SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 11:34

Pinball DM 2016

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked

SMI3

  • Indlæg: 804
  • Tilmeldt: fre 16. aug 2013 18:15
  • Geografisk sted: Klampenborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlægtors 3. mar 2016 11:59

Vi bør lave en forening, med demokratisk valgt bestyrelse.
De tager sig så af disse ting.
Plus vi garanteret kan få andre fordele.

Mvh
Michael
PS. Der findes også folk der ikke er på spille-maskiner.dk
Flippere :Jurassic park LE,Iron Maiden LE, AC/DC Luci, Batman66 LE, Addams Family, Metallica premium, Starwars Data east.
Arcade : Terminator 100", 4 styk twin sega Daytona, Rambo deluxe med Pioneer 60", 4 styk superbikes 2, The walking dead deluxe, Big Buck hunter deluxe 72”, Time Crisis 5 Deluxe.

På vej:
XXX

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlægtors 3. mar 2016 12:51

SMI3 skrev:Vi bør lave en forening, med demokratisk valgt bestyrelse.
De tager sig så af disse ting.
Plus vi garanteret kan få andre fordele.

Mvh
Michael
PS. Der findes også folk der ikke er på spille-maskiner.dk


Vi havde en forening, DAPA, men det var ikke lige populært ved alle. Men jeg er enig med budskabet, det ville løse de få steder hvor det kræver en fælles beslutning at få ting gjort.
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlægtors 3. mar 2016 19:06

Et DM er kun et DM, hvis der er konsensus og opbakning til det. Og det gælder uanset om man bliver enig om det i foreningsregi eller ej.

Ellers står det da bare enhver frit for at lave et arrangement ved navn "DM".

Hvis det ikke bliver hos Nanna og Jesper denne gang, vil jeg foreslå de får værtsskabet for DM 2017 (en lørdag i maj). Og at der slækkes på ideen om at rotere mellem landsdelene. I forhold til hvad de har at diske op med og at der er en større koncentration af spillere her.

SMI3

  • Indlæg: 804
  • Tilmeldt: fre 16. aug 2013 18:15
  • Geografisk sted: Klampenborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlægfre 4. mar 2016 11:33

Nu forslår Søren allerede hvem der skal afholde 2017.
Så er der ingen grund til en forening/demokrati!
Lad os nu få lavet den forening, eller genskabt den gamle.
Det skal jo ikke være enkelt personer der bestemmer/ eller hvem skrev først.
Eller er dansk pinball dikteret af få.

Mvh
Michael
Flippere :Jurassic park LE,Iron Maiden LE, AC/DC Luci, Batman66 LE, Addams Family, Metallica premium, Starwars Data east.
Arcade : Terminator 100", 4 styk twin sega Daytona, Rambo deluxe med Pioneer 60", 4 styk superbikes 2, The walking dead deluxe, Big Buck hunter deluxe 72”, Time Crisis 5 Deluxe.

På vej:
XXX

MDO

  • Indlæg: 147
  • Tilmeldt: søn 6. sep 2009 22:00
  • Geografisk sted: Nordfyn
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlægfre 4. mar 2016 12:49

SMI3 skrev:Eller er dansk pinball dikteret af få.

Den gang DAPA eksisterede var Dansk pinball i den grad dikteret af få.
Tvangs medlemsskab for at få lov til at deltage i turneringer, regler over definering af "shoppet" ovs. ovs.

Hvis der skal en ny forening til håber jeg den bliver mere demokratisk, åben og afslappet end den forrige...
Brugeravatar

Rune R

  • Indlæg: 240
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 21:24
  • Geografisk sted: Sjælland - Stevns
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlægfre 4. mar 2016 15:33

Der må jeg lige være nysgerrig og spørge om det er i den samme virkelighed som den vi andre befinder os i at DAPA er så slemt som du skriver.

Idag er det ligeledes "tvang" at du skal skrive tag og ifpanummer for at spille i en turnering, det klarede DAPA for dig når du var tilmeldt og det kostede ingenting.

Med hensyn til regler om definering af shoppet eller ej, så erinder jeg at det var her på spillemaskiner man satte nogle kriterier op for hvornår en maskine var shoppet og i hvilken grad, og dette blev kun gjort fordi diverse flipperkøbmænd uden den store interesse i flipper verdenen købte billigt og solgte dyrt hvor de skrev at maskinen var shoppet når den havde fået skifter 3 pærer og pudset lidt støv.

Så hvis regler der sørger godt for og passer på entusiasten er dårlige, så må DAPA siges at være noget møg

Men det er selvfølgelig bare min opfattelse.
DAPA blev oprettet af spilleman med den opgave at gøre det bedre for spilleren.

Jeg savner Dennis(spilleman) engagement i flipperverdenen.
Han holdt fede turneringer der var afslappede og og hyggelige, der er lidt for meget pointliderlighed i de nyere turneringer.

Hvis teksten er lidt rodet sat sammen, er det fordi at jeg har skrevet samtidig med at jeg spiller black ops 3, jeg kan bare ikke have at nogen kritiserer DAPA og indirekte spilleman, det kan resultere i håndmadder
Maskiner i min samling : TAF WH2O RS STTNG TZ GOTG-LE IronM-LE GoT WoZ
Maskiner under renovation : HGOT Pinbot Diner

SMI3

  • Indlæg: 804
  • Tilmeldt: fre 16. aug 2013 18:15
  • Geografisk sted: Klampenborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlægfre 4. mar 2016 17:04

En pinball forening skal kun have med turneringer at gøre/afvikling/hjælpe andre med at afvikle osv.
Absolut intet med køb/salg/vurderinger.

Mvh
Michael
PS. God spiller Rune
Flippere :Jurassic park LE,Iron Maiden LE, AC/DC Luci, Batman66 LE, Addams Family, Metallica premium, Starwars Data east.
Arcade : Terminator 100", 4 styk twin sega Daytona, Rambo deluxe med Pioneer 60", 4 styk superbikes 2, The walking dead deluxe, Big Buck hunter deluxe 72”, Time Crisis 5 Deluxe.

På vej:
XXX

Jox

  • Indlæg: 405
  • Tilmeldt: tors 12. nov 2009 20:04
  • Geografisk sted: Sønderborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlægfre 4. mar 2016 18:46

soren skrev: I forhold til hvad de har at diske op med og at der er en større koncentration af spillere her.


Jow, da må æ gi Søren ret.

Det enest vi hæ heøvre er: Svin, gylle å så stemme vi ol å DF.

/JOX
Brugeravatar

LAU

  • Indlæg: 297
  • Tilmeldt: tors 3. jan 2013 08:47
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlægfre 4. mar 2016 19:48

HAHAHAHAHAHAHAHA

Do'e fandgalme guer JOX . . . A tøvs de' æ så møj vældi' mæ dæ' hæjr snak.... A vil og li'e sayj te a tror te a fålk dar snak'er fåreneng nåk mejner fårbun . . . Ja de' 'r bare nåe' te A troer .... DF RUELLER :mrgreen:

De' jyske kjøvenhavnstrup......

LAU

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Pinball DM 2016

Indlæglør 5. mar 2016 00:07

soren skrev:Et DM er kun et DM, hvis der er konsensus og opbakning til det. Og det gælder uanset om man bliver enig om det i foreningsregi eller ej.

Ellers står det da bare enhver frit for at lave et arrangement ved navn "DM".


Enig. Vi er jo allerede gået igang med at udvande det med DM Classic

soren skrev:Hvis det ikke bliver hos Nanna og Jesper denne gang, vil jeg foreslå de får værtsskabet for DM 2017 (en lørdag i maj). Og at der slækkes på ideen om at rotere mellem landsdelene. I forhold til hvad de har at diske op med og at der er en større koncentration af spillere her.


DM er en rigtig god mulighed for at promovere Pinball. Det er den eneste turnering med en historik vi har en fornuftig mulighed for at flytte landet rundt. Det kan være et godt rygstød for nye steder eller nye spillere. At flytte DM mellem landsdelen giver i min optik rigtig god mening. Givet hvis der ikke er interesse fra en landsdel for at afholde DM ser jeg ingen grund til at kæmpe for at finde en arrangør. Men landsdelene bør favoriseres på et rotations basis, hvis der er interesserede arrangører, imho.

Der er formentlig også større koncentration af fodboldspillere i England end i de fleste andre europæiske lande. Men derfor holder man jo ikke EM i England hele tiden.

Mr. Multiball

  • Indlæg: 831
  • Tilmeldt: søn 13. maj 2012 14:47
  • Geografisk sted: Hele Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlæglør 5. mar 2016 06:41

Hey

Hvis i ikke snart for jer nået format, kærlighed , ærlighed ligger jerees jalosi på hylden så smider jeg minn trusserr med oprestst pane i ringen og melder mig ud af det her se & hør galleri.

Hans skov har jeg gjort dig nået forkert? Her har mit tlf nr 26839977? Ring tak.

Jrg har brugt kræfter på jer som jeg kunne havde brugt på min kæreste. Jeg har drømt og elsket arkade, flippermaskiner siden jeg kan huske.

Jeg har gået ind i denne verden fordi jeg har og kan hjælpe dem som har behov.

Jeg har formået at lave min hobby til en leve vej og jeg er pisse stolt af det.

Nu vil jeg gå på druk med nogle af mine venner om elsker mig

Glenn
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlæglør 5. mar 2016 10:22

Jeg havde glemt hvordan dette forum har det med at stikke af. Så tjek lige din lup en ekstra gang og læs hvad jeg skriver.

Min pointe 1 var, at en forening vil ikke i sig selv løse noget som helst ift. om et officielt DM eller andre arrangementer bliver kørt med bred opbakning. Jeg synes i øvrigt det vil være en fin ide.

Min pointe 2 var, at det står 40+ maskiner i Glostrup i en facilitet med gode forhold. Særdeles egent til et DM. Hvis de ønsker værtsskab og det ikke kan blive denne gang, så vil jeg foreslå det bliver næste gang. Det jo ikke det samme som at sige, at det er relevant at holde DM på Fyn, Jylland eller Lolland for den sags skyld.

Glenn afholdte et super arrangement med stor opbakning. Det synes jeg ikke der grund til at trække ind i debatten. Det glæder mig, at han efter planen gentager det i år.
Brugeravatar

LJK.

  • Indlæg: 293
  • Tilmeldt: lør 27. okt 2007 23:02
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlæglør 5. mar 2016 14:08

Hej til at starte med vil jeg gerne sige at jeg ved Glenn har lagt meget arbejde i at fremme pinball i Danmark og det har jeg dyb respekt for. Jeg har selvfølgelig også respekt for det andre har lagt i dansk pinball. Men jeg vil nu gerne lige sige at den gang Dennis og jeg med et par stykker mere prøvede at få DM til at gå på tur mellem landsdelene var det for at prøve og promovere pinball i hele dk. Jeg vil også gerne slå fast at det på ingen måde var eller er en regel der skal holdes. Men jeg vil give Hans ret i at selv om de bedste faciliteter er i og omkring København behøver det jo ikke kun være der der holdes DM.
Ha en god dag. Lars Juul.
Mine pins: Terminator 2. Dialed in le.
Pins på vej:
Maskiner tilsalg:
Maskiner ønskes: RCT.

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlæglør 5. mar 2016 15:14

"Well that escalated quickly"

soren skrev:Min pointe 2 var, at det står 40+ maskiner i Glostrup i en facilitet med gode forhold. Særdeles egent til et DM. Hvis de ønsker værtsskab og det ikke kan blive denne gang, så vil jeg foreslå det bliver næste gang. Det jo ikke det samme som at sige, at det er relevant at holde DM på Fyn, Jylland eller Lolland for den sags skyld.


At Nanna og Jesper har et godt sted og gode maskiner til at afholde turneringer, herunder også DM betvivler jeg ikke. Jeg mener bare at ideen om at sende DM rundt i landet er en ide der er værd at bibeholder, samt at argument med at der er flere spillere i CPH er et dårligt argument for at se bort fra den ide.
______________

I forhold til "DM Classic" tror jeg gerne at det har været et godt arrangement Glenn holdte sidste år og selvfølgelig skal han da holde det igen i år hvis han føler for det. Jeg var der ikke selv (små-børn og andre dårlige undskyldninger), men min fornemmelse er at det har været godt modtaget.

Jeg står dog ved min holdning at jeg synes det er en ærgelig udvikling at vi driver rovdrift på "DM brandet". Vi risikerer jo at ende i en boksning-agtig situation hvor man skal vinde 3+ turneringer for at kunne kalde sig Danmarksmester.

Mr. Multiball

  • Indlæg: 831
  • Tilmeldt: søn 13. maj 2012 14:47
  • Geografisk sted: Hele Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Pinball DM 2016

Indlæglør 5. mar 2016 18:44

Hey alle
Hvis i var klar over hvor svært det var for mig at være eksemplarisk.


Hans skov...... 26838977
ForegåendeNæste

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 17 gæster

cron