SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 16:33

Goldplating af flippere...

Køb og salg af flippermaskiner
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Baws

  • Indlæg: 276
  • Tilmeldt: tors 10. maj 2007 19:43
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Goldplating af flippere...

Indlægons 16. dec 2020 22:00

Der er mange goldplatede flippere til salg på DBA. Det er sq lidt ærgerligt. Nogen der har tanker om det?
/Claus
<3 Pinball...
Brugeravatar

Fonzy

  • Indlæg: 578
  • Tilmeldt: ons 19. sep 2007 19:33
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Goldplating af flippere...

Indlægons 16. dec 2020 22:22

Lad være med at købe dem hvis guldet ikke passer på det du leder efter

julianlegind

  • Indlæg: 33
  • Tilmeldt: tors 5. apr 2018 11:22
  • Geografisk sted: Odense M
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Goldplating af flippere...

Indlægtors 17. dec 2020 12:04

HEP - misser jeg nogle flippere i mit feed eller er det en anden måde at skrive på at du syntes at priserne er for høje?
Pinballs: Bram stokers Dracula-Fish tales-Radshow-Cirqus Voltaire-Iron Maiden, White Water-DR Who-No Fear-High speed II-Whirlwind-Demolition Man-The Shadow-007-Walking Death-Game of Thrones-No Good Goofers-World Cup Soccer 94-Elvira and the party monsters-Addams Family-Theatre of Magic-Black Knight 2000-Revenge from Mars-Who Dunnit-Champions pub-Twillight Zone, Gottlieb spider man-Mystic, bad cats-hook-TFTC-GOTG-FH, SW-CFTBL-Dr.Who-Stargate-Addams family
Brugeravatar

Baws

  • Indlæg: 276
  • Tilmeldt: tors 10. maj 2007 19:43
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Goldplating af flippere...

Indlægtors 17. dec 2020 13:57

Næh - jeg spørger bare efter folks tanker :)
<3 Pinball...

julianlegind

  • Indlæg: 33
  • Tilmeldt: tors 5. apr 2018 11:22
  • Geografisk sted: Odense M
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Goldplating af flippere...

Indlægtors 17. dec 2020 15:36

Det var kun fordi jeg ikke har set en eneste jeg spørger :-P
Pinballs: Bram stokers Dracula-Fish tales-Radshow-Cirqus Voltaire-Iron Maiden, White Water-DR Who-No Fear-High speed II-Whirlwind-Demolition Man-The Shadow-007-Walking Death-Game of Thrones-No Good Goofers-World Cup Soccer 94-Elvira and the party monsters-Addams Family-Theatre of Magic-Black Knight 2000-Revenge from Mars-Who Dunnit-Champions pub-Twillight Zone, Gottlieb spider man-Mystic, bad cats-hook-TFTC-GOTG-FH, SW-CFTBL-Dr.Who-Stargate-Addams family

Brian C.

  • Indlæg: 146
  • Tilmeldt: tirs 22. aug 2006 21:34
  • Geografisk sted: Esbjerg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Goldplating af flippere...

Indlægtors 17. dec 2020 15:39

Tja - der vil nok altid være for og imod modding.
Personligt er jeg ikke vild fan af det. Reversible mods er vel helt fint.

Kommer også an på om maskinen har en samleerværdi, lidt ligesom klassiske biler - her vil den originale "survivor" oftest være mere eftertragtet end den renoverede/moddede.

Men nu er flippere mere end samlerobjekter - dem med godt gameplay er oftest også de dyreste, så mods der tilføjer positivt til gameplayet kan jeg også leve. f.eks. shaker og farvedmd.

Jeg har set nogle eksempler på totalt forgyldte totans m.v. på nettet - hvor alt metal er forgyldt - det er for meget og lidt synd.
[size=85]Silver ball slave.
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Goldplating af flippere...

Indlægtors 17. dec 2020 15:45

Meget enig med Brian, sådan overordnet set. Jeg synes også ofte det bliver for meget.

Men når det så er sagt, er det jo altid 100% op til den enkelte ejer af maskinen. Det er meget forskelligt hvad den enkelte mener tilføjer værdi. Nogle er f.eks. til originale glødepærer, hvor andre sværger til LED.

Så længe det giver mening for den enkelte, så tænker jeg det er ok. Men personligt er der helt klart grænser for hvad jeg vil smide i af mods. Bedre lyd og farveskærm vil ikke genere mig. Gode varme LED pærer er også ok. Men for meget koldt lys eller for meget farve bryder jeg mig ikke om. Og alle mulige ekstra figurer mv er jeg heller ikke for god til.

Goldplating synes jeg kan se rigtig fint ud, men når møntlåge osv også kommer ned tager det overhånd ift min personlige smag.
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)

Tilbage til Flippermaskine

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster