SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 19. apr 2024 14:08

Opklaret mysterie :-)

Køb og salg af flippermaskiner
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

lykkeman

  • Indlæg: 80
  • Tilmeldt: fre 21. apr 2017 10:47
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Opklaret mysterie :-)

Indlæglør 28. dec 2019 01:47

Hej alle

Jeg synes det ville være på sin plads at fortælle om min oplevelse i går. Til advarsel for andre:

Jeg var så heldig at være den første der henvendte mig på DBA annoncen med Freddy: Nightmare on Elm Street. Vi kom til enighed om en handel, og jeg ville afhente dagen efter.
Da jeg ankom for at se og købe maskinen, erfarer jeg at der er nogen der er troppet op på adressen, hvor den stod, før mig.
Uforstående at det ikke var mig der kom, bedrager de hende der sælger maskinen, til at tro at det er mig der har sendt dem for at afhente maskinen. De bilder hende blandt andet ind at jeg var blevet forhindret, men havde sendt dem til at hente i stedet.
Damen var meget forvirret da jeg ankom, for hun var sikker på jeg havde køb den og fået andre til at hente maskinen tidligere på dagen. Det går op for hende at både jeg og hun er blevet svindlet. Hun nævnte to navne som jeg ikke ved om er deres rigtige navne: Michael og Henrik.

Jeg er rasende og i chok over at der er nogen, der kan finde på og få sig selv til at gøre det! Det slår virkelig en stor skår af glæden ved at være en del af dette flippersamfund.

Mest af alt er dette bare en opfordring til at være ekstra opmærksom, så der ikke er andre der bliver snydt på denne måde.
Senest rettet af lykkeman lør 28. dec 2019 23:31, rettet i alt 1 gang.
Venlig hilsen
Jacob Lykke

Nuværende pin: Iron Maiden Premium, 1/2 Tales from the Crypt, White Water
Tidligere pins: No Fear, The Shadow, Revenge from Mars, Johnny Mnemonic, Terminator 2, Guardians of the Galaxy Pro
Brugeravatar

junkwavepete

  • Indlæg: 1130
  • Tilmeldt: søn 22. sep 2013 21:26
  • Geografisk sted: 1956 - Frederiksberg C
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Bedrageri

Indlæglør 28. dec 2019 01:49

Hvor er pengene? Har nogen betalt noget? Hun udlevere vel ikke maskinen uden betaling?
Pins: Godzilla LE 540-Jackbot-Jurassic Park Pro-Creature-Theatre Of Magic-Frontier-Avengers IQ Pro-Turtles Pro-Led Zeppelin Pro
Sold: Super Mario Bros-AC/DC Pro-The Walking Dead LE 240-The Simpsons Pinball Party-X-Men Pro-X-Men Pro-Demolition Man-Star Trek LE 790-The Addams Family-Guardians PRO-Iron Maiden Pro-Batman: The Dark Knight-RollerCoaster Tycoon-Iron Man-Fish Tales-Terminator 3-Star Wars PRO-Corvette-No Fear

IFPA# 21932
Brugeravatar

lykkeman

  • Indlæg: 80
  • Tilmeldt: fre 21. apr 2017 10:47
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Bedrageri

Indlæglør 28. dec 2019 02:01

Nej. De betalte hende.
Og i god tro udleverede hun maskinen til dem til den pris vi havde aftalt. Til at starte med holdte hun fast i at hun havde en aftale med en der hed Jacob Lykke (det er mig), men blevet til sidst fuppet til at tro at det var mig der havde sendt dem.
Venlig hilsen
Jacob Lykke

Nuværende pin: Iron Maiden Premium, 1/2 Tales from the Crypt, White Water
Tidligere pins: No Fear, The Shadow, Revenge from Mars, Johnny Mnemonic, Terminator 2, Guardians of the Galaxy Pro
Brugeravatar

junkwavepete

  • Indlæg: 1130
  • Tilmeldt: søn 22. sep 2013 21:26
  • Geografisk sted: 1956 - Frederiksberg C
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Bedrageri

Indlæglør 28. dec 2019 02:03

Øv, ærgerligt :(
Mega dårlig stil... ved ikke om jeg vil kalde det bedrageri, men for helvede et scam at lave... den var jo ikke billig...
Pins: Godzilla LE 540-Jackbot-Jurassic Park Pro-Creature-Theatre Of Magic-Frontier-Avengers IQ Pro-Turtles Pro-Led Zeppelin Pro
Sold: Super Mario Bros-AC/DC Pro-The Walking Dead LE 240-The Simpsons Pinball Party-X-Men Pro-X-Men Pro-Demolition Man-Star Trek LE 790-The Addams Family-Guardians PRO-Iron Maiden Pro-Batman: The Dark Knight-RollerCoaster Tycoon-Iron Man-Fish Tales-Terminator 3-Star Wars PRO-Corvette-No Fear

IFPA# 21932
Brugeravatar

lykkeman

  • Indlæg: 80
  • Tilmeldt: fre 21. apr 2017 10:47
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Bedrageri

Indlæglør 28. dec 2019 02:13

Undskyld for ordet bedrageri, men jeg synes egentlig at definitionen passer meget godt:

“Bedrageri er en formueforbrydelse, som består i, at man ved at vildlede nogen får dem til at handle anderledes end de ellers ville, og dermed fremkalder et uberettiget økonomisk tab hos andre og hos sig selv en vinding.” :-)

Men ja. Dine ord er også gode. Scam og dårlig stil. Hold kæft jeg følte mig dum og røvrendt.
Venlig hilsen
Jacob Lykke

Nuværende pin: Iron Maiden Premium, 1/2 Tales from the Crypt, White Water
Tidligere pins: No Fear, The Shadow, Revenge from Mars, Johnny Mnemonic, Terminator 2, Guardians of the Galaxy Pro

SMI3

  • Indlæg: 804
  • Tilmeldt: fre 16. aug 2013 18:15
  • Geografisk sted: Klampenborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Bedrageri

Indlæglør 28. dec 2019 08:16

Michael og Henrik, syntes jeg har hørt de navne før. Og har altid drømt om en Freddys cashcow.
Håber mit alibi i Dubai holder!

Ps. God jagt
Flippere :Jurassic park LE,Iron Maiden LE, AC/DC Luci, Batman66 LE, Addams Family, Metallica premium, Starwars Data east.
Arcade : Terminator 100", 4 styk twin sega Daytona, Rambo deluxe med Pioneer 60", 4 styk superbikes 2, The walking dead deluxe, Big Buck hunter deluxe 72”, Time Crisis 5 Deluxe.

På vej:
XXX
Brugeravatar

lykkeman

  • Indlæg: 80
  • Tilmeldt: fre 21. apr 2017 10:47
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Bedrageri

Indlæglør 28. dec 2019 08:41

Hehe :-) Der er skam ingen jagt.

God tur i Dubai og godt nytår, Michael
Venlig hilsen
Jacob Lykke

Nuværende pin: Iron Maiden Premium, 1/2 Tales from the Crypt, White Water
Tidligere pins: No Fear, The Shadow, Revenge from Mars, Johnny Mnemonic, Terminator 2, Guardians of the Galaxy Pro

morten

  • Indlæg: 479
  • Tilmeldt: tors 13. sep 2007 10:53
  • Geografisk sted: Kolding
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Bedrageri

Indlæglør 28. dec 2019 09:08

Det var træls, jeg var nr 2 der henvendte mig. Det var jo en foræring den blev solgt til. Men efterhånden bliver man jo ikke helt overrasket mere.
Dårlig stil er det dog. Mon ikke den snart kommer til salg igen til min 10x prisen ?
Leder efter : Road show, ToM, eller andet spændende
Brugeravatar

junkwavepete

  • Indlæg: 1130
  • Tilmeldt: søn 22. sep 2013 21:26
  • Geografisk sted: 1956 - Frederiksberg C
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Bedrageri

Indlæglør 28. dec 2019 09:29

Arhh ja, det var 1000 den var sat til... :-( så giver det mere “mening”, det de har lavet... god jagt på andre scoops
Pins: Godzilla LE 540-Jackbot-Jurassic Park Pro-Creature-Theatre Of Magic-Frontier-Avengers IQ Pro-Turtles Pro-Led Zeppelin Pro
Sold: Super Mario Bros-AC/DC Pro-The Walking Dead LE 240-The Simpsons Pinball Party-X-Men Pro-X-Men Pro-Demolition Man-Star Trek LE 790-The Addams Family-Guardians PRO-Iron Maiden Pro-Batman: The Dark Knight-RollerCoaster Tycoon-Iron Man-Fish Tales-Terminator 3-Star Wars PRO-Corvette-No Fear

IFPA# 21932
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Bedrageri

Indlæglør 28. dec 2019 10:30

Ja, man hører desværre tit om folk der lige sniper en handel fra bla. DBA, foran næsen på andre.

Derfor bør man bare hurtigst muligt få hentet varen, så ingen kommer foran en desværre.
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Bedrageri

Indlæglør 28. dec 2019 14:45

Arh, Rene. Der er jo ikke tale om en god handel hvor nogle er hurtigere end andre. Ej heller synes jeg om en bemærkning om, at man skal få hentet en maskine hurtigt. Hvis man har lavet en aftale om et køb.

Et svindelnummer er et svindelnummer. Og jeg synes i den forbindelse, man skal huske på, at svindlen først og fremmest, i dette tilfælde, går ud over en sagesløs sælger. Der måske nu ikke har det alt for rart ved tanken om det der er sket.
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Bedrageri

Indlæglør 28. dec 2019 20:24

Det er jo ikke første gang, at folk har mistet et køb, fordi nogle har hentet maskinen hurtigere end dem.
Kan da huske flere gange hvor det er sket for folk herinde.
Brugeravatar

junkwavepete

  • Indlæg: 1130
  • Tilmeldt: søn 22. sep 2013 21:26
  • Geografisk sted: 1956 - Frederiksberg C
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Bedrageri

Indlæglør 28. dec 2019 20:49

Men sælger er jo blevet “snydt” af dem der har hentet det, til at sælge til nogen der ikke var lavet aftale med, da de bare var dukket op på adressen, uanmeldt...
Pins: Godzilla LE 540-Jackbot-Jurassic Park Pro-Creature-Theatre Of Magic-Frontier-Avengers IQ Pro-Turtles Pro-Led Zeppelin Pro
Sold: Super Mario Bros-AC/DC Pro-The Walking Dead LE 240-The Simpsons Pinball Party-X-Men Pro-X-Men Pro-Demolition Man-Star Trek LE 790-The Addams Family-Guardians PRO-Iron Maiden Pro-Batman: The Dark Knight-RollerCoaster Tycoon-Iron Man-Fish Tales-Terminator 3-Star Wars PRO-Corvette-No Fear

IFPA# 21932
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Bedrageri

Indlæglør 28. dec 2019 20:59

Det er under alle omstændigheder ualmindelig dårlig stil at dukke uanmeldt op og "stjæle" en aftalt handel på den måde. Det er mig simpelthen en gåde at folk vil være det (og sig selv) bekendt.

Maskinen var sat i til 1.000 kroner, men det var en fejl og den blev rettet med det samme til 10.000 kroner. Måske de ikke var klar over den var aftalt til 10.000. Men det var i hvert fald hvad de endte med at betale hende iflg. Jacob.
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)

hkkk

  • Indlæg: 46
  • Tilmeldt: lør 28. okt 2017 20:21
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Bedrageri

Indlæglør 28. dec 2019 21:45

Hej Jacob

Hvad er det for noget sludder du skriver med du er blevet svindlet, det er jo en direkte løgn det du skriver. Jeg var den første der skrev på den flipper med hendes veninde. Har alle sms som bevis, aftalte at hente maskine dagen efter da jeg var en tur i Manchester og se fodbold med min søn. Dagen efter om morgen ringer sælger mig op "Petra" som hun hedder og vi aftaler at hente maskine kl.14.00 da hun skal flytte. Får min svigerfar Michael til at hente den, har også sms som bevis fra Petra. Tror desværre at hun har fucked op og lovet den maskine til flere, har ikke engang set maskinen endnu da den står over hos min svigerfar i Viborg. Håber du sender mig en undskyldning da jeg ikke vil beskyldes for at svindle nogen :evil: :evil:
Du kan jo evt skrive til mig hvis du er så vild med Freddy

Mvh Henrik
Næste

Tilbage til Flippermaskine

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster