SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 11:44

Hvorfor: Dansk Flippermaskine handel og hygge gruppe

Køb og salg af flippermaskiner
  • Forfatter
  • besked

pinman

  • Indlæg: 96
  • Tilmeldt: lør 6. feb 2016 15:52
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Hvorfor: Dansk Flippermaskine handel og hygge gruppe

Indlægman 4. jan 2021 12:59

Nu har jeg nogle gange set annoncer hvori der opfordres til at melde sig ind i Facebook gruppen ”Dansk Flippermaskine handel og hygge gruppe”, og jeg forstår ikke helt hvorfor?

Er der brug for endnu et sted vi kan sprede os over, når vi i forvejen kun er ganske få personer, som dyrker denne (alt for dyre) hobby?

Personligt er jeg ikke på Facebook. Dvs. jeg har i tidernes morgen oprettet en konto fordi jeg var ”nysgerrig”. Men jeg anvender den ikke aktivt, og har ingen planer om at ændre på den tilgang.

Men jeg vil gerne høre jeres holdninger. Er der noget galt med spille-maskiner.dk? Er der noget som ikke fungerer? Mangler vi funktioner som findes på Facebook? Er dialogen ”træls”? Andet ???

Personligt vil jeg foretrække at vi retter op på disse ting, hvis der er noget som skal ændres på spille-maskiner.dk, fremfor at vi kaster os over endnu en platform.

Vil gerne høre hvad I tænker?

Ja – jeg ved godt, at det er 1000 år siden jeg sidst har været aktiv med indlæg. Jeg forsøger at følge med på sidelinjen, da jeg også er startet som selvstændig – hvilket i den grad æder mine sparsomme fritidstimer :) Men manglede indlæg er ikke det samme som manglende interesse - blot et spørgsmål om at jeg er nødt til at prioritere.

God jul og godt nytår til jer alle.
Brugeravatar

dorkvonwaterfall

  • Indlæg: 861
  • Tilmeldt: tirs 26. jun 2007 22:56
  • Geografisk sted: midtgylland....nærmere betegnet Ikast
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvorfor: Dansk Flippermaskine handel og hygge gruppe

Indlægman 4. jan 2021 16:24

er ikke på FB og kommer det heller adrig, så det......
Ex EFTLW,HS,SMB .... and now:
98

manta400

  • Indlæg: 1424
  • Tilmeldt: ons 22. jul 2009 20:50
  • Geografisk sted: viborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvorfor: Dansk Flippermaskine handel og hygge gruppe

Indlægman 4. jan 2021 17:24

jeg var også imod FB i starten.. men må bare indrømme at det er alså der det sker.. alt går bare hurtige.. skal man have hjælp til noget.. vil man købe eller sælge noget.. ja kun fantasigen sætter grænser..

man kan jo bare have en konto på FB der er lukket for andre.. og så lade være med og besvare venne anmodninger fra nogle..

jeg kan anbefale det.. :)

mindless

  • Indlæg: 30
  • Tilmeldt: lør 7. apr 2012 11:03
  • Geografisk sted: Helsingør
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvorfor: Dansk Flippermaskine handel og hygge gruppe

Indlægman 4. jan 2021 17:57

Jeg kan også kun anbefale det. :) Jeg har selvfølgelig respekt for at man ikke gider have en FB konto...men det er nu en platform som virker ret godt.
Syntes ikke rigtig der er den helt store aktivitet på dette forum, der er nok sket mere i FB gruppen de sidste 3 dage, end der er sket her det sidste halve år, men det er bare mit indtryk. ;)
Så tænker jeg ikke vi er så få der dyrker denne hobby, men man skal være lidt heldig hvis man skal finde spille-maskiner.dk der er det bare lidt nemmere at finde grupper på FB.
Man kan jo bare se på denne platform: "Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group" ikke meget der er rykket de sidste par år. ;)

Det er ikke kritik, men blot konstatering.

manta400

  • Indlæg: 1424
  • Tilmeldt: ons 22. jul 2009 20:50
  • Geografisk sted: viborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvorfor: Dansk Flippermaskine handel og hygge gruppe

Indlægman 4. jan 2021 18:21

ja tiden er løbet fra spille-maskiner.dk desvære.. der er også flere her inden der er på FB..

dorkvonwaterfall vi se på FB
Brugeravatar

Jeppedk

  • Indlæg: 339
  • Tilmeldt: søn 8. maj 2011 22:14
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvorfor: Dansk Flippermaskine handel og hygge gruppe

Indlægfre 8. jan 2021 22:43

Jeg lurer med begge steder. Rent moralsk synes jeg Facebook er noget lort - men funktionalitet og bekvemmelig trumfer tilsyneladende min moral. Der ER bare lettere på Facebook. Platformen tilbyder funktionaliter der gør det nemt og huritigt.
Fx er det lidt et projekt at vedhæfte billeder her ifht Facebook.
Ingen kritik mod dette forum. Det har hjulpet mig ind i, primært arkadehobbyen, men også flipper. Men tiden er nok ved at løbe fra den nuværende form.

Til gengæld ligger der en guldgruppe af et arkiv i dette forum som FB ikke kan matche. På FB er det svært at backtracke.
Why not both?

Og en kæmpe tak til personerne bag dette forum, men også den nye side på FB. Det er dejligt med steder hvor man kan nørde med ligesindede.
Jeppe.

jeg har aldrig vundet noget i en bamsekran
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvorfor: Dansk Flippermaskine handel og hygge gruppe

Indlægsøn 10. jan 2021 11:35

Facebook ER noget lort. Til mange ting. Facebook er godt til at følge lidt med i hvad der foregår kulturelt og blandt venner og bekendte. Fordi det er et sted man er i forvejen og derfor får lidt fra mange sider op på skærmen.

Men Facebook er ren skrald som debat forum. Fuldstændig underlegen websteder som eks. dette her. Facebook er overfladisk, kun her-og-nu ting, umuligt at søge information i mv. Men konsekvensen er, at Facebook har "lukket" mange af de gamle fora. Så der er nul akrivitet og nul interesse.

Brian C.

  • Indlæg: 146
  • Tilmeldt: tirs 22. aug 2006 21:34
  • Geografisk sted: Esbjerg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvorfor: Dansk Flippermaskine handel og hygge gruppe

Indlægman 11. jan 2021 23:00

Enig med Soren!

FB er mere eller mindre ubrugelig som seriøs debat/videns forum.
Spille-maskiner er meget bedre til dette - desværre er forummet mere eller mindre dødt.
Ved ikke hvorfor, tror der skal være et par moderatorer der styrer slagets gang og sletter posts der ikke følger nogle præcise og enkelte regler..
Der har igennem tiden været trælse prispoliti opslag og salgshighjacks mv.
Har ikke selv - af helt andre grunde - ikke været aktiv her eller med flippere i det hele taget i et par år, men har dog kigget herind fra tid til anden og klart set en faldende aktivitet, nærmest en modstand mod forummet.

Det nye fb forum er et frisk supplement til her og nu opslag men dur ikke til vidensdeling.

Det vil være en skam hvis dette forum lukker.
[size=85]Silver ball slave.

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvorfor: Dansk Flippermaskine handel og hygge gruppe

Indlægtirs 12. jan 2021 11:30

Hvis man ikke udvikler, så afvikler man som man siger.

Spille-maskiner.dk har ikke flyttet sig de seneste år overhovedet, så det virker nok meget naturligt at folk søger videre. Enig i at Facebook formentlig ikke er den bedste platform til og erstatte hvad der eksisterer her, men forstår godt hvorfor folk forsvinder herfra. Lidt komisk at spille-maskiner ser ud til at gå samme vej som flippermaskiner.dk grundet manglende udvikling.
Brugeravatar

Rune R

  • Indlæg: 240
  • Tilmeldt: man 17. jan 2011 21:24
  • Geografisk sted: Sjælland - Stevns
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvorfor: Dansk Flippermaskine handel og hygge gruppe

Indlægons 13. jan 2021 18:00

Det er bare ærgerligt at jeg bliver blokeret når jeg anmoder om medlemskab på gruppen.
Maskiner i min samling : TAF WH2O RS STTNG TZ GOTG-LE IronM-LE GoT WoZ
Maskiner under renovation : HGOT Pinbot Diner
Brugeravatar

zaifer

  • Indlæg: 86
  • Tilmeldt: lør 21. mar 2009 16:52
  • Geografisk sted: Frederiksværk
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvorfor: Dansk Flippermaskine handel og hygge gruppe

Indlægfre 15. jan 2021 20:25

Rune du er jo er skidt dreng! :) Det ved alle, men jeg syntes du er en god dreng.
Glæder mig til vi skal ser til store bøffer når der er styr på det her corona.
Hilsen Ham Der Thomas
Mine pins. MB - AFM - MM - Tron - W?D - JY - CV - ACDC LTBR #104 - Xmen Volverine LE #125 Alien LE #364 - TNA - Game of Thrones Premium - Stranger things Premium - Ghostbusters Premium

Claustorp

  • Indlæg: 23
  • Tilmeldt: tirs 21. jan 2014 21:55
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvorfor: Dansk Flippermaskine handel og hygge gruppe

Indlægons 27. jan 2021 08:09

Nu er vi flere som er ekskluderet for at spørge lidt indtil Dennis fra Køge, som kører den gruppe på facebook.

Han slår sig op på at være den gode gavmilde ven, som ikke tjener styrtende på at sælge flippermaskiner videre.......

Når så han smider medlemmer ud for at tjene penge på pinballs, så er det at moralen kommer til kort.

Jeg er vidende om at flere herinde fra ikke kan blive medlem. Så den med at det skal være et hyggeligt og åben forum,
skal tages med et gran salt. Man skal ihvertfald ikke spørge om det forkerte......
Pins : Roadshow, Hurrycaine og Austin Powers

TiXedk

  • Indlæg: 3
  • Tilmeldt: ons 27. jan 2021 09:01
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvorfor: Dansk Flippermaskine handel og hygge gruppe

Indlægons 27. jan 2021 09:04

Jeg blev smidt ud for at svare på et simpelt spørgsmål.

Er helt uforstående.

Syntes ellers det var dejligt med lidt nye mennesker med samme interesse.
Men det er åbentbart ikke tilladt at bidrage med indhold derinde. Det kunne virkeligt være klædeligt med en forklaring på hvad de mener man gjorde galt.
Brugeravatar

BarrySlisk

  • Indlæg: 449
  • Tilmeldt: søn 17. nov 2013 13:54
  • Geografisk sted: Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvorfor: Dansk Flippermaskine handel og hygge gruppe

Indlægons 27. jan 2021 09:48

soren skrev:Facebook ER noget lort. Til mange ting. Facebook er godt til at følge lidt med i hvad der foregår kulturelt og blandt venner og bekendte. Fordi det er et sted man er i forvejen og derfor får lidt fra mange sider op på skærmen.

Men Facebook er ren skrald som debat forum. Fuldstændig underlegen websteder som eks. dette her. Facebook er overfladisk, kun her-og-nu ting, umuligt at søge information i mv. Men konsekvensen er, at Facebook har "lukket" mange af de gamle fora. Så der er nul akrivitet og nul interesse.



Fuldstændig enig !!!!!!!!!!!
Enjoying something I want in my limited time on Earth is more important to me than trying to save a few hundred dollars and waiting over a decade. - koolmoecraig, KLOV member
Brugeravatar

BarrySlisk

  • Indlæg: 449
  • Tilmeldt: søn 17. nov 2013 13:54
  • Geografisk sted: Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvorfor: Dansk Flippermaskine handel og hygge gruppe

Indlægons 27. jan 2021 09:51

hskov skrev:Hvis man ikke udvikler, så afvikler man som man siger.


Hvilken funktionalitet savner du? Facebook har fordelen at når man er logget ind ET sted så tjekker man om der er nyt i ALLE grupper man er tilmeldt, men det kan et forum aldrig levere. Men ellers kan jeg ikke se hvad der mangler.
Enjoying something I want in my limited time on Earth is more important to me than trying to save a few hundred dollars and waiting over a decade. - koolmoecraig, KLOV member
Næste

Tilbage til Flippermaskine

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster

cron