SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tirs 19. mar 2024 05:10

Danish Pinball Championship 2019 - 4. maj 2019

Alle spillemaskine relevante events annonceres her i denne kategori

Redaktør: TheRealEd

  • Forfatter
  • besked

DOC

  • Indlæg: 290
  • Tilmeldt: lør 22. jun 2013 20:57
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Danish Pinball Championship 2019 - 4. maj 2019

Indlæglør 4. maj 2019 07:35

#1
Alt imens KANDAX duoen stryger slips og og sætter lokkerne med alverdens velduftende pomader , gør vi andre klar til det store slag. Mange havde ellers set dette som året hvor den formstærke unge KANDAX bror ville løbe med den største ære i dansk Pinball. Man kan håbe at de overdådige mængder af suppe, steg og is , akkompagneret af Ole Erling , kan mildne skuffelsen over fraværet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

DOC

  • Indlæg: 290
  • Tilmeldt: lør 22. jun 2013 20:57
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Danish Pinball Championship 2019 - 4. maj 2019

Indlæglør 4. maj 2019 10:28

#2
Stemningen er på bristepunktet nu hvor det indledende informations møde er ved at gå på hæld. Mange af de velkendte ansigter lyser af stor forventning til egne evner - der er øjensynligt kun indtil 1ste runde er overstået og realiteterne er gået op for folk. Enkelte forespørgsler vedrørende cerut rygning blev kontant afvist af en bestemt med smilende RIL. Udover de to små dværge, der foretræk tunmousse og kalvesteg , er der åbenbare mangler. Danmark svar på Henrik Norre , den evige Pinball elegantier og altid højt performende Mads The ELK , glimrer ved sit fravær. Personligt savner jeg Pinballens svar på Tæppe Flemming, Valbys kanon konge Bo Bom Mertins - altid venlig og velspillende, med en kæk bemærkning og hatten på sned. Nu er det game on !!


Sent from my iPhone using Tapatalk

KAX

  • Indlæg: 59
  • Tilmeldt: tirs 20. okt 2015 10:43
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Danish Pinball Championship 2019 - 4. maj 2019

Indlæglør 4. maj 2019 13:17

Jaaaaa!!! Sådan! Keep it coming.
KAX - IFPA #38610
Brugeravatar

united

  • Indlæg: 317
  • Tilmeldt: lør 26. aug 2006 12:04
  • Geografisk sted: Valby
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Danish Pinball Championship 2019 - 4. maj 2019

Indlæglør 4. maj 2019 16:35

Stillingen efter 4 ud 6 runder
1, Flipperkælderen
2. Flipperkælderen
3. Flipperkælderen
4. Flipperkælderen
av av av
United

Valbychamp

DOC

  • Indlæg: 290
  • Tilmeldt: lør 22. jun 2013 20:57
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Danish Pinball Championship 2019 - 4. maj 2019

Indlæglør 4. maj 2019 16:36

Nu hvor i står og ryger foran Vig hallen skal i da lige have en opdatering inden spisepausen. PA har ikke uventet taget teten. Hans nærmeste konkurrenter er rystede , den dobbelte DK mester ligger langt nede i feltet og virker tydeligt rystet. Der er talt meget om Chuck Norris, men som vi alle ved så blev Chuck trænet Bruce , som er den rigtige mester - der er brug for et Bruce comeback hvis den regerende champ skal komme tilbage. Også LAJ som var spået en hovedrolle virker trykket. Pinballens svar på Sid Vicious, EH, viser sit store talent og er med helt i toppen. Der er muligvis de lange nætter med Nestor Fromberg der begynder at give pote - undervurdér aldrig 90’er visdom, den er meget vis.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar

TheRealEd

  • Indlæg: 1153
  • Tilmeldt: ons 22. jun 2016 02:10
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Danish Pinball Championship 2019 - 4. maj 2019

Indlæglør 4. maj 2019 21:38

Så er semi finalerne i gang..!
https://matchplay.events/live/dpc2019final
|×[ED ]×|

ELK

  • Indlæg: 1608
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 08:12
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Danish Pinball Championship 2019 - 4. maj 2019

Indlæglør 4. maj 2019 23:55

Har været fordybet i chatten - og slet ikke fået nyt DOCs vidunderlige stemningsbilleder.

TAK DOC!!

Og så hvad jeg selv har samlet op ovre på chatten.

Det er sidste spil inden Danmarksmesteren er fundet. Og P A er efter at have domineret fuldstændigt hele dagen alligevel presset. Som en anden fugl føtex er HBC - tidligere kendt som det Unge Hvide Håb - genopstået. Og har spillet røven ud af bukserne i de første spil i finalen. Lige nu - inden sidste spil på Aerosmiths står den

HBC 8 points
P A 5 points
SMI 3 points
RIL 2 points
Brugeravatar

TheRealEd

  • Indlæg: 1153
  • Tilmeldt: ons 22. jun 2016 02:10
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Danish Pinball Championship 2019 - 4. maj 2019

Indlægsøn 5. maj 2019 00:16

En dødspændende finale sluttede 1,5 time over tid...

Tillykke til de 4 finalister...
#1 HBC
#2 P A
#3 SMI
#4 RIL

Tak til alle for god ro og orden til en fantastisk hyggelig dag...
|×[ED ]×|

KAX

  • Indlæg: 59
  • Tilmeldt: tirs 20. okt 2015 10:43
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Danish Pinball Championship 2019 - 4. maj 2019

Indlægsøn 5. maj 2019 03:30

Nå men altså, sikke en aften!

Da KANDAX klanen havde fejret kusines 18 års skridt imod graven, blev det tydeligt at der langt væk, ude i Glostrup foregik en dyst der var ud over det sædvanlige. Både lillebror og jeg havde undervejs fulgt med i den lettere bizarre op og ned rokering af de sultne champs. PA lagde som vanligt hårdt fra kaj, så det var ikke der at brynene løftede sig, næh, det var mere de stærke makeringer fra fok som BRI, TKJ, IAN og SLY der alle blandede sig i toppen, imens koryfæer(?) som LAJ, DOC og KIM G!! lå og tumlede rundt et godt stykke under bundlinjen. Hvad foregik der mon derude i Danmarks pinball epicenter? Da undertegnede ikke har nogen arvinger der skulle puttes og nusses, måtte en soloekspedition iværksættes. Heldigvis stod OCP's viv klar med automobil, og så drønede vi derud imens 5. heat var igang. Undervejs kunne jeg se at tilstandende var ved at rette sig mere ind. KIM G!! var kralvet op og de førnævnte kåde spillere havde fået deres at se til, og vores mand i felten, EH, var desværre kommet skidt ud af 5. heat. Vi væltede ind af døren, netop som 6. heat gik igang..

EH var nogenlunde flyvende, indtil Paragon fik smidt drømmende om en semifinale i skralderen. Det satte jo noget af en dæmper på det høje humør vi havde medbragt, så semifinalerne kunne rende og hoppe imens vi istedet fik trillet nogle kugler og knappet op.

Undervejs kom Pjerrot væltende ud af classicrummet, storskrydende og vild i øjnene med HBC på slæb, og så var de to første til finalen fundet. PA var naturligvis videre fra den anden gruppe, men den unge IAN havde fået gjort så meget ravage at han med RIL måtte en tur forbi Guns'n'Roses førend pikmålningen var ovre. RIL fik fat i den lange ende og så var vi ellers klar.

En finale bestående af PA -hele landets nr. 1, enmandshæren HBC, spøgelsestogets konduktør og Rillen, gjorde at stemningen pludseligt blev sitrende. Åh hvor vi dog blev forkælet, Hr. Ambassadør. Som jeg forstod det, gik PA ind med 3 point, HBC med 2 og så ved jeg ikke helt hvad SMI og RIL bragte til fadet. Det skulle også vise sig at være ganske ubetydeligt, for den helt store dyst stod imellem, som jeg så det, Mister Stern og Mister Nineties. Der blev lagt ud på KISS Classic, hvor udfaldet blev at HBC vandt og PA måtte bide i det sure, sure æble og takke ud på en sidsteplads. Men altså, vi var jo ikke kommet for at se cremen stå og lalle rundt på en af de lammeste classic maskiner ever, så straks gik turen videre til Medieval Madness og så blev der ellers fyret op for et spil flipper, fuldstændigt out of this world! PA starte, grundet tarvelighederne på KISS, men hvilken start! Der blev smadret borge for fuld hammer og da kuglen endeligt trillede ud stod player one med en 30+ mil score (eller var det 40?). Så var standarten ligesom sat. RIL fik ikke rigtigt fat i den første kugle og SMI heller ej, men så kom enmandshæren HBC og matchede næsten PA's score. Resten af kampen fortsatte imellem hhv. PA og HBC, som begge havde gang i helt fænomenale kugler og da PA gik fra maskinen med et godt stykke over 60 mil på 3. kugle, tror jeg vi var flere der var i tvivl om HBC kunne hive sig op fra de omkring 40 mil han havde i banken. Men FANDME om det ikke lykkedes, der blev rykket mulitballs og smadret løs på den latterlige borg, og til sidst kunne dagens mand i skysovs lade sin kugle dræne på 72 mil. Jeg tror ikke at jeg underdriver når jeg påstår, at tilskuerenes hjerterytme var en hel del heftigere end hvad HBC's stoiske ro lod sig antyde under denne vanvittige sidste kugle. Det mest blæste var, at nu var der kun en chance tilbage for den ellers evige nr 1. Nemlig at Aerosmith efterlod PA på en førsteplads og HBC på en sidsteplads.. Men ak, selvom PA rev en 6balls multikugle hjem og lagde sig sikkert i front, kunne RIL ikke overgå de 30 mil som HBC fik sig skrabet sammen på sin 2. kugle og derved blev det klart, at selvom HBC havde flettet sig gedeskæg, var der ikke blevet flettet røvskæg ved samme lejlighed, så et lettelsens suk kunne høres sive ud af begge ender. HBC er pt. danmarksmester i pinball, eller flipper om man vil, og det er fuldt fortjent. Nok den vildeste DM finale jeg har set, på trods af at det hele handlede om maskinen i midten.

Et af guldkornene undervejs var, at det lykkedes SMI to gange at trække spændingen ud, ved at sørge for stucked balls på både KISS og MM. Den første fikserede kugle på KISS førte til en mindre kontrovers mellem de hårdarbejdende afviklere, ED og RIL, men da ED kunne komme løbende med et ringbind fuld af stentavler med alskens regler for dit og dat, fik piben hurtigt en anden lyd. Det var lige sådan en kort øjeblik hvor det hele bare føltes ekstra tjekket, ikke så meget sniksnak, bare knastør nedskreven fakta om hvorvidt den kugle skulle i shooterlane eller på en flipper. Blæret.

Hvor er vi dog alle taknemmelige for at der hvert år afholdes et DM i denne formidable diciplin. Så kan de andre svin svælge løs i deres tabersportsgrene resten af året, for en ting er sikkert; DM i flippermaskine er årets eneste sportsbegivenhed der rykker! Tak til alle jer der får det hele op og stå! Efter PA, SMI og RIL kommer ED, FLY og Retroarkaden.



..og hvis lillebror havde været der, var i alle blevet savet midt over
Senest rettet af KAX søn 5. maj 2019 10:21, rettet i alt 1 gang.
KAX - IFPA #38610

DOC

  • Indlæg: 290
  • Tilmeldt: lør 22. jun 2013 20:57
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Danish Pinball Championship 2019 - 4. maj 2019

Indlægsøn 5. maj 2019 07:18

Først og fremmest tillykke til Brian med mesterskabet - stærkt gået , det er sgu ikke nemt at slå Peter over så mange kampe. Også tillykke til Michael med den flotte 3. Plads. Der var mange flotte præstationer igår , som helt sikkert ikke var tilfældige , med det format som sikrer det rigtige resultat på dagen.
Tusind tak til arrangørerne - fantastisk sted at holde DM og fuldstændig gnidningsløs afvikling.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar

REX

  • Indlæg: 686
  • Tilmeldt: tors 2. maj 2013 15:03
  • Geografisk sted: CPH
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Danish Pinball Championship 2019 - 4. maj 2019

Indlægsøn 5. maj 2019 08:43

Uh - først og fremmest, Tillykke til HBC - selvfølgelig, og langt om længe kom Danmarks
Mesteren frem i dig - fuldt fortjent :)

Tillykke til PA, selvom 2 pladsen svier - du HAR fortjent at blive DM, men åbenbart ikke i år :(

- tak for et fedt arrangement, det var som altid super hygsomt for både mig og Noah, så tak
Til alle arrangørerne!

- og Kax, kom nu i gang med forfatterskabet, du skriver for fedt (og du har allerede håret!

:)
/-- ejet: CFTBL x2, HSII, RFM, FH, FT, IM, TF LE Combo, AC DC Pro, TSPP, TZ, IJ, TS, BSD, FS, Mustang LE, , VP, Meteor (1979), Wizard of Oz, Metallica, Bride of Pinbot, Flash (1979), Diner, Dr. Who, Tron Legacy; The Walking Dead LE, Lethal Weapon 3, Star Trek LE

/-- Pinballs i spil derhjemme: Twilight Zone, No Fear, Scared Stiff
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Danish Pinball Championship 2019 - 4. maj 2019

Indlægsøn 5. maj 2019 08:57

Sådan sveske.. tillykke med sejren :)
Typisk dig at finde rutinen frem når det gælder.. du er for sej..
Tusind tak til Jesper og Nanna for lån af deres helt igennem fantastiske sted med flotte og velspillende maskiner..
Og sidst men størst til Ril og Ed for et virkeligt godt gennemført arr.

YKW
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)

OCP

  • Indlæg: 136
  • Tilmeldt: lør 19. dec 2015 18:48
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Danish Pinball Championship 2019 - 4. maj 2019

Indlægsøn 5. maj 2019 14:59

Tak for et KANON arrangement, der virkede til at køre glat derudaf. På hvilken ungdomsskole kan man blive undervist i at redde kugler af HBC? Jeg troede virkeligt ikke mine egne øjne flere gange i løbet af den finale! Stort tillykke med sejren, selvom jeg havde set i spåkuglen, at TKJ ville have taget røven på os allesammen i år og løbe med pokalen.
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Danish Pinball Championship 2019 - 4. maj 2019

Indlægman 6. maj 2019 17:04

Ja, man kan forstå man gik glip af en herlig dag i pinballens tegn, men tilgengæld fik jeg sovet og set en masse komplet ligegyldigt youtube, så, alt i alt en skøn weekend fra min side :(

Resultater er sendt til IFPA, og burde snarest dukke op på jeres respektive WPPR konti :D
Billede
Foregående

Tilbage til Events

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 5 gæster

cron