SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 23:27

"New comer" - køb

Køb og salg af flippermaskiner
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

lykkeman

  • Indlæg: 80
  • Tilmeldt: fre 21. apr 2017 10:47
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

"New comer" - køb

Indlægfre 21. apr 2017 11:07

Hej

Jeg er ny på denne side. Som lille og igennem hele mit liv, har jeg elsket at spille pinball. I kiosken, på grillbaren, i diverse spillerhaller og senere på den lokale bodega ;-)
Siden har jeg haft et brændende ønske om at eje min egen fantastiske flippermaskine. Men jeg har ikke forstand på hvad og hvor jeg skal kigge efter det.

Jeg håber på at jeg kan få lidt gode råd og et par bud på hvor det er godt at købe, og eventuelt hvilke maskiner jeg skal kigge efter.

Venlig hilsen
Jacob
Venlig hilsen
Jacob Lykke

Nuværende pin: Iron Maiden Premium, 1/2 Tales from the Crypt, White Water
Tidligere pins: No Fear, The Shadow, Revenge from Mars, Johnny Mnemonic, Terminator 2, Guardians of the Galaxy Pro

morten

  • Indlæg: 479
  • Tilmeldt: tors 13. sep 2007 10:53
  • Geografisk sted: Kolding
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: "New comer" - køb

Indlægfre 21. apr 2017 19:27

Hej

Nu ved jeg ikke lige hvor du bor, men der er forskellige steder, hvor der holder flipperfolk til. Prøv t møde op til en spille aften og prøv nogle maskiner. Så kan du finde ud af hvad du skal kikke efter, deres pris niv. og måske få nogle kontakter til nogen der måske har nogle til salg.

Min anbefaling er at købe en der virker, der skal nok komme noget der skal laves, men start ikke med en maskine der ikke kan spilles på. Så er der alt for stor risiko for du går sur i projektet.

Morten
Leder efter : Road show, ToM, eller andet spændende
Brugeravatar

Jeppedk

  • Indlæg: 339
  • Tilmeldt: søn 8. maj 2011 22:14
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: "New comer" - køb

Indlægfre 21. apr 2017 21:27

Inden længe holdes der et bygge-træf / tunering i ringe på Fyn. Det ville være er SUPER sted at starte. Masser af flinke mennesker og mulighed for kigge i maskinrummet og lære lidt mere inden du køber. Overvejer at tage med hver år, men noget kommer altid i vejen.
Det koster vist omkring 400kr. Penge godt ud, og tjent hjem i forhold til når du skal købe, så du er bedre ruster.
Ikke fordi folk herinde fusker, tværtimod er den hårde kerne meget hjælpsomme.

Afsted med dig.
Jeppe.

jeg har aldrig vundet noget i en bamsekran
Brugeravatar

Jeppedk

  • Indlæg: 339
  • Tilmeldt: søn 8. maj 2011 22:14
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: "New comer" - køb

Indlægfre 21. apr 2017 21:31

Ok... snart er så i morgen


viewtopic.php?f=37&t=29176

Gi et ring og hør om der er plads/afbud
Jeppe.

jeg har aldrig vundet noget i en bamsekran
Brugeravatar

caramba

  • Indlæg: 51
  • Tilmeldt: tirs 24. jan 2017 13:31
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: "New comer" - køb

Indlæglør 22. apr 2017 07:01

Hej, vi er lidt i samme situation. Vi leder også efter en flippermaskine...men jeg er lidt nervøs for at det kræves at man skal være med i en kult :) Jeg ville helst have mulighed for at købe en flippermaskine og være her på forummet yden at skulle ringe til folk og tale om flipper og komme til sammenkomster og alt muligt. Jeg har set de der videoer med ham pingeek og hans venner :) http://1.bp.blogspot.com/-bUMyEbFRYX4/U ... ingeek.jpg

Kim
Brugeravatar

MK83

  • Indlæg: 435
  • Tilmeldt: ons 26. sep 2007 23:03
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: "New comer" - køb

Indlæglør 22. apr 2017 08:12

Hej Jakob. Velkommen til :D

Det ville hjælpe lidt hvis du skrev hvor du er fra. :wink:

Så har vi bedre mulighed for og finde nogen som kan hjælpe dig og du kan komme ud og prøve noget Flipper.
Flipper: Getaway, Corvette, Indianapolis 500, Circus Voltaire, Roadshow, Flintstones, Johnny Mnomic, Scared Stiff.
Arkade: Battle Gear 4 Tuned, Daytona Usa 2 Power Edition, Mame Maskine, Compugame med hyperspin.

Se Mit Gameroom -----> https://youtu.be/6riobBwahCw

Dennis

  • Indlæg: 1128
  • Tilmeldt: tirs 9. nov 2010 12:56
  • Geografisk sted: Køge
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: "New comer" - køb

Indlæglør 22. apr 2017 08:35

caramba skrev:Hej, vi er lidt i samme situation. Vi leder også efter en flippermaskine...men jeg er lidt nervøs for at det kræves at man skal være med i en kult :) Jeg ville helst have mulighed for at købe en flippermaskine og være her på forummet yden at skulle ringe til folk og tale om flipper og komme til sammenkomster og alt muligt. Jeg har set de der videoer med ham pingeek og hans venner :) http://1.bp.blogspot.com/-bUMyEbFRYX4/U ... ingeek.jpg

Kim


Du behøver ikke at ringe til folk og tale om flippere eller komme til sammenkomster og alt mulig andet. Det bare en flippermaskine. Kan reppes med det mest simple værktøj, reservedele er billige og der er massere af guides på nettet, hvis du sidder fast med et problem.
Hvis du fra sjælland, kik forbi retroarkaden.dk i Glostrup, der er Danmarks lækreste og største flippersamling, for få kr kan du spille mange forskællige maskiner og finde ud af hvad du er til.

Der er classics, system 11, dmd og helt nye stern maskiner, nemmere bliver det ikke.
Der er også et par flippere tilsalg, kunne være du tog een med hjem, hop ud i det og gør det som du selv har lyst til.
Køb/salg/bytte af Flippermaskiner.
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: "New comer" - køb

Indlæglør 22. apr 2017 20:47

Hej Jacob

Som nogle af de andre flinke Pinball tosser vil jeg også råde jeg dig til at snakke med en masse mennesker... Tag ud til nogle sammenkomster turneringer og alt hvad du ellers gider/overkommer...
Der ude finder du en masse søde hjælpsomme mennesker som gerne vil råde dig med alt lige fra reparationer til gode og dårlige købs/salgs erfaringer om folk både på dba og her på dette forum, så du slipper for at blive snydt/betale for meget for din første maskine.
Internettet er en ting men at møde andre med samme interesse er super fedt. Personligt syntes jeg at en flippermaskine er en super sjov spændende ting som hele familien og venner kan hygge sig med...
De steder som har maskiner stående kan du prøve en masse forskellige maskiner så du får en ide om hvad du syntes om. Start med at tage forbi Christian og Hans i Kolding.. Super flinke fyre med både nye og gamle maskiner... Og kommer du til Sjælland ringer du bare :)

Mvh Roald
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)
Brugeravatar

caramba

  • Indlæg: 51
  • Tilmeldt: tirs 24. jan 2017 13:31
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: "New comer" - køb

Indlæglør 29. apr 2017 13:37

Dennis skrev:
caramba skrev:Hej, vi er lidt i samme situation. Vi leder også efter en flippermaskine...men jeg er lidt nervøs for at det kræves at man skal være med i en kult :) Jeg ville helst have mulighed for at købe en flippermaskine og være her på forummet yden at skulle ringe til folk og tale om flipper og komme til sammenkomster og alt muligt. Jeg har set de der videoer med ham pingeek og hans venner :) http://1.bp.blogspot.com/-bUMyEbFRYX4/U ... ingeek.jpg

Kim


Du behøver ikke at ringe til folk og tale om flippere eller komme til sammenkomster og alt mulig andet. Det bare en flippermaskine. Kan reppes med det mest simple værktøj, reservedele er billige og der er massere af guides på nettet, hvis du sidder fast med et problem.
Hvis du fra sjælland, kik forbi retroarkaden.dk i Glostrup, der er Danmarks lækreste og største flippersamling, for få kr kan du spille mange forskællige maskiner og finde ud af hvad du er til.

Der er classics, system 11, dmd og helt nye stern maskiner, nemmere bliver det ikke.
Der er også et par flippere tilsalg, kunne være du tog een med hjem, hop ud i det og gør det som du selv har lyst til.


Tak for det. Det lyder ligetil, og tæt på :D

Dennis

  • Indlæg: 1128
  • Tilmeldt: tirs 9. nov 2010 12:56
  • Geografisk sted: Køge
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: "New comer" - køb

Indlægsøn 30. apr 2017 21:05

caramba skrev:
Dennis skrev:
caramba skrev:Hej, vi er lidt i samme situation. Vi leder også efter en flippermaskine...men jeg er lidt nervøs for at det kræves at man skal være med i en kult :) Jeg ville helst have mulighed for at købe en flippermaskine og være her på forummet yden at skulle ringe til folk og tale om flipper og komme til sammenkomster og alt muligt. Jeg har set de der videoer med ham pingeek og hans venner :) http://1.bp.blogspot.com/-bUMyEbFRYX4/U ... ingeek.jpg

Kim


Du behøver ikke at ringe til folk og tale om flippere eller komme til sammenkomster og alt mulig andet. Det bare en flippermaskine. Kan reppes med det mest simple værktøj, reservedele er billige og der er massere af guides på nettet, hvis du sidder fast med et problem.
Hvis du fra sjælland, kik forbi retroarkaden.dk i Glostrup, der er Danmarks lækreste og største flippersamling, for få kr kan du spille mange forskællige maskiner og finde ud af hvad du er til.

Der er classics, system 11, dmd og helt nye stern maskiner, nemmere bliver det ikke.
Der er også et par flippere tilsalg, kunne være du tog een med hjem, hop ud i det og gør det som du selv har lyst til.


Tak for det. Det lyder ligetil, og tæt på :D



Det er det også :-)
Som sagt, det er nemt at reppe, hvis noget skulle gå galt.
Men prøv flere maskiner inden køb, der er heldigvis bredt udvalg af forskællige titler.
Flippermaskiner er stærkt vanedannende, bliver du grebet af det, skal du have en til og een til og lige een til. Det er skide sjovt.
Jeg har fået fantastiske nye venner igennem flipperverdnen, vi ses ofte, spiller eller repper sammen. :-)

Hop bare ud i det Kim, ønsker dig superfede flippertimer.

(Kan anbefale at prøve arcadepinball til smartphone, der emuleres mange fede titler)
Køb/salg/bytte af Flippermaskiner.
Brugeravatar

dorkvonwaterfall

  • Indlæg: 861
  • Tilmeldt: tirs 26. jun 2007 22:56
  • Geografisk sted: midtgylland....nærmere betegnet Ikast
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: "New comer" - køb

Indlægman 1. maj 2017 07:46

Dennis skrev:Kan anbefale at prøve arcadepinball til smartphone, der emuleres mange fede titler

Pinball Arcade?
Ex EFTLW,HS,SMB .... and now:
98

Dennis

  • Indlæg: 1128
  • Tilmeldt: tirs 9. nov 2010 12:56
  • Geografisk sted: Køge
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: "New comer" - køb

Indlægman 1. maj 2017 07:48

Sikkert
Køb/salg/bytte af Flippermaskiner.

mrhansen

  • Indlæg: 15
  • Tilmeldt: man 30. sep 2013 21:28
  • Geografisk sted: nordsjælland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: "New comer" - køb

Indlægman 1. maj 2017 17:08

til dorkvonwaterfall

det hedder
Arcade pinball
du kan finde app i google play.
kan fås på flere platforme

blandt andet til playstation 3 og 4 ( virker bedst på ps4) der er lige nu + 70 forskellige

og der er også kommet STERN arcade pinball.
der er lige nu ac dc , mustang,star trek
og snart GHOSTBUSTERS.

HAVE FUN
Brugeravatar

MK83

  • Indlæg: 435
  • Tilmeldt: ons 26. sep 2007 23:03
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: "New comer" - køb

Indlægman 1. maj 2017 17:13

Det hedder Pinball Arcade !!
Flipper: Getaway, Corvette, Indianapolis 500, Circus Voltaire, Roadshow, Flintstones, Johnny Mnomic, Scared Stiff.
Arkade: Battle Gear 4 Tuned, Daytona Usa 2 Power Edition, Mame Maskine, Compugame med hyperspin.

Se Mit Gameroom -----> https://youtu.be/6riobBwahCw
Brugeravatar

lykkeman

  • Indlæg: 80
  • Tilmeldt: fre 21. apr 2017 10:47
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: "New comer" - køb

Indlægman 1. maj 2017 18:56

Tak for alle de gode svar.

Jeg var faktisk til det kursus i Ringe. Super arrangement og søde mennesker.

Jeg bor selv i Århus og regner med at tage ned på Flipperfabrikken i denne uge måske.

Tak for alt. Jeg skal nok holde mig til, og sig endelig til hvis der er en maskine I lige tænker er noget for mig.
Jeg spillede Arabian Nights på det det pinballspil på PS4 i går. Fedt spil.

Venlig hilsen
Jacob
Venlig hilsen
Jacob Lykke

Nuværende pin: Iron Maiden Premium, 1/2 Tales from the Crypt, White Water
Tidligere pins: No Fear, The Shadow, Revenge from Mars, Johnny Mnemonic, Terminator 2, Guardians of the Galaxy Pro
Næste

Tilbage til Flippermaskine

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster