SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 29. mar 2024 10:41

Pinball DM 2016

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlægons 20. jan 2016 11:18

Yes... Meld ud folkens...om der er andre eller om Mr M og jeg skal snakke videre om hvad vi gør og så melde noget ud snart !

Mvh Roald
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlægman 25. jan 2016 08:41

Ligesom sidste år, så er der jo ikke rigtigt nogen der har hjemmel til at træffe en endelig beslutning om hvor DM skal holdes, men tager man et kig på hvem der har afholdet de seneste år forekommer det mig ganske rimeligt at det er Sjælland der løber med værtsskabet i år.

Og da der tilfældigvis også er nogle med residens der der har givet udtryk for interesse i at være værter, er det så ikke bare der den ligger?
Billede

SMI3

  • Indlæg: 804
  • Tilmeldt: fre 16. aug 2013 18:15
  • Geografisk sted: Klampenborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlægman 25. jan 2016 09:54

Hej Fly

Jeg har lidt spørgsmål angående turneringer.
Der holdes i Danmark DM, DM Classic og DPO, det sidste ved jeg ikke om er Bo's patent.
Altså som jeg holder Mr Muscle Challenge.
Og dette er ikke for at starte en heksejagt eller lignende.
Hvorfor har vi ikke en bestyrelse/forening eller lignende i Danmark der afgør/hjælper?
Eller har vi det uden jeg ved det, har kun kendt til konkurrence pinball i omkring to år.
Hvis ikke, hvorfor stifter vi ikke en? Kræver jo ikke utal af møder at lave en kalender.
Og der er jo heller ikke 100 der byder ind med afholdelse.
Tænker bare ordnede forhold, engagement fra folk der vil afholde/deltage kunne gøre det endnu federe for dansk pinball.

Mvh
Michael
Flippere :Jurassic park LE,Iron Maiden LE, AC/DC Luci, Batman66 LE, Addams Family, Metallica premium, Starwars Data east.
Arcade : Terminator 100", 4 styk twin sega Daytona, Rambo deluxe med Pioneer 60", 4 styk superbikes 2, The walking dead deluxe, Big Buck hunter deluxe 72”, Time Crisis 5 Deluxe.

På vej:
XXX
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlægman 25. jan 2016 17:57

Godfather Dennis - manden der (gen)startede konkurrenceflipper i Danmark - stiftede en forening, afholdte de første to DM i forbindelse med DPO (som han også startede) før det tredje blev afholdt i Roskilde. Han (og muligvis andre) såede ideen om at DM burde skifte imellem de tre landsdele. Og fra om med Roskilde blev blev det kotyme at det skulle ligge i maj måned.

Dennis har nu trukket sig fra flippere. Men oplægget vist sig at holde for DM 2014 på Fyn. Og sidste år i Jylland. Begge i maj. Man kan jo håbe det fortsætter sådan. Så der holdes en vis tradition om DM titlen.

DM hos Glenn i Roskilde havde en DM Classic sideturnering. Og den tog Glenn op igen sidste år.
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlægman 25. jan 2016 21:56

Tak Søren for historikken - jeg vil her supplere.
God ide med et valgt turneringsudvalg SMI :).

DPO er faktisk rigtig nok et patent hos Pinlab. Det er en turnering Dennis stiftede som DK's internationale turnering. Dennis spurgte officielt om Pinlab ville bære denne turnering videre og overdragede alt omkring den.
Det er af samme grund vi har besluttet ikke at ansøge om DM, da det er sundt for Pinball turneringerne bliver spredt på flere arrangører.

Så ja SMI, historien siger at DM er noget man taler om og flytter rundt mellem landsdelene. DPO holdes pt. af Pinlab, Ramløse af Roald, Mr. Muscle af SMI, Flipperkursus af Niels Henrik og så ved jeg sgu ikke om resten er ad hoc.... Måske Glenn bliver fast mand på DM Classic :).
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlægsøn 21. feb 2016 13:48

Noget nyt her??

Er der dato, og bliver det SMI og ROA som holder denne vigtige begivenhed??
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlæglør 27. feb 2016 22:24

Kære pinplayers piger og drenge !

Der bliver DM i år og det bliver på Sjælland !
Siden der ikke er andre som har meldt sig på banen har Mr sMi og jeg haft talt og tænkt frem og tilbage.
Traditionen tro er vi kommet frem til at det bliver første lørdag i Maj altså den 7 Maj 2016
Grunden til at jeg siger vi ! er at der bliver nok et par af de nye lækre maskiner fra SMI's flotte samling.
Stedet er ikke helt på plads endnu men jeg arbejder på et sted i Kbh området med gode forhold og højt til loftet...alternativt Ramløse
Men book den 7 maj hvis i vil med til at kæmpe om dette års DM. Alle er velkomne...
More soon to come...

Mvh Roald

PS. Der bliver oprettet en seperat tråd for tilmelding format info osv.
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)

SMI3

  • Indlæg: 804
  • Tilmeldt: fre 16. aug 2013 18:15
  • Geografisk sted: Klampenborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlægsøn 28. feb 2016 12:49

Bare lige for god ordens skyld, så er det Mr ramløse/Roald der står for arrangementet/turneringen.
Jeg udlåner blot eventuelt et par af mine maskiner.

Mvh
Michael
Flippere :Jurassic park LE,Iron Maiden LE, AC/DC Luci, Batman66 LE, Addams Family, Metallica premium, Starwars Data east.
Arcade : Terminator 100", 4 styk twin sega Daytona, Rambo deluxe med Pioneer 60", 4 styk superbikes 2, The walking dead deluxe, Big Buck hunter deluxe 72”, Time Crisis 5 Deluxe.

På vej:
XXX
Brugeravatar

Miniracing.dk

  • Indlæg: 668
  • Tilmeldt: søn 2. dec 2012 22:46
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlægsøn 28. feb 2016 14:31

Av så blev den ged barberet!

Vi i Retroarkaden.dk har ellers arbejdet på at putte et lod i trækningen om DM afholdelsen. Det bliver åbenbart ikke i år kan vi se.

Som de siger over there: you snooze you loose!

Med venlig hilsen
Retroarkaden.dk

Nanna & Jesper
Flippere: MM Gold, TOM, TOTAN, TZ, IJ, STTNG, CFTBL, RFM, SWE1, TFTC, CORVETTE, SS, BSD, SWDE, DM, HS2, Paragon, CP, Shrek, FH, RS, WH2O, BR, TS, TFLE, Congo, CC med CCEE, MB, GnR, Mustang LE, JD, ACDC Lucy, Metallica LE, Jokerz, SOF, RBION, HS, WW, CG, EATPM, ES, KISS, Fire, Playboy, Embryon, HH, Elektra, EB Deluxe, FG, IJ4, HG, CV
Arcade: 2XWar, 4XBG4, 4XSR2, 2XOR2, 2XD2, 2XBG3, MK4, T3, Spiderman, Space Gun, Gauntlet Dark Legacy, Revolution X, Crazy Taxi, Confidential Mission

Mr. Multiball

  • Indlæg: 831
  • Tilmeldt: søn 13. maj 2012 14:47
  • Geografisk sted: Hele Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlægsøn 28. feb 2016 16:22

Hej

Det lyder som en god ide med et Dm i Retroarkaden. Jeg tænker alt står mere eller mindre klappet og klart.

Det ville vel også tage et tungt ansvar af dine skuldre Roald? Jeg tænker du er jo aktiv med turneringer i både Pinlab og kld. På nørrebro. Eller?

Glenn
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlægsøn 28. feb 2016 22:56

Som jeg læser det har ROA/SMI lyst til at holde DM, men har ikke noget sted endnu.
Med Nanna og Jespers spændende udmelding om at ville lægge Danmarks fedeste Pinball sted til rådighed vil jeg da officielt råde parterne til at finde sammen.

At forstille sig Nanna og Jespers samling krydert med nogle af SMI's helt nye titler og med ROA som turneringsleder, ja så ville det sgu være noget af et DM.

Jeg giver hermed en anmodning videre om at i finder sammen omkring det flotteste DM vi ville have set ever.

Hilsner Bo
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football
Brugeravatar

Danniboy

  • Indlæg: 675
  • Tilmeldt: man 17. aug 2009 18:06
  • Geografisk sted: Easterbronx
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlægman 29. feb 2016 09:01

Top20 skrev:Som jeg læser det har ROA/SMI lyst til at holde DM, men har ikke noget sted endnu.
Med Nanna og Jespers spændende udmelding om at ville lægge Danmarks fedeste Pinball sted til rådighed vil jeg da officielt råde parterne til at finde sammen.

At forstille sig Nanna og Jespers samling krydert med nogle af SMI's helt nye titler og med ROA som turneringsleder, ja så ville det sgu være noget af et DM.

Jeg giver hermed en anmodning videre om at i finder sammen omkring det flotteste DM vi ville have set ever.

Hilsner Bo


Hørt og enig!
Pins: Aerosmith, Flash, På vej: Iron Maiden
Ejet: Austin Powers, Fish Tales, Pinbot, Millionaire, Embryon, Cherokee
Brugeravatar

Miniracing.dk

  • Indlæg: 668
  • Tilmeldt: søn 2. dec 2012 22:46
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlægons 2. mar 2016 21:39

Hej alle,

Roald og jeg har haft en snak omkring DM i dag. Vi vil begge gerne afholde det, men Roald havde meldt ud inden vi smed vores lod i hatten så han har selvfølgelig 1. ret. Roald arbejder på et sted at afholde DM og skulle det ikke lykkes er vi klar som backup. Vi har aftalt at stafetten er hos Roald, så han melder ud hvad der sker(regner med du retter mig hvis der er noget du ikke er enig i Roald)

Retroarkaden.dk stiller gerne op som turneringssted i fremtiden og går en af jer der ude med arrangør drømme, så kontakt os gerne.

Med venlig hilsen
Retroarkaden.dk

Nanna & Jesper
Flippere: MM Gold, TOM, TOTAN, TZ, IJ, STTNG, CFTBL, RFM, SWE1, TFTC, CORVETTE, SS, BSD, SWDE, DM, HS2, Paragon, CP, Shrek, FH, RS, WH2O, BR, TS, TFLE, Congo, CC med CCEE, MB, GnR, Mustang LE, JD, ACDC Lucy, Metallica LE, Jokerz, SOF, RBION, HS, WW, CG, EATPM, ES, KISS, Fire, Playboy, Embryon, HH, Elektra, EB Deluxe, FG, IJ4, HG, CV
Arcade: 2XWar, 4XBG4, 4XSR2, 2XOR2, 2XD2, 2XBG3, MK4, T3, Spiderman, Space Gun, Gauntlet Dark Legacy, Revolution X, Crazy Taxi, Confidential Mission
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlægtors 3. mar 2016 09:23

Helt kanon Jesper :)

Mvh Roald
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)
Brugeravatar

Rune R

  • Indlæg: 240
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 21:24
  • Geografisk sted: Sjælland - Stevns
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlægtors 3. mar 2016 10:31

Det burde være ligemeget med hvem der melder ud hvornår, det burde være pøblen der bestemmer via en afstemning, det er essensen i et demokrati.

Jeg mener at der skal holdes en afstemning hvor de forskellige kan flashe deres ideer og så kan man stemme på hvad man syntes bedst om.
Maskiner i min samling : TAF WH2O RS STTNG TZ GOTG-LE IronM-LE GoT WoZ
Maskiner under renovation : HGOT Pinbot Diner
ForegåendeNæste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 43 gæster

cron