SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 15:31

The Addams Family (TAF) projektmaskine sælges

Køb og salg af flippermaskiner
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

ÅrhusC

  • Indlæg: 223
  • Tilmeldt: fre 21. okt 2011 21:02
  • Geografisk sted: Århus C.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

The Addams Family (TAF) projektmaskine sælges

Indlægsøn 17. nov 2019 17:11

Jeg har en Addams Family til at stå, som jeg nok ikke kommer i gang med. Jeg har kastet mig over min White Water i stedet, så derfor vil jeg sælge dette projekt, da jeg efterfølgende vil prøve noget andet end flippermaskiner.
Jeg har haft maskinen i en del år, og den virker som den skal. Den er dog sjældent brugt, så der skal justeres lidt inden den spiller optimalt, men spiller fint til husbehov.

Største udfordring i dette projekt er møntlågen og forsiden af maskinen, da det ser ud som om der har været indbrud i maskinen, eller noget lignende, men en ny møntlåge medfølger. Ellers et regulært projekt vil jeg mene.

Positivt:

- Spiller som den skal, og alt virker.
- Der er ikke syreskader ved batterierne.
- Det ser ud til at alt intet er i stykker, revnet osv. Bortset fra forhold beskrevet andre steder.
- DMD virker som den skal.
- Ingen brændemærker ved magneterne.
- Cabinet art ser OK ud, bortset fra forsiden ved møntlågen.

Dette skal laves:

- Det sædvanlige afspilning på "mansion" (se billede).
- Forsiden af maskinen med møntlågen skal laves.
- Translite har set bedre dage.
- Generel renovering og rengøring.

Der medfølger:

- En anden møntlåge
- Originale Manualer og elektriske-diagrammer - Ikke udskrifter.
- Ny Slingshot-plastik
- Gummisæt (måske ikke komplet. Jeg kan ikke afvise at jeg har lånt lidt til mine andre projekter)
- Topper, der desværre er revnet.


Pris : 15.000kr. Maskinen står i Århus C.


DSCF4047.JPG
Addams Family


DSCF4049.JPG
Foran


DSCF4073.JPG
Lys i playfield


DSCF4055.JPG
Playfield


DSCF4063.JPG
Playfield øverst


DSCF4066.JPG
Playfield venstre side


DSCF4064.JPG
Playfield højre side


DSCF4060.JPG
Afspilning - Mansion


DSCF4051.JPG
Møntlåge


DSCF4053.JPG
Ny møntlåge


DSCF4067.JPG
Playfield underside


DSCF4070.JPG
Playfield underside 2


DSCF4069.JPG
Bunden af kabinettet


DSCF4077.JPG
Translite


DSCF4080.JPG
Bagboks


DSCF4079.JPG
Batterier
Hvad ikke haves, skaffes eller laves...!
Brugeravatar

united

  • Indlæg: 317
  • Tilmeldt: lør 26. aug 2006 12:04
  • Geografisk sted: Valby
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: The Addams Family (TAF) projektmaskine sælges

Indlægsøn 17. nov 2019 17:19

Den napper jeg gerne.

Brian
United

Valbychamp
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: The Addams Family (TAF) projektmaskine sælges

Indlægsøn 17. nov 2019 17:42

Ha ha United (Brian) :) du må sidde med fingeren på knappen :)
Det er sgu billigt ;)
Men hvis du er tilfreds med 15 så er den jo ikke længere...Din PM indbakke er sikkert fuld allerede :)
Hvis du laver en auktion kan du sikkert få en del mere.. måske 25

Ender du med at lave auktion eller bud runde byder jeg gerne 16
Held og lykke med det nemme salg..

Mvh Roald
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)

Mollo

  • Indlæg: 48
  • Tilmeldt: tirs 7. nov 2017 01:30
  • Geografisk sted: Ikast Midtjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: The Addams Family (TAF) projektmaskine sælges

Indlægsøn 17. nov 2019 18:24

det er decideret ulækkert at du prøver at stjæle handlen fra brian ... du er sku en klam type Roald !!!!
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: The Addams Family (TAF) projektmaskine sælges

Indlægsøn 17. nov 2019 18:42

Mollo skrev:det er decideret ulækkert at du prøver at stjæle handlen fra brian ... du er sku en klam type Roald !!!!


Ikast Michael :shock:
Lever du endnu... og du er stadig på det her latterlige Forum :lol: :lol: :lol:
Længe siden man har hørt eller set noget til dine positive indslag :cry:
Var det fordi Brian var hurtigere end dig at du er sur igen...
Nej jeg orker ikke mere...

Brian tillykke med handlen, du var hurtigst igen :D

Ham den klamme type :twisted:
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)

Mollo

  • Indlæg: 48
  • Tilmeldt: tirs 7. nov 2017 01:30
  • Geografisk sted: Ikast Midtjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: The Addams Family (TAF) projektmaskine sælges

Indlægsøn 17. nov 2019 23:24

Jeg vil nødig indrømme deet men efter jeg sendte den besked så har jeg gået og tænkt lidt på det du skrev og jeg skulle ikke ha skrevet for jeg kan ikke tillade mig at udtale mig omkring hvordan du er, for jeg har aldrig været tæt på personer som stikker andre i ryggen på grund af små penge så jeg siger ikke mere.

godnat derude.


Michael
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: The Addams Family (TAF) projektmaskine sælges

Indlægsøn 17. nov 2019 23:51

Meget overbevisende og troværdigt...

Godnat derover..
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)
Brugeravatar

ÅrhusC

  • Indlæg: 223
  • Tilmeldt: fre 21. okt 2011 21:02
  • Geografisk sted: Århus C.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: The Addams Family (TAF) projektmaskine sælges

Indlægman 18. nov 2019 20:55

Det er et sjovt forum det her. Er det for dyrt så får man skældud, og er det for billigt, så får man også skældud...Ha Ha...
Er det mon overhovedet muligt at ramme den rigtige pris?

Det er sgu billigt ;)
Men hvis du er tilfreds med 15 så er den jo ikke længere...Din PM indbakke er sikkert fuld allerede :)
Hvis du laver en auktion kan du sikkert få en del mere.. måske 25


Hvis det bliver solgt for hurtigt, så er alle de kloge enige om at det var for billigt, og hvis det ikke bliver solgt, så siger alle de kloge at det var for dyrt, og det har de hele tiden sagt. Men jeg har aldrig hørt nogen sige at det var den rigtige pris der passede med en køber...!
Og ja, min indbakker er fuld af beskeder, og jeg skal nok få kigget på dem i løbet af de næste par dage. Jeg regner med det bliver onsdag, da jeg deadline på et projekt i morgen.

United (Brian) :) du må sidde med fingeren på knappen :)


Nu er det jo ikke sikkert at man ender med at få den, bare fordi man kommer først, men hvis du mener det er så vigtigt, så er det da bare om at oprette en overvågning af "Flipper sælges" forummet. Så får du en Push-besked så snart der er indlæg på siden. Det er jo det blandt andet Brian har gjort.
Og flere til, for der kom utroligt mange beskeder på samme tid, så jeg ved ikke hvem der kom først.

Men tilbage til det med prisen, og min begrundelse herfor.
25.000kr. bliver den i hvert fald aldrig solgt for. Det vil jeg i hvert fald ikke være bekendt at tage for den. Til den pris er man bedre tjent med at finde en maskine i væsentligt bedre stand på kleinanzeigen i Tyskland.
Billeder er meget taknemmelige, og som jeg har forsøgt at skrive så er det en maskine der virkelig trænger til hjælp. Det vil også fremgå hvis man kigger nærmere på billederne. Hvor meget kan være svært at sige, og som jeg skriver har der været indbrud, eller lignende i fronten, så den skal måske skiftes. Jeg ved ikke om det er nok bare at sætte den nye møntlåge i, eller om fronten skal skiftes, eller måske der skal et helt nyt kabinet til.
Så man køber lidt en lodseddel, for det kan gå begge veje, og derfor finder jeg det mest fair at sætte prisen derefter. Skal der nyt kabinet til, så bliver det dyrt med decals osv. oveni den topper, front decal, translite og sikkert en masse andre stumper der som minimum skal købes.

Jeg kunne selvfølgelig være ligeglad, men der skal også være lidt til den næste, og plads til at det kan være en god handel for begge parter. Måske en rigtig god handel, hvis standen er bedre end jeg tror, men det er OK med mig. Jeg vil helst have at alle er glade ved handlen, og når den engang er færdig så er gabet op til den pris en TAF i normal stand går til, måske ikke så stort. Det vil tiden vise.


Husk på at penge er heldigvis ikke alt. Ikke for alle mennesker i hvert fald...!
Senest rettet af ÅrhusC man 18. nov 2019 22:21, rettet i alt 1 gang.
Hvad ikke haves, skaffes eller laves...!
Brugeravatar

MK83

  • Indlæg: 435
  • Tilmeldt: ons 26. sep 2007 23:03
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: The Addams Family (TAF) projektmaskine sælges

Indlægman 18. nov 2019 21:16

ÅrhusC skrev:Det er et sjovt forum det her. Er det for dyrt så får man skæld ud, og er det for billigt, så får man også skæld ud...Ha Ha...
Er det mon overhovedet muligt at ramme den rigtige pris?

Det er sgu billigt ;)
Men hvis du er tilfreds med 15 så er den jo ikke længere...Din PM indbakke er sikkert fuld allerede :)
Hvis du laver en auktion kan du sikkert få en del mere.. måske 25


Hvis det bliver solgt for hurtigt, så er alle de kloge enige om at det var for billigt, og hvis det ikke bliver solgt, så siger alle de kloge at det var for dyrt, og det har de hele tiden sagt. Men jeg har aldrig hørt nogen sige at det var den rigtige pris der passede med en køber...!
Og ja, min indbakker er fuld af beskeder, og jeg skal nok få kigget på dem i løbet af de næste par dage. Jeg regner med det bliver onsdag, da jeg deadline på et projekt i morgen.

United (Brian) :) du må sidde med fingeren på knappen :)


Nu er det jo ikke sikkert at man ender med at få den, bare fordi man kommer først, men hvis du mener det er så vigtigt, så er det da bare om at oprette en overvågning af "Flipper sælges" forummet. Så får du en Push-besked så snart der er indlæg på siden. Det er jo det blandt andet Brian har gjort.
Og flere til, for der kom utroligt mange beskeder på samme tid, så jeg ved ikke hvem der kom først.

Men tilbage til det med prisen, og min begrundelse herfor.
25.000kr. bliver den i hvert fald aldrig solgt for. Det vil jeg i hvert fald ikke være bekendt at tage for den. Til den pris er man bedre tjent med at finde en maskine i væsentligt bedre stand på kleinanzeigen i Tyskland.
Billeder er meget taknemmelige, og som jeg har forsøgt at skrive så er det en maskine der virkelig trænger til hjælp. Det vil også fremgå hvis man kigger nærmere på billederne. Hvor meget kan være svært at sige, og som jeg skriver har der været indbrud, eller lignende i fronten, så den skal måske skiftes. Jeg ved ikke om det er nok bare at sætte den nye møntlåge i, eller om fronten skal skiftes, eller måske der skal et helt nyt kabinet til.
Så man køber lidt en lodseddel, for det kan gå begge veje, og derfor finder jeg det mest fair at sætte prisen derefter. Skal der nyt kabinet til, så bliver det dyrt med decals osv. oveni den topper, front decal, translite og sikkert en masse andre stumper der som minimum skal købes.

Jeg kunne selvfølgelig være ligeglad, men der skal også være lidt til den næste, og plads til at det kan være en god handel for begge parter. Måske en rigtig god handel, hvis standen er bedre end jeg tror, men det er OK med mig. Jeg vil helst have at alle er glade ved handlen, og når den engang er færdig så er gabet op til den pris en TAF i normal stand går til, måske ikke så stort. Det vil tiden vise.


Husk på at penge er heldigvis ikke alt. Ikke for alle mennesker i hvert fald...!


Godt skrevet og meget fair fra din side.
Held og lykke med salget. :wink:
Flipper: Getaway, Corvette, Indianapolis 500, Circus Voltaire, Roadshow, Flintstones, Johnny Mnomic, Scared Stiff.
Arkade: Battle Gear 4 Tuned, Daytona Usa 2 Power Edition, Mame Maskine, Compugame med hyperspin.

Se Mit Gameroom -----> https://youtu.be/6riobBwahCw
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: The Addams Family (TAF) projektmaskine sælges

Indlægtirs 19. nov 2019 01:10

Hey ÅrhusC

Jeg vil gerne starte med at undskylde at jeg blandede mig i din salgs annonce !
Brian og jeg kender godt hinanden igennem en del år og har flere gange været lige i hælene på hinanden på nogle flipper handler...så det var egentlig for at drille Brian lidt (sorry Brian) og ja Brian har sikkert oprettet “overvågning” som så mange andre og det har jeg bevidst valgt ikke at gøre.

Jeg har bare set en del gange at det er først til mølle... Nu virker du som DKs mest fair sælger så mht til den “rigtige” pris... Tja... nogle af gangene hvor jeg har solgt en maskine har jeg gjort det som auktion med en start/mindste pris.
Så kan man jo byde med indtil at man ikke syntes at det er en god handel længere... så burde både sælger og køber være nogenlunde tilfredse.

Du har jo taget nogle rigtig fine billeder og ud fra dem syntes jeg stadig at det er super billigt, et par inserts lidt plastik den store rengørings tur og en cliffy på scoop hullet under stolen så er det sgu en super fin maskine... næsten ingen slidtage og den virker ovenikøbet :) Hvis du ser på det tyske eller andre steder tager de snildt 25 for nogen som er i dårligere stand end din. Jeg er blevet budt 35 for min TAF men har ingen planer om at sælge den, og som du skriver er penge jo bestemt ikke alt men de er jo rare at ha hvis man som dig skulle igang med en WH2O....som jeg skriver at hvis du er tilfreds med de 15 så er det jo fint.
Så i bund og grund skulle jeg bare lukke røven og blande mig udenom... Sorry
Jeg er sikker på at den heldige køber bliver rigtig glad for “projektet” ;)

Mvh Roald
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)

perolsen

  • Indlæg: 377
  • Tilmeldt: tirs 19. dec 2006 21:16
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: The Addams Family (TAF) projektmaskine sælges

Indlægtirs 19. nov 2019 12:27

Hej Århus C

Det er så godt skrevet, jeg håber den får et godt hjem :D

Mvh Per
Mvh
Per Olsen
Se mit game room OPDATERET SEPTEMBER 2023!
https://www.youtube.com/watch?v=mPhUhzPt9w4
Brugeravatar

ÅrhusC

  • Indlæg: 223
  • Tilmeldt: fre 21. okt 2011 21:02
  • Geografisk sted: Århus C.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: The Addams Family (TAF) projektmaskine sælges

Indlægons 20. nov 2019 21:36

Så i bund og grund skulle jeg bare lukke røven og blande mig udenom... Sorry
Jeg er sikker på at den heldige køber bliver rigtig glad for “projektet” ;)


Nu skal det jo heller ikke blive et forum, hvor man ikke kan lufte sine tanker. Det var bestemt ikke meningen. Men det var blot en kommetar til at det med priser altid er meget svært.

Jeg skal være ærlig at indrømme, at jeg netop vaklede mellem 15.000 og 20.000kr, som du også nævner som prisleje, men efter at mærke efter i maven hvad der føles rigtigt, og hvad jeg selv ville give for sådan maskine, landede jeg på 15.000kr. Jeg vil stadig fastholde, at billederne snyder lidt, da der virkelig er meget arbejde i denne maskine, selv om den virker. Jeg har kigget lidt nærmere på den, og er nu næsten sikker på at fronten skal skiftes eller der skal et doner-kabinet til.
Jeg sætter bestemt pris på dit input, og ville da også være ked af hvis jeg snød mig selv alt for meget, så jeg håber ikke at du vil holde dine kommentarer tilbage i fremtiden.

Jeg overvejede også en auktion, men da jeg synes det er svært at beskrive maskinens stand, er jeg bange for at en køber ville byde for meget og blive skuffet.

Men jeg skal heller ikke være mere hellig end det som så! Næste gang jeg skal sælge en maskine, og den er i super stand, så vil jeg da gå efter at få en god pris. Denne maskine har jeg bare lidt svært ved at sælge for noget jeg selv føler kan være for dyrt. Jeg håber det giver mening.

Og tak for de gode råd igennem tiden. Både til dig, og alle de andre.
Hvad ikke haves, skaffes eller laves...!
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: The Addams Family (TAF) projektmaskine sælges

Indlægons 20. nov 2019 23:41

Det giver meget fin mening :)

På dette Forum kommer der meget hurtigt “støj” på linjen med alle os pinball tosser, som er her af flere forskellige årsager !

Så jo... fremover vil jeg nok bare holde min mening for mig selv med mindre den er direkte tænkt til mig.

Alt godt..adios ;)

/Roald
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)
Brugeravatar

united

  • Indlæg: 317
  • Tilmeldt: lør 26. aug 2006 12:04
  • Geografisk sted: Valby
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: The Addams Family (TAF) projektmaskine sælges

Indlægfre 22. nov 2019 23:59

Spændende at se hvad du vælger ÅrhusC måske vi kan bytte noget...

Man vælger altid selv hvem man sælger til - kan da godt forstå at du lige stopper op og mærker efter.

Brian
United

Valbychamp

mart_han

  • Indlæg: 92
  • Tilmeldt: tors 12. aug 2010 18:45
  • Geografisk sted: 8464 Galten
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: The Addams Family (TAF) projektmaskine sælges

Indlægsøn 24. nov 2019 16:30

Hej

Bare lige for at være sikker, er den solgt til Brian? Er intereseret, men kan ikke lige afkode om den er solgt :D Der er jo lidt "støj på tråden"

Venlig hilsen Martin
Min samling: IJ, T2, WH2O, Police Force, LW3, Jurassic Park
Under Renovering: Back to the future
Tidligere Ejet Pins: Apollo13, Pat Hand, T2, Star Trek, Power play, Big Guns, TAF, Dirty Harry, Fire, Alien Poker, RFM, Mystic, Silverball mania, WHO2, Dolly Parton, Gottlieb EM, Gottlieb Highscore, Blackout,Apollo 13, HS2, Stellar Wars, Xenon
Næste

Tilbage til Flippermaskine

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster