SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 29. mar 2024 10:09

Rejserapport fra danskerne til BORÅS PINBALL CLASSIC OPEN

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Rejserapport fra danskerne til BORÅS PINBALL CLASSIC OPE

Indlægsøn 8. mar 2015 11:21

Jeg tog fejl! :-)

Morten MP er stadig ned i hovedturneringen. Det betyder at det nu er ham - og 15 andre - der skal dyste om i dag!

Wish him luck!

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Rejserapport fra danskerne til BORÅS PINBALL CLASSIC OPE

Indlægsøn 8. mar 2015 12:17

Og - tro det eller ej - Mikkel MIK hviler ikke på laurbærene - men er ved at spille top 8 finale i Quickie sideturneringen! :-0 (dont ask)

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Rejserapport fra danskerne til BORÅS PINBALL CLASSIC OPE

Indlægsøn 8. mar 2015 13:23

Nu lader det til alle danskere er ude af alle turneringer - pånær Mikkel MIK - der stadig spiller lidt finale i det der hedder Quickie (Jones?).

Må prøve at lave en opsamling på placeringer senere...

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Rejserapport fra danskerne til BORÅS PINBALL CLASSIC OPE

Indlægsøn 8. mar 2015 16:01

Jeg ved det - dennne rejserapport har været under alt kritik.

Men jeg får ikke meget at arbejde med. Seneste nyt er dette billede - samt den oplysning at Morten MP gudhjæpema spiller finale i sideturneringen mod verdensmesteren Jörgen IFK lige nu!?!

For hylan Morten - lav nu den overraskelse. Ellers så sørg for at få vores danske drenge ud af den kælder for jeg tror de alle er blevet lidt gale...

Billede
Brugeravatar

Møren

  • Indlæg: 228
  • Tilmeldt: tors 4. sep 2014 20:48
  • Geografisk sted: Kamstrup - Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Rejserapport fra danskerne til BORÅS PINBALL CLASSIC OPE

Indlægsøn 8. mar 2015 18:51

Det er fedt du gider, det er spændende at høre hvordan de klare sig :)

Men næste gang må du tage med, så vi kan få Breaking news fra vores egen korrespondent, sådan lidt Ulla Terkelsen agtigt :D
http://www.pinball-arcade.dk

Ejer en GB - DM - PB

Har ejet en WCS 94 - STTNG - 24

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Rejserapport fra danskerne til BORÅS PINBALL CLASSIC OPE

Indlægsøn 8. mar 2015 19:03

Tak Søren!

Faktisk er Mik REX en glimrende korrespondent i marken - han har bare været ramt af dårligt netværk (og houseballs) i Borås.

Seneste nyt:

Morten MP tabte til Verdensmesteren Jörgen IFK i finalen i sideturneringen - men altså stadig et suverænt resultat af den unge go getter!

To flotte top resultater til Danmark - og en masse god karma. På de mange meldinger fra Borås henover de her to dage er en ting helt sikkert: MMM, MP, KPT, FLY, REX, MIK (og PQ!) alle har de har haft en sjov weekend med uhyggelig meget pinball.

Hvem der bare var med på holdet næste gang...
Brugeravatar

REX

  • Indlæg: 686
  • Tilmeldt: tors 2. maj 2013 15:03
  • Geografisk sted: CPH
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Rejserapport fra danskerne til BORÅS PINBALL CLASSIC OPE

Indlægsøn 8. mar 2015 22:15

Puha.. endeligt hjemme!

Her er lidt fra min side af oplevelsen, til jer der så tålmodigt har fulgt med - og ja, wifi var ikke et stort hit dernede, så det var lidt tungt at opdatere!

Lad mig slå fast, det er ikke sidste gang jeg besøger INK's kælder - kælder er iøvrigt et tarveligt ord for en himmelsk hule der syder af pinball - det skal opleves!

Det var hårde odds - men maskinerne spiller ALLE suverænt godt - de er flotte, og de er perfekte i aimet- virkeligt dejligt at spille på.

Men, når nu main er en classic turnering, på maskiner hvor nogle er undfanget før en selv, så er der lidt sorte huller i viden om hvad man skal ramme - og hvordan sådan en maskine tackles når nu først man har plunget - og det er altså lidt en udfordring at spille og lære samtidigt - især når de her maskiner så ofte disker op med en houseball - eller flere på ét spil.

For mit vedkommende, der var main relativt hurtigt overstået - vi var fire grupper, top 8 i hver gruppe gik videre, jeg lå nummer 10 i min gruppe, så borte var den.

Main var 4 maskiner, 10 spil i alt, som kunne fordeles som man ville, dog højst 4 spil på én maskine. Jeg erindrer især mit sidste spil jeg havde gemt til barracora, som resulterede i den nette total af 30.545 point, på 3 kugler. Jeg rørte ikke én kugle. :)

Side turneringen bestod ligeledes af fire maskiner, - 2 spil på hver, hvor snittet af de to scores, var det man fik; man kunne bruge én joker på hver af maskinerne, MEN, brugen af joker ville slette din højeste score, før du gik i gang. Rimeligt ondt.

MIK lavede også her en klassisk pinball fejl, da han ikke helt havde læst reglerne, så han troede kun bedste score galdt. Så da hans første Dr. Who spil var lidt banalt, tænkte han fuck det og legede lidt - jonglerede, daskede rundt, og prøvede på ingen måde at spille den sidste kugle, men mere bare fjolle.. - da den så drænede, og han fandt ud af det var snittet der talte, var han lidt slukøret :)

I side turneringen gik jeg videre som nr 16, hvor 16 ud af de ca 88 deltagende deltog, så det var jeg egentlig ganske tilfreds med. I runde 2 trak jeg startrek (stern) ,hvor jeg skulle spille 2 spil og de blev lagt sammen til en total score. Det gik ikke godt - men okay, det er også en af de maskiner jeg virkeligt skal tage mig sammen og lære, for jeg vaklede godt nok meget rundt = min egen fejl.

Så var jeg ude af den!

Så var der pingolf - jeg var overbevist om jeg gik videre ( hvilket FLY også troede ) da jeg rent faktisk spillede ganske pænt. Da jeg checkede min scores til sidst, så jeg at jeg lå nummer 15 ud af de her ca 88 - og var faktisk en smule stolt, for det var en ret svær omgang pingolf og ret dygtige spillere der blev disket op med.

Sur røv for mig at de så pga tid havde valgt at kun 8 gik videre. DØ! :)

Oh well - der var stadig quickie turneringen, som minder meget om den jeg stod for i pinlab, hvor man eks på Creatures From The Blacks Lagoons, havde 6 mål; jeg mener de var 25, 50, 100, og 200 millioner, og gennemfør move your car, samt start videomode. Hver af disse mål gav et point, dvs mulighed for 6 point.

Der var 6 maskiner der skulle spilles, og jeg endte med en total score på 56 point - hvilket jeg faktisk syntes var ganske fint - og det viste sig at være nok til en samlet 11 plads, så igen - ingen klager herfra.

Bortset fra kun top 8 gik videre.

HVAD HELVEDE SKER DER! :)

Og snip snap snude, så var jeg ude.

Men - til gengæld kunne vi så åbne for honning whiskyen og begynde på alt det sjove (læs moneygames)

Moneygames blev så drejet lidt over til "Spirit Of Car" turnering, som gjorde at taberen skulle udføre 20 armstrækninger.

Jeg skal være den første til at indrømme at hvis Car havde set mig udføre mine, havde han nok sparket mig i skridtet, for.. det er sgu ikke lige der jeg er stærkest - men hey, points for effort!

Billedet hvor i kan se hhv FLY, MIK og MMM tage armstrækninger, er resultatet af et 4 player game hvor jeg vandt - og ja, de tog dem synkront!

Den sidste ting jeg vil dele med jer, er dog også en af de fedeste - for det er bare en af de der super oplevelser man kun får når man spiller mærkelige steder man ikke har været før :)

FLY, MIK og jeg sov i INKs kælder - den er jo ret stor, og vi havde fået hhv luftmadras og sofapuder etc. Vi sov på gulvet i et af de rum der støder op til "midterrummet" hvor der var et stort sofa arrangement.

Da INK lukker og går omkring kl 330 siger han til os der er tilbage at om lidt slukker han for ALT. Og han mener alt - alt lys, alle maskiner, alting. Så med andre ord, vi skal alle i seng - fint nok, vi var alligevel pænt småfulde og trætte.

Da vi tre går forbi sofa arrangementet og ind i det andet rum lige ved siden af, lægger vi alle mærke til at på sofa arrangementet, ligger der en og sover, og så sidder der en gut op og stirrer lige ud i luften. Han laver intet - han er bare vågen, og kigger lige ud.

Ingen af os ved hvem han er - og vi havde i løbet af aftenen set en del typer vade ind og ud, som ikke rigtigt spillede pinball. Lige præcis ham her, havde et lidt syret blik i øjnene og virkede en smule fjern.

Nuvel, - vi går hen til vores respektive sovepladser og gør os klar. Vi ligger ned - og så siger INK godnat, og slukker.

Der bliver HELT mørkt - vi taler jylland-på-en-mark mørkt - sort.

Der går en små 5 minutter og så bliver øjnene tunge.. lige ved at sove..

men.. - så pludseligt hører jeg følgende:

"If you are true, you will be true, you will be what you are, like you should be".

Accenten er svensk, sproget er engelsk, og udførslen er seriøst teatralsk - whiskende, med tryk på ord.

Stilhed. Jeg er tæt på at fnise, men lader være.

Der går 20 sekunder.

"Peace is inside, dont be like man, peace is what you want, what you are"

Jeg er så tæt på at grine - lige indtil det går op for mig at ham der siger det, er ham gutten fra før, de sidder rank op i sofaen, i kulmørke, alene, og taler ud i luften til absolut ingen.

Det her fortsætter i ca 30 minutter. Jeg overvejer seriøst om jeg skal dø til en eller anden forvirret psykopat, eller om han bare er på den vildeste mescalin.

Efter de her 30 minutter bliver der stille i 5-10 minutter, og så pludseligt hører vi en skramlende lyd - lyden som en der rejser sig og famler.

Hvis man eks. tænder sin mobil telefons lommelygte kan vi alle se det - men der er kulsort - så ham her gutten har nu rejst sig - i bragende mørke - og er begyndt at gå. Jeg kan høre fodtrinene. Klik klak, klik klak.

Og så KASLASK - lyden af det store tre benede metal lærred der bliver brugt til scores, der bare TYRER ned i beton gulvet, skarpt efterfulgt af følgende "dialog" (oversat fra svensk for nemheds skyld)

"Årh nej, undskyld, undskyld - nej nej nej - kom her (klikkelyde med mund, som når man kalder på et dyr), kom tilbage, kom her, undskyld" - samtidigt med lyden af hans fodtrin og stemme der bliver svagere efterhånden som han forsvinder i mørket.

- Næste morgen kom vi til den konklusion at manden var på mescalin, og havde haft en lang - og indsigtsfuld samtale - med sit totem dyr, som så har endt i en uoverensstemmelse, der gjorde at dyret forlod ham.

BORÅS rules! - men husk altid at sove med kniv.

Sov godt - og ses på tirsdag!
/-- ejet: CFTBL x2, HSII, RFM, FH, FT, IM, TF LE Combo, AC DC Pro, TSPP, TZ, IJ, TS, BSD, FS, Mustang LE, , VP, Meteor (1979), Wizard of Oz, Metallica, Bride of Pinbot, Flash (1979), Diner, Dr. Who, Tron Legacy; The Walking Dead LE, Lethal Weapon 3, Star Trek LE

/-- Pinballs i spil derhjemme: Twilight Zone, No Fear, Scared Stiff
Brugeravatar

Møren

  • Indlæg: 228
  • Tilmeldt: tors 4. sep 2014 20:48
  • Geografisk sted: Kamstrup - Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Rejserapport fra danskerne til BORÅS PINBALL CLASSIC OPE

Indlægsøn 8. mar 2015 22:49

Mangler en synes godt om knap! Fed historie :)
http://www.pinball-arcade.dk

Ejer en GB - DM - PB

Har ejet en WCS 94 - STTNG - 24
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Rejserapport fra danskerne til BORÅS PINBALL CLASSIC OPE

Indlægman 9. mar 2015 20:40

REX rejsebeskrivelse er alletiders, jeg kan dog lige følge op med at M P tog en flot flot andenplads i sideturneringen, og, han havde da vi gik også førstepladsen på JM killswitch (er jeg ret sikker på, da jeg mener GC var factory default) med 2.7 mia, bemærk venligst at killswitch sad lige bag spinneren :)

Anyways, overall en rigtigt fed oplevelse, INKs kælder er virkeligt et besøg værd, de fire timers biltur resulterer i adgang til noget nær et overflødighedshorn af utroligt velholdte og velspillende maskiner.

Jeg vil dog lige nævne noget som jeg personligt ikke var super begejstret for, og som ret sikkert kommer sig af de nye IFPA regler omkring point i turneringer.

Der blev her holdt 4 (fire) turneringer sideløbende, og selvom ELK nok vil protestere, så synes jeg det var alt for meget af det gode på en gang.

For at nå alting, var der vitterligt ikke et øjebliks pause imellem noget, det var konstant spilleri fra ankomst kl 12, til kval lukkede kl. 21, ikke tid til et ordentligt måltid mad, eller lige at sidde og sunde sig, og det påvirkede i hvert fald mit spil til det værre. Givet, jeg bruger nok mere energi på at koncentrere mig end andre mere erfarne spillere, men jeg synes det var en alt, alt for presset tidsplan.

Jeg forstår til dels godt folks hungren efter point til ranglisten, og nu hvor det reelt er muligt at afholde mange pointgivende turneringer på en gang skal det "selvfølgeligt" prøves af, men jeg håber personligt ikke at det er en trend der breder sig.

Udover det, så glæder jeg mig allerede til næste tur med de danske og svenske playas ud i verden, det er sgu alt andet lige fedt at turnere rundt med jer :)
Billede
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Rejserapport fra danskerne til BORÅS PINBALL CLASSIC OPE

Indlægman 9. mar 2015 21:48

REX skrev:MIK lavede også her en klassisk pinball fejl, da han ikke helt havde læst reglerne, så han troede kun bedste score galdt. ... - da den så drænede, og han fandt ud af det var snittet der talte, var han lidt slukøret :)


Velkommen til WPPRv5.

FlyveHest skrev:Der blev her holdt 4 (fire) turneringer sideløbende, og selvom ELK nok vil protestere, så synes jeg det var alt for meget af det gode på en gang.


Velkommen til WPPRv5.

FlyveHest skrev:For at nå alting, var der vitterligt ikke et øjebliks pause imellem noget, det var konstant spilleri fra ankomst kl 12, til kval lukkede kl. 21...


Skyldes det også ventetid ved maskinerne? I så fald var det måske deltagerantallet der var problemet. Eller det, at for få havde kvallet om fredagen ift. hvad arrangøren havde forventet.

Og hvis det virkelig var mega presset, kunne man måske tage fat i dem og foreslå at deadline blev rykket en time eller to (for en eller nogle turneringer). Klokken 21 synes ikke af alverden for et arrangement af den størrelse som tilmed fortsætter dagen efter.

Rart at høre det trodsalt var en oplevelse.

PS. Jeg er i øvrigt tilhænger af WPPRv5.
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Rejserapport fra danskerne til BORÅS PINBALL CLASSIC OPE

Indlægtirs 10. mar 2015 09:01

soren skrev:Skyldes det også ventetid ved maskinerne? I så fald var det måske deltagerantallet der var problemet. Eller det, at for få havde kvallet om fredagen ift. hvad arrangøren havde forventet.


Nej, der var faktisk ikke ret meget kø, udover sideturneringen hvor 2. runde af en eller anden pudsig årsag blev holdt på samme maskine, så 16 spillere med 2 spil hver, det var lidt tåbeligt. (Kort ridset op, Main: 10 spil, Golf: 16 spil, Side: 8-9 spil, Quickie: 12 spil, som alle skulle være afviklet inden lørdag kl. 21)

Og ja, det kan argumenteres for at det var lidt selvforskyldt, da der var åbent for kvalifikation om fredagen, men, der er også grænser for hvor meget tid jeg kan rive ud af kalenderen til turneringer :)
Billede
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Rejserapport fra danskerne til BORÅS PINBALL CLASSIC OPE

Indlægtirs 10. mar 2015 09:28

FlyveHest skrev:Og ja, det kan argumenteres for at det var lidt selvforskyldt, da der var åbent for kvalifikation om fredagen, men, der er også grænser for hvor meget tid jeg kan rive ud af kalenderen til turneringer :)


Njaaaaa. Det var ikke det jeg antydede. Og irrelevant, når der, som du siger, ikke var særlig kø ved maskinerne.

Men jo, det var tough menu.

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Rejserapport fra danskerne til BORÅS PINBALL CLASSIC OPE

Indlægtirs 10. mar 2015 17:32

Øh vent lidt...

Klager I over at der er FOR meget pinball til en pinball-turnering?

Spoiled kids! :-o

Da jeg var ung var vi glad hvis vi havde tre femogtyveører så vi kunne prøve Centaur med bananflippere!

Op på hesten igen. Fredag er der ledige pladser til det næste svenske eventyr. Kun én turnering. Og ingen verdensmestre. Det er lige jer! Jeg giver sodavand og chokolade på færgen. Meld jer til her:

viewtopic.php?f=37&t=28000
Foregående

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 36 gæster