SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 19. apr 2024 23:56

Danish Pinball Open 2015

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Danish Pinball Open 2015

Indlægsøn 25. okt 2015 12:41

Kære danske pinball-players!

Bare en hurtig recap på i går aftes. For set i et større perspektiv var det en reel milesten i Dansk pinball-historie. I alle fald i dansk Pinlab historie :-)

Da The Pinlab blev skabt for nogle år tilbage var det med en ublu ambition om at styrke dansk pinball - og være en del af at skabe bedre danske pinball-spillere. Siden er der tilmed med Danish Pinball Open skabt en tradition for at Danmark også har en af de bedste og mest velafviklede turneringer på den europæiske pinball series tour. For to år siden vandt Zach Sharpe fra USA (dengang verdens nummer 1). Sidste år vandt Jorian Engelbrektsson (verdens nummer 1). Men i år? Ja der blev det Danmarks Peter Andersen (P A) der i overbevisende stil tog sejren hjem. Og som prikken over i'et tog Kim G (KIM G!!) sejren i Classic-divisionen. På trods af stærkt fremmøde af de stærkeste europæiske pinballspillere og fx hele fire spillere, der ligger nummer 1 i deres eget land. Javel - det var på hjemmebane osv. Men det var en demonstration af at danske pinballspillere nu ikke længere er kanonføde. De kan i den grad holde deres egen. Og det er da befriende at flotte danske resultater ikke længere er noget, de samme få danske topspillere kan være heldig med. Vi har sammen skapt et kompetetivt pinball-miljø med en vanvittig bredde.

Og The Pinlab skal selvfølgelig ikke tage nogen som helst del af æren og slet ikke for gårdsdagens to vinderes åbenlyse talent. Men måske vores fælles laboratorium alligevel er en del af historien. For er det mon helt tilfældigt at de to champs er to af de flittigste træningstyper tirsdag efter tirsdag...

What ever så er det bare fantastisk for en gammel pinball-dreng at se hvordan det hele er vokset og hvor godt der bliver spillet og hvor mange markante profiler der i dag er lige her i Danmark.

Tak for i går. Og tillykke til dansk pinball - og lidt til The Pinlab :-)

Vi ses på tirsdag.

ELK
Brugeravatar

KimG

  • Indlæg: 629
  • Tilmeldt: tors 18. jul 2013 23:32
  • Geografisk sted: Kbh V
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Danish Pinball Open 2015

Indlægsøn 25. okt 2015 14:00

Ja, stor tak til Pinlab ! Hvis ikke i fandtes var jeg aldrig kommet i gang m at spille
turneringer. Faktisk var min første turnering DPO13..
Og tak for i går ! - Det arrangement kan i sgu være stolte af.
KIM

Topper

  • Indlæg: 125
  • Tilmeldt: fre 30. apr 2010 16:19
  • Geografisk sted: Frederiksberg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Danish Pinball Open 2015

Indlægsøn 25. okt 2015 19:27

The DPO 2015 winners
Vedhæftede filer
Lores.jpg
Tag: TWS
Pins: AFM, IM (first production run), FB (1972), Safe Cracker
Co-owned pins: Centaur
Brugeravatar

LAU

  • Indlæg: 298
  • Tilmeldt: tors 3. jan 2013 08:47
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Danish Pinball Open 2015

Indlægman 26. okt 2015 10:21

tak for et super arrangement - stor cadeau til planlæggere og arrangører ..... superflot ...
læg lige mærke til at fotoet jo har 3 danske og 2 svenske - uden at jeg kender andet til placering end PA og KIM .... flot Rune .. forsæt dit spil og du vil blive ved med at komme langt

LAU
Brugeravatar

junkwavepete

  • Indlæg: 1130
  • Tilmeldt: søn 22. sep 2013 21:26
  • Geografisk sted: 1956 - Frederiksberg C
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Danish Pinball Open 2015

Indlægman 26. okt 2015 18:46

Tak for de rosene ord alle sammen, det er nu lidt sjovere når man vinder over så store navne :P
Jeg vandt som i ved DPO Main, Jorian blev 2'er, Jörgen holm 3'er og finnen Olli-Mikko 4'er.
Kim GEEE vandt classic, og rune tog sejren hele vejen i B. Tillykke boys, stærkt spillet!

Som Kim har sagt, uden Pinlab, havde jeg absolut ikke været der hvor jeg er idag, masser af træning, hyggespil, moneygames, et hånds pinball (+ øl) og en masse gode bekendtskaber og udfordringer på playfields'ne ;)

Vi ses imorgen til tirsdags wopper, hvor folk sikkert får lov at klaske mig, efter alle kræfter er brugt i weekenden. SES!
Pins: Godzilla LE 540-Jackbot-Jurassic Park Pro-Creature-Theatre Of Magic-Frontier-Avengers IQ Pro-Turtles Pro-Led Zeppelin Pro
Sold: Super Mario Bros-AC/DC Pro-The Walking Dead LE 240-The Simpsons Pinball Party-X-Men Pro-X-Men Pro-Demolition Man-Star Trek LE 790-The Addams Family-Guardians PRO-Iron Maiden Pro-Batman: The Dark Knight-RollerCoaster Tycoon-Iron Man-Fish Tales-Terminator 3-Star Wars PRO-Corvette-No Fear

IFPA# 21932

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Danish Pinball Open 2015

Indlægfre 30. okt 2015 19:20

ELK skrev:What ever så er det bare fantastisk for en gammel pinball-dreng at se hvordan det hele er vokset og hvor godt der bliver spillet og hvor mange markante profiler der i dag er lige her i Danmark.


Det er sku fedt det i har fået stablet på benene derovre i staden. Hatten af for det. Vi må håbe det spreder sig til resten af landet hen af vejen. :)
Foregående

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 22 gæster

cron