SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 12:58

Tilbud om afholdelse af DM 2019

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

junkwavepete

  • Indlæg: 1130
  • Tilmeldt: søn 22. sep 2013 21:26
  • Geografisk sted: 1956 - Frederiksberg C
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tilbud om afholdelse af DM 2019

Indlægtirs 14. aug 2018 00:25

Go!
Pins: Godzilla LE 540-Jackbot-Jurassic Park Pro-Creature-Theatre Of Magic-Frontier-Avengers IQ Pro-Turtles Pro-Led Zeppelin Pro
Sold: Super Mario Bros-AC/DC Pro-The Walking Dead LE 240-The Simpsons Pinball Party-X-Men Pro-X-Men Pro-Demolition Man-Star Trek LE 790-The Addams Family-Guardians PRO-Iron Maiden Pro-Batman: The Dark Knight-RollerCoaster Tycoon-Iron Man-Fish Tales-Terminator 3-Star Wars PRO-Corvette-No Fear

IFPA# 21932
Brugeravatar

LAU

  • Indlæg: 297
  • Tilmeldt: tors 3. jan 2013 08:47
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tilbud om afholdelse af DM 2019

Indlægtirs 14. aug 2018 06:29

Jeg ved ikke om jeg synes at formatet er blevet tydeligere . . . Dog ... hvis jeg forstår det ret så er der proportionalitet mellem antal point optjent og antal 'liv' på finaledag . . . Jeg vil tro, at medmindre der på finaledagen findes en slags 'spurt-mulighed' der kan give et anseeligt antal liv, ja så vil fremmøde på kun den dag være ligegyldig i fht chancerne for rent faktisk at vinde og de vil være forsvindende små rækkende til ikke tilstede.
Og det er for så vidt ok tænker jeg, men måske lidt ligemeget med hele menageriet så . . . Man ville dog kunne tage et par liv fra de der har 'mange' liv og på den vis skabe lidt uro i geledderne. Men nok ikke mere end det . . Og ok for det.
Det korte af det lange er vel, at det der lægges op til bliver, at hvis man deltager i hele serien, så belønnes man med 'liv' på slutdagen .... jeg tænker, at i lighed med pointfordelingen 100, 95 osv gives fx 5 liv til de 100 og måske 3 til de 95 eller hvordan forholdet nu bliver .?? Det vil nok være godt at afklare.
Hvis så, ja så vil der vel på finaledag være en gruppe med relativt mange (flere) 'liv' - formentlig tilhørende de der er i toppen af ranglisten som har deltaget i flest serie-afdelinger . . . Hvis dette bliver en realitet, formoder jeg at styrkeforholdet faktisk vil forvrides til fordel for ranglistens bedste og dermed decimere overraskelsernes indtræden til et absolut minimum .... altså, at ranglisten placeringer stort set vil ske fyldest . . . Det er for så vidt ok i og med at nr 1 på ranglisten vel også bør blive champ.
Men mit incitament til at interessere mig for DM vil nok blive lidt mindre velvidende at jeg ikke får mulighed for at deltage i alle seriens afsnit ..familie mv... koblet med - hvis mine formodninger ellers er nogenlunde rigtige - at jeg på finaledagen vil stå overfor modstandere med relativt mange 'liv' hvoraf jeg måske kan 'fjerne' et par stykker alt i alt, men ikke gøre den store forskel på udfaldet .... kort og godt er mine betænkeligheder lidt, at jeg kommer til at optræde som kanonføde i en større kabale, der allerede har fundet sit udfald . . .

Så nej, jeg er ikke sikker på at jeg er mere oplyst af det format I forestiller jer, og kan ikke rigtigt gennemskue konsekvenserne af jeres tanker . . . . Andet end at serien så at sige cementerer ranglisten . Cirka.
Senest rettet af LAU tirs 14. aug 2018 09:13, rettet i alt 2 gange.

SMI3

  • Indlæg: 804
  • Tilmeldt: fre 16. aug 2013 18:15
  • Geografisk sted: Klampenborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tilbud om afholdelse af DM 2019

Indlægtirs 14. aug 2018 08:52

Jeg er klart mere til et endags DM i Retro arcaden, hvor alle er på lige fod.

Mvh
Michael.
Flippere :Jurassic park LE,Iron Maiden LE, AC/DC Luci, Batman66 LE, Addams Family, Metallica premium, Starwars Data east.
Arcade : Terminator 100", 4 styk twin sega Daytona, Rambo deluxe med Pioneer 60", 4 styk superbikes 2, The walking dead deluxe, Big Buck hunter deluxe 72”, Time Crisis 5 Deluxe.

På vej:
XXX
Brugeravatar

LAU

  • Indlæg: 297
  • Tilmeldt: tors 3. jan 2013 08:47
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tilbud om afholdelse af DM 2019

Indlægtirs 14. aug 2018 09:17

måske det kan overvejes at lave et DM som det kendes - altså bedst på dagen champ - i et 1 eller evt 2 dages knald (som Søren ville kalde det) og en DM-cup bestående af jeres serie af cup-afdelinger ..

så kan det jo være at nogen tager "the double" .... :D

og hvem siger at Cup-finalen ikke også afholdes samme dag (weekend) som DM ... wauw ... to turneringer ... win win - helt klart
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tilbud om afholdelse af DM 2019

Indlægtirs 14. aug 2018 17:49

Kære playas,

På baggrund af den feedback vi har fået, både her på forum, i private beskeder og dem der har taget fat i os ude i virkeligheden, har vi besluttet at trække vores tilbud om at holde DM som en serie af turneringer tilbage.

Med så lille et community som vi er her i landet føler vi at der er for mange der har udtrykt bekymring for et så drastisk skift i turneringsform, så hellere lade tradition være tradition, og lade danmarksmesteren blive fundet ved en endags turnering.

Vi vil dog stadig gerne tilbyde, at afholde DM, dog nu kun som en enkelt turnering over en enkelt dag. (Da vi også fornemmer der ikke er stemning for en turnering over flere dage, ala DPO)

For at give andre muligheden for at byde ind på, at afholde DM, tænker vi at en deadline for en beslutning kan ligge d. 31. december. (Vi sigter stadig efter at kunne holde det i Retro, tiden vil vise om Nanna og Jesper er bookede på det tidspunkt, ellers har vi fallback planer)

Da det ikke er så længe siden vi var med til at afholde DM, vil vi trække vores bud, hvis der er andre der melder sig på banen, det er jo altid fedt med nyt blod og nye tanker i turneringsplanen.
Billede
Brugeravatar

TheRealEd

  • Indlæg: 1154
  • Tilmeldt: ons 22. jun 2016 02:10
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tilbud om afholdelse af DM 2019

Indlægtirs 14. aug 2018 19:34

Øv... :(
Men jeg støtter stadig op om et DM format af jer hos RA..!
Det lyder jo simpelthen som juleaften...
|×[ED ]×|
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tilbud om afholdelse af DM 2019

Indlægons 15. aug 2018 17:17

Fornemt professionelt håndteret, Fly.

Vil gerne sige, at jeg sådan set er ok med at være en del af en IFPA DK country series. Skulle den komme op at stå. Navnlig hvis der kommer deltager gebyr. For så kan vi jo ligeså godt holde pengene i Danmark. Men vinderen vil så blive kåret IFPA DK country series champ. Og ikke danmarksmester. Og alt vil være åbent for udenlandsk deltagelse.

Det kan der jo tygges på.
Brugeravatar

united

  • Indlæg: 317
  • Tilmeldt: lør 26. aug 2006 12:04
  • Geografisk sted: Valby
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tilbud om afholdelse af DM 2019

Indlægons 15. aug 2018 18:25

Enig med SMI.

En turnering, hvor man føler “på en god dag” napper jeg den sgu...

Frygten ved en serie, synes jeg er åbenlys, at de sidste par events kun vil være for dem der har klaret sig godt i den første halvdel af serien, jeg tror simpelthen på mandefald i deltager antallet.

Fedt at i holder fast ved traditionen.

Sheriffen
United

Valbychamp
Brugeravatar

Top20

  • Indlæg: 1507
  • Tilmeldt: ons 14. nov 2012 22:20
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tilbud om afholdelse af DM 2019

Indlægons 15. aug 2018 21:17

Hey FLY og RIL

Jeg vil meget gerne støtte at i afholder DM - faktisk, med respekt for alle tidligere arrangører - kan jeg ikke forstille mig nogen bedre til denne diciplin.

Og så i RA, min anden hjemmebane. What´s not to like.

Så kæmpe støtte herfra - jeg vil glæde mig til et veltilrettelagt DM i 2019.

BOM
Mine pins - Bally/Williams: CFTBL, FH, TZ, MB, INDY500, WH2O, FT, JB, WC94, FG - STERN: Metalica Pro, Startrek Premium, AC/DC LUCI, Mustang LE, IRONMAN VAULT, TRON, KISS, GOT, Aerosmith, Munsters Premium, Avatar, Walking dead, led Zeppelin, Godzilla - SEGA Godzilla - Gotlieb Monday Night Football

ril

  • Indlæg: 282
  • Tilmeldt: tirs 3. dec 2013 09:02
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tilbud om afholdelse af DM 2019

Indlægons 12. dec 2018 20:32

Bump - Er der nogle andre der har interesse i at afholde DM 2019?
Det kunne være interessant at holde DM på fyn og se flipperfabrikken! ;D

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tilbud om afholdelse af DM 2019

Indlægtors 13. dec 2018 08:56

ril skrev:Bump - Er der nogle andre der har interesse i at afholde DM 2019?
Det kunne være interessant at holde DM på fyn og se flipperfabrikken! ;D


Vi snakker ikke med dig Jonas før vi får vores dementi :P :mrgreen:

Men nej, Flipper-fabrikken kommer ikke til at lægge billet ind på afholdelse af DM i 2019, vi har desværre ikke kapaciteten til at få det afviklet til den standard vi mener et DM bør have.
Foregående

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 27 gæster