SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 19:47

Salgspriser

Køb og salg af flippermaskiner
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Baws

  • Indlæg: 276
  • Tilmeldt: tors 10. maj 2007 19:43
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Salgspriser

Indlægsøn 9. okt 2016 20:40

Off-topic - næh, det drejer sig om flippere, så emnet er ok.

Pt. er den eneste flipper, man kan overveje at byde på The Who. Den er til at komme i nærheden af og hvis den er fin, så ja, hvorfor ikke.

16.500 for BSD i DBA - no way. TZ og TAF til 60K - no way, jo, hvis fabriksejerens datter havde siddet overskrævs på den.

Det er simpelthen ikke værd at spilde tid på dette forum, når I er så syge med Jeres priser.

Det varer ikke længe før undergrunden etablerer "det nye flipperforum på det andet internet"...
<3 Pinball...

morten

  • Indlæg: 479
  • Tilmeldt: tors 13. sep 2007 10:53
  • Geografisk sted: Kolding
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Salgspriser

Indlægsøn 9. okt 2016 22:48

Tja

Det er jo svært at være uenig med dig, godt nok er priserne steget meget, men dog ikke så voldsomt. Tror en del finder "priserne" på de udenlandske hjemmesider, hvor prisen ikke lige er at sammenligne med hvad prisen er i dk.

Andre ser så en noget høj pris på DBA eller andre steder og tror at så er min enlige maskine der har stået i laden de sidste 20 år da også så meget værd?. og så ser man EM og tidlige SS maskiner forsøgt solgt til 2-3 gange deres værdi. At de så ikke engang er i fuld funktion er noget andet, men det er jo nok bare en lille ting, for der er da lys i et par pærer. Godt nok kan man ikke spille på den, men det er jo nok blot en enkelt ting for den kyndige.

Vil her slet ikke åbne op for Pandoras æske omring vurdering af stand, for det er håbløst at blive enig i !!

Tror / ved at rigtigt mange flippere handles uden for salgstråde til langt mere "fornuftige" priser. Det er bare for tiden rigtigt svært at vide hvor den rigtige pris ligger. Vi er jo ikke meget for at indrømme hvad vi giver for maskiner, og det gør jo nok bare problemet endnu værre.

Vil dog sige at hvis de tal vi ser på maskiner er rigtige, så skal jeg vist have solgt nogle maskiner i en fart :-)
Leder efter : Road show, ToM, eller andet spændende
Brugeravatar

MK83

  • Indlæg: 435
  • Tilmeldt: ons 26. sep 2007 23:03
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Salgspriser

Indlægman 10. okt 2016 19:16

Hej Baws og Morten.

Jeg er fuldstændig enig med jer. Det er desværre synd for vores hobby at priserne bliver skruet urealistisk højt op i pris.
Når man nu ser den BSD og ser hvem der har sat den til salg. Så kommer det ikke bag på mig at den er ALT for dyr. Han skruer desværre priserne urealistisk højt i vejret. Vi ved jo godt alle sammen hvem det er.
Han har jo også en vildt billig CV til salg her på forummet. :roll:

Desværre er det synd for den første køber som giver den pris. Han står jo så netop med en maskine som bliver svær og sælge igen.
Det er sgu synd for vores hobby at det er sådan.

TZ og TAF til 60.000 er også alt for meget. Uden og have set standen på dem vil jeg sige en mere realistisk pris havde nok været 40.000.
Men igen han har sikkert købt dem alt for dyr af en af "krejlerne"
Flipper: Getaway, Corvette, Indianapolis 500, Circus Voltaire, Roadshow, Flintstones, Johnny Mnomic, Scared Stiff.
Arkade: Battle Gear 4 Tuned, Daytona Usa 2 Power Edition, Mame Maskine, Compugame med hyperspin.

Se Mit Gameroom -----> https://youtu.be/6riobBwahCw
Brugeravatar

Pinball lærlingen

  • Indlæg: 149
  • Tilmeldt: lør 11. aug 2007 10:14
  • Geografisk sted: Ringsted
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Salgspriser

Indlægman 10. okt 2016 20:49

Ja, priserne er da bestemt røget i vejret, men nok liiiige i overkanten efter min mening.
Jeg checkede lige dba.dk og sorterede efter prise og her er et udsnit:
Skærmbillede 2016-10-10 kl. 21.36.49.png

For 1 årst tid siden kunne jeg ikke sælge Black Rose (fin stand) for 12K - måske skulle jeg prøve igen :D
Mvh Ken
I herreværelset: LOTR, TOTAN, TZ, STTNG, RS, X-Files, DW, 2xWW
På ønskelisten: Spiderman, ST, MM

SMI3

  • Indlæg: 804
  • Tilmeldt: fre 16. aug 2013 18:15
  • Geografisk sted: Klampenborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Salgspriser

Indlægtirs 11. okt 2016 07:10

Hvor ofte sælger i en vare på dba til udbudspris?
Og hvis i nu skulle sælge en bil/båd/motorcykel/jagthytte, ved ikke hvad der hitter på den anden side.
Har i så et forum der dikterer priser for de ting?
Udbud og efterspørgsel drenge, det må være sagens kerne.

Men nu hyggeligt at vi en gang om måneden kan diskutere priser på maskiner som er til salg.

Mvh
Flippere :Jurassic park LE,Iron Maiden LE, AC/DC Luci, Batman66 LE, Addams Family, Metallica premium, Starwars Data east.
Arcade : Terminator 100", 4 styk twin sega Daytona, Rambo deluxe med Pioneer 60", 4 styk superbikes 2, The walking dead deluxe, Big Buck hunter deluxe 72”, Time Crisis 5 Deluxe.

På vej:
XXX

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Salgspriser

Indlægtirs 11. okt 2016 07:35

Baws skrev:Off-topic - næh, det drejer sig om flippere, så emnet er ok.


Marked > Flippermaskiner. Hvis du ikke har noget til salg er det vel off-topic :wink:

Baws skrev:Det er simpelthen ikke værd at spilde tid på dette forum, når I er så syge med Jeres priser.


Jeg vil ikke kommentere på priser og pris-niveau, det er efter min mening ikke en diskussion der kommer noget godt ud af.

Personligt vælger jeg og gå udenom forummet her når jeg (sjældent) har noget jeg gerne vil sælge/bytte, af flere grunde. Der er alt for meget pladder i salgstrådene, har du spørgsmål til om prisen på en maskine er reel så opret dit eget indlæg under det rette sub-forum. Giv-et-bud/auktions trådene ender som oftest i en solgt besked udenom selve tråden, efterfulgt af mere pladder fra alle parter, osv.

Så længe reglerne for marked er ikke eksisterende her på siden springer jeg over.

morten

  • Indlæg: 479
  • Tilmeldt: tors 13. sep 2007 10:53
  • Geografisk sted: Kolding
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Salgspriser

Indlægtirs 11. okt 2016 10:15

Helt enig i at udbud og efterspørgsel nok skal virke :-). Nogle gange er man jo også som køber villig til at give en "overpris" for noget man bare må eje :-)

Alle kan jo se at når noget har været til salg mere en uges tid, så er det jo nok ikke et røvertilbud !

At tonen her på siden ikke altid er for pænt, har vi nok alle lagt mærke til, og det er en kedelig tendens, der gerne må ændre sig.
Leder efter : Road show, ToM, eller andet spændende

TONSER*HENRIK

  • Indlæg: 41
  • Tilmeldt: lør 12. okt 2013 19:50
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Salgspriser

Indlægtirs 11. okt 2016 20:32

Hejsa!

Siden jeg nu er én af dem der bliver nævnt i indlægget skriver jeg lige "my to cents".

Jeg synes priserne i DK i lang tid har været for lave. Det har været til stor glæde for dem, der kan finde ud af at fixe maskiner, fordi man har kunne konstaterer den melder fejl i evt. købssituation og derved presse prisen hårdt ned, selv om det måske kun er en switch der skulle skiftes.

Jeg har haft samleobjekter i mange år og en fælles ting for samlere er, at man skal handle billigt og sælge, så en samvittighed har det godt med at gå af med det...og det ser jeg engenligt ikke noget galt i.

Jeg forstår ikke rigtig Hjallerupmarked mentaliteten om , at alt skal pruttes og tale ned, så man kan få det til dét man vil give for det.
Jeg er bestemt ingen helgen - tro mig - jeg er fra Thy, men jeg har på mine ældre dage (ja det er vist mere en tale måde i denne sammenhæng), fundet det rimeligt, at en handle skal være god for begge parter og ikke kun den ene.

Hvis alle solgte og købe til det de havde givet for det, er der ingen der ville have en samling på 20 maskiner, med mindre alle frie midler hver måned blev kastet i hobbyen. Selvfølgelig er der nogen der kan få de mest ødelagte maskiner op at så (og det er jeg taknemmelig for), men hvis man har en maskine på hånden der er 100% i orden og den tilmed ligger top 5 i verden, er der vel ikke noget i vejen for at forlange en arm for den. Hvis der så ikke er en køber til den, må prisen en gå ned eller man må beholde maskinen.

Det undre mig det kun er inden for brugt-handlen af diskussionen af prisen er så fremtræden.
Man går vel heller ikke ned i Brugsen, fylder en indkøbsvogn og siger til ekspedienten jeg vil give 500 kr. for det jeg har i vognen...

For mig er det mine samleobjekter og de koster, for jeg er virkelig virkelig glad for dem.
Hvis jeg skal gå af med dem, skal det ikke være med en fornemmelse af, at jeg er blevet snydt eller jeg ikke har fået det jeg mener de er værd. Selvfølgelig har folk forskellig tilgang til tingene, men jeg har intet imod, at de er en kreds af folk der "bytter maskiner med hinanden" til lave priser, men jeg mener også man bliver nød til at se hvad de går for i udlandet. Hvis vi ikke vil det, kan man lige så godt sælge til udlandet. Jo vel - det er måske mere besværligt, men kan man putte 5000 kr. ekstra i lommen er det vel heller ikke skidt... Jeg tror jeg vi vil have mest muligt for vores maskiner og det forstår jeg godt. Man kan give et velment bud, det er fair nok, men at f.eks. at sige man vil give 10000 kr. bese maskinen og derefter kun give 8000 kr. velvidende den er 10000 kr. værd, synes jeg ikke er rimeligt.

Well - det var vist det - og så vil jeg gerne slutte af med.... Talt pænt - det koster i modsætning til meget andet, ikke noget - særligt flippermaskiner ;)

Tilbage til Flippermaskine

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 21 gæster