev spillet en masse fantastisk pinball, fortalt røverhistorier, og generelt bare hængt ud med en masse fede mennesker, nettoresultat, sjovhed var til stedet i rigelige mængder.

MEN, jeg synes også det er på sin plads med lidt kritik på et ellers fint arrangement, og jeg håber at både arrangører og andre tager det fint, om ikke andet, så kan det måske være stof til eftertanke til fremtidige turneringer (og, det er selvsagt kun mit perspektiv, så det kan man vælge at lægge i hvad man vil)

Formatet, jeg synes det var ærgeligt, fra et rent turneringsmæssigt perspektiv, at der blev brugt så lang tid på at spille kvalifikation, når resultatet af det blev brugt til så lidt som det rent faktisk gjorde. (Og dette er ikke kun fordi jeg blev nummer 2 ;))
Ud fra et spilmæssigt perspektiv var det fedt fordi man kom rundt og prøvede alle maskiner, og der ligesom var garanteret en masse spilletid til deltagerne, men man kunne måske have ønsket sig at formatet overall havde været et andet, eller at resultatet fra kvalrunden i det mindste havde været brugt til lidt mere end det gjorde.

Scorekeeping, jep, det bider en i røven, jeg har selv været scorekeeper på flere store discgolf turneringer, og jeg ved hvor meget arbejde der ligger i det, men, det var en meget lang pause der gik med at summere og beregne og gøre ved, og der var mange mennesker involveret i processen.

Lidt ærgeligt når nu Lars rent faktisk havde frie hænder til at kunne håndtere sådan noget undervejs, men scoremetoden med én seddel per maskine, selvom den var fed nok set fra et spillersynspunkt, resulterede bare i en kæmpe arbejdsbyrde og masser af muligheder for fejl.

Og, så kunne man måske have brugt lidt tid inden på at sætte sig ind i hvordan Brackelope fungerer, så der ikke opstår tvivl og uro omkring det undervejs.

Men, på trods af det synes jeg at "kriser" blev håndteret rigtigt fint undervejs, f.eks blev fundet og frigivet flere pausemaskiner efterhånden som feltet snævrede ind, hvilket os der blev tilbage var rigtigt glade for, det var fedt at kunne komme til at spille
lidt mere på maskiner vi ikke har adgang til under normale omstændigheder.

Det var stadig fedt, og jeg vil stadig helt sikkert komme til FPL til efteråret, kalenderen tilladende, og mine rablerier kan man jo vælge at bruge eller lade være, så længe vi spiller pinball, er livet fedt :)
Billede

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægsøn 1. jun 2014 23:02

Resultaterne er indsendt til IFPA. Danmarksranglisten og verdensranglisten opdateres snarest.

Indtil videre kan resultaterne findes her:
viewtopic.php?f=37&t=27297&p=74566#p74566
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 775
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægman 2. jun 2014 07:16

Der blev taget en del billeder under DM, såvidt jeg husker, er det monstro nogen der ender et sted hvor vi alle kan komme til at nyde dem?
Billede
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægman 2. jun 2014 17:59

Hej Peter

Jeg har snakket med Lars i dag og han siger at der snart kommer en røvfuld billeder som hans kammerat gik og tog på dagen... HBC plejer også at ligge dem i dropbox... Så mon ikk snart det sker ;)

/Roald
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)

jan crown

  • Indlæg: 12
  • Tilmeldt: søn 21. aug 2011 03:52
  • Geografisk sted: Fyn Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægman 2. jun 2014 18:21

FlyveHest skrev:Der blev taget en del billeder under DM, såvidt jeg husker, er det monstro nogen der ender et sted hvor vi alle kan komme til at nyde dem?


Ja det har du rat i at der blev, omkring 130 billedere har jeg taget der nede.. og de bliver kigget i gennem og lagt op i aften sådan så i alle kan se dem.

Jan Crown

jan crown

  • Indlæg: 12
  • Tilmeldt: søn 21. aug 2011 03:52
  • Geografisk sted: Fyn Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægman 2. jun 2014 19:54

Efter aftale med Lars smider jeg her alle de billedere op som jeg tog under DM.

https://www.dropbox.com/sh/3ga1rycsi5dn ... ZGOnaMGJya

Skulle der være nogle som følger at der er bestemte billedere de ikke vil have bliver del så kontakt mig og så skal jeg nok fjerne dem.

Hilsen
Jan Crown
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 775
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægman 2. jun 2014 20:26

Kæft de er blevet gode :)
Billede

jan crown

  • Indlæg: 12
  • Tilmeldt: søn 21. aug 2011 03:52
  • Geografisk sted: Fyn Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægman 2. jun 2014 21:14

FlyveHest skrev:Kæft de er blevet gode :)


Det er jeg glad for og høre, da jeg ikke kender mit kamara så godt endnu.

Jan Crown
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flipper DM 2014

Indlægman 2. jun 2014 22:08

Det ser godt ud Jan :)

Mvh Roald
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)
ForegåendeNæste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 174 gæster