SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 26. apr 2024 08:18

Donkey Kong (Highscore)

Redaktør: 1up

  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Donkey Kong (Highscore)

Indlæglør 22. okt 2011 05:31

Velkommen tilbage, og velkommen på high score forum 8)
Brugeravatar

DaLar75

  • Indlæg: 941
  • Tilmeldt: lør 12. dec 2009 18:11
  • Geografisk sted: Nordjylland, Aalborg
  • Highscores: 21
    Arcade winning challenges: 0

Re: Donkey Kong (Highscore)

Indlæglør 26. nov 2011 13:47

Vedhæftede filer
dkon0008.png
dkon0008.png (2.01 KiB) Vist 10610 gange
Billede
Shooting Game Tournament 2010
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Donkey Kong (Highscore)

Indlægtors 12. jan 2012 21:40

Skulle lige varme op til en kommende video *hint* 8)

160,100
Vedhæftede filer
0009.png
0009.png (4.63 KiB) Vist 10590 gange

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Donkey Kong (Highscore)

Indlægtors 12. jan 2012 22:57

Sådan. Det ser jo lågende ud så..

Jeg er også begyndt at spille DK igen efter en lang pause, og den elevator bane driller bare..
BilledeBillede
Brugeravatar

DaLar75

  • Indlæg: 941
  • Tilmeldt: lør 12. dec 2009 18:11
  • Geografisk sted: Nordjylland, Aalborg
  • Highscores: 21
    Arcade winning challenges: 0

Re: Donkey Kong (Highscore)

Indlægsøn 15. jan 2012 16:41

166,200 pts.

Tak for tip i video 1up c",)
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... LSIDZqEdEg

Især hjalp det mig på elevator/spring,, Havde problemer med timing til at komme "ind under" Pauline (ku' godt klare del 2: op af den sidste stige :) )

PS: Kom til "elevator 6" med 0 ekstraliv... Og hoppede lige ind i en platform... :(
Vedhæftede filer
dkong_15jan.png
dkong_15jan.png (3.21 KiB) Vist 10579 gange
DAL_dkong_166200_wolf106.zip
(44.96 KiB) Downloadet 384 gange
Billede
Shooting Game Tournament 2010
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Donkey Kong (Highscore)

Indlægsøn 15. jan 2012 16:51

Dejligt at nogen kan bruge de tips til noget 8)

Når man kan klare L=04, så kan man klare alle efterfølgende baner, da det hverken bliver sværere eller lettere.

Men der er selvfølgelig langt fra at vide hvad man skal gøre, og så rent faktisk at udføre det :lol:

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Donkey Kong (Highscore)

Indlægman 21. maj 2012 22:49

Så kom jeg endelig i gennem 3. elevator bane med døde i den 4. Ny rekord 130.000 :)

Billede

Tog lige et spil bagefter, det var rigtig tæt på igen, jeg kom igennem 4. elevator bane for første gange med døde en bane efter, stadig level 5. :)

Billede
BilledeBillede
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 799
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Donkey Kong (Highscore)

Indlægons 6. jun 2012 17:52

Weee... klarede den ind på top 5 :D

106.300 point, hehe.
Vedhæftede filer
dk_bos.JPG
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 799
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Donkey Kong (Highscore)

Indlægons 6. jun 2012 19:31

Kunne vi ikke (creek) omdøbe denne tråd til enten "Donkey Kong U.S Version", "Donkey Kong U.S" eller lignende, og så lave en "Donkey Kong JP" tråd ? ... altså for at undgå forvirring nu de er så forskellige i gameplay og banerækkefølge.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.

Sletho

  • Indlæg: 12
  • Tilmeldt: man 20. jun 2011 21:09
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Donkey Kong (Highscore)

Indlægfre 29. jun 2012 11:17

Så bliver jeg også nødt til at melde mig ind med: 107.800
Billede

I uge 24 havde jeg ferie og tænkte jeg lige ville se The king of Kong igen - og så skulle jeg altså igang med Donkey Kong derefter. Jeg er fra NES/SNES generationen og har derfor ikke tidligere spillet Donkey Kong i en arcade hal. Så de få gange jeg har spillet det tidligere nåede jeg aldrig længere end til første Rivet bane. (Og så var jeg heldig)
Jeg læste bogen How to win at Donkey Kong - og så er det egentlig bare gået fremad. Elevator banerne er intet problem - men pie factory banerne dør jeg altid mindst en gang i. Kan simpelthen ikke gennemskue dem ordentlig :/ Så hvis der er nogle, som har nogle fifs, så kom endelig med dem ;)
Målet er 200+k inden ferien er slut :p
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Donkey Kong (Highscore)

Indlægfre 29. jun 2012 11:33

Sletho skrev:Så bliver jeg også nødt til at melde mig ind med: 107.800


Velkommen på High Score forum 8) Jeg har lavet en Let's Play video af Donkey Kong hvor jeg beskriver nogle taktikker, bl.a. til Pie Factory.

Let's Play Doenky Kong

Held og lykke med målet på de 200k
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 799
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Donkey Kong (Highscore)

Indlæglør 30. jun 2012 00:01

Velkommen til Sletho :)

Det er jo forfærdeligt, for nu vælter du jo mig ned på en sjette plads, hehe

Har dog en score på 108xxx som jeg ikke har uploadet fordi den var så tæt på min gamle score... men den slår du jo nok hurtigt med dit tempo :)


Sletho skrev:Jeg er fra NES/SNES generationen og har derfor ikke tidligere spillet Donkey Kong i en arcade hal. Så de få gange jeg har spillet det tidligere nåede jeg aldrig længere end til første Rivet bane. (Og så var jeg heldig)
Jeg læste bogen How to win at Donkey Kong - og så er det egentlig bare gået fremad. Elevator banerne er intet problem - men pie factory banerne dør jeg altid mindst en gang i. Kan simpelthen ikke gennemskue dem ordentlig :/ Så hvis der er nogle, som har nogle fifs, så kom endelig med dem ;)
Målet er 200+k inden ferien er slut :p


Jeg vil gerne igen, som i et tidligere indlæg, opfordre til at denne high score tråd kommer til at hedde Donkey Kong us. og at der bliver oprettet en anden tråd ved navn Donkey Kong jp. for at undgå forvirring, for spillene er utrolig forskellige i de to versioner.

Og jeg har endnu ikke mødt nogen som i firserne har set us. versionen i en spillemaskine her i danmark.

Jeg har selv kun us- versionen, men vil utrolig gerne have fat i jp versionen (og/eller en Crazy Kong), for det virker bare forkert at banerne ikke kommer i rækkefølge samt bla. tøndernes måde at opføre sig på.... og vildt meget at der står "how high can you get" i stedet for "how high can you try", hehe
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Donkey Kong (Highscore)

Indlæglør 30. jun 2012 08:18

Bosse skrev:Jeg har selv kun us- versionen, men vil utrolig gerne have fat i jp versionen (og/eller en Crazy Kong), for det virker bare forkert at banerne ikke kommer i rækkefølge samt bla. tøndernes måde at opføre sig på.... og vildt meget at der står "how high can you get" i stedet for "how high can you try", hehe


Back in the day har jeg kun set Crazy Kong her i Danmark, og det er meget forskelligt fra Donkey Kong mht. banernes opbygning. JP og US versionerne er mere ens. De er helt ens mht. banernes opbygning og opførsel, men der er forskel på rækkefølge og antal. US versionen starter ud med 2 baner i level 1, og så kommer der flere på, så man fra level 5 har 6 baner i hver level. I modsætning har JP versionen 4 baner pr. level fra start af. I sidste ende, så kan man score flere point i US versionen.

Tror ikke der er nogen der har spillet JP versionen endnu? iCade 60in1 Multiboarded bruger US versionen, og MAME bruger også US versionen som parent rom.
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 799
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Donkey Kong (Highscore)

Indlæglør 30. jun 2012 12:42

Hej 1 up.

Jeg har spillet masser af Donkey Kong i 80erne (og to forsk. Crazy Kong), og jeg har altså aldrig set en us version dengang.

Og som jeg skrev i en anden tråd, så er jp og us versionen altså ret forskellige.

Banernes rækkefølge, tøndernes opførsel (man kan spærre for tønder ved at være på stigen på en bestemt måde), man kan lave "snydehoppet" i tøndebanen, og i elevatorbanen er elevatorne langsommere i den japanske version så man kan hoppe fra elevator to til den øverste platform i stedet for den nedenunder.

Men du har nok ret i at ingen her har jp versionen (endnu), og ja, hehe, så kan jeg jo godt se at det jo egentlig heller ikke er aktuelt (endnu) :)
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 799
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Donkey Kong (Highscore)

Indlægons 18. jul 2012 15:56

Hopper lige ind på en 3 plads her :)

Hehe, fliplismc, jeg synes det er dig jeg vælter af pinden en del for tiden :P

151.200 point.
Vedhæftede filer
dk.jpg
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
ForegåendeNæste

Tilbage til Arcade High Scores

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron