SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 11:32

spille-maskiner.dk´s fremtid

Låste tråde vedr. Arcade reservedele køb - salg - bytte
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

spille-maskiner.dk´s fremtid

Indlæglør 2. mar 2024 21:15

Hej alle

Lige lidt info herfra...

Som de fleste brugere herinde der har været med fra starten af ved, har dette forum altid været mit hjertebarn fra dag 1 af, så hvordan kom det så vidt at jeg bare forlod det hele til sidst.

Enkelte ved disse ting, enten fordi vi kender hinanden privat, eller er vennere på FB.

lidt et langt skriv, så bare scrolle helt ned i bunden, hvis du kun er interessert i spørgsmålet vedr. forummets fremtid.

2012 gik jeg personlligt konkurs med firma, og stod derfor pludseligt uden penge, bil, arbejde eller et sted at bo, alt gik tabt.

vi kom videre i et lejet hus, som vi dog ikke kunne finde os til rette i, og derfra videre til dette jeg bor i i dag, som er købt af mine forældre, så bor vi til leje hos dem, gav os lidt ro, at vide ungerne nu kunne blive i deres skole, og ikke skulle flytte skole, hvis nu vi skulle flytte igen.

jeg kom nogenlunde ovenpå igen, og fik endelig givet mulighed for ansøgning af gældssanering i 2015, hvilket tog tid at kommme igennem, men blev iværksat.

d.2 jaunar mister jeg så delvis synet, hvilket de mener var en blodprop i hjernen, efter en ct scanning, så blev langtids sygemeldt, hvilket man ikke må være under en gældssanering, så den ugangsatte gælssanering afvises nue af fogedretten.

kontrol scanning marts, viser dog uforklarlige "skader" efter en blodprop, så nu henvises jeg til rigshospitalet, med mistanke om tumor i hjernen, eller uforklarlige skader efter en blodprop.

rigshospitalet foretager nu en mr scanning, hvilket jeg får svar på, at det ser meget mystisk ud, det ligner ikke en blodprop, dog heller ikke en tumor.

2 år og 8 måneder går der nu med kontrol scanninger hver 3 måned, det første år, herefter hver 6 måned, stadig ingen vækst eller bedring, så stadig uvist.
'også endelig 12 måneder mellem scanning, de konstatere vækst, og kalder det nu en tumor, derfra går det stærkt, og jeg får foretaget biopsi, og efterfølgende operation 11-11-2019 alt samme inde for 1 uge.

efter operationen endnu en sygemelding, denne gang dog kun planlagt til en måned, en synsprøve 8 dage efter operationen, dumper jeg dog pga hævelse i hjernen efter operationen, gav mig et par blinde pletter i mit syn, og de tager nu igen mit kørekort, heldigvis var min arbejdsgiver meget forstående overfor at dette ville betyde endnu en afvisning af gældssanering,

så jeg kom igennem denne sygemelding uden at få afvist gældssaneringen endnu engang.

I mellemtiden er min PC gået død, og vi har så lille budget, at jeg ikke bare køber en ny.

dd. er jeg her 2-3-2024 altså 12 år efter konkursen,jeg stadig igang med gældssaneringen, og kan nu se lyset for enden at tunnelen,som er 30-10-2024, hvor sidste rate skal betales.

og med sidste scanning her 1-3-2024 som jeg håber viser ingen vækst som forrige, skulle jeg være tumorfri her 5 år efter.

jeg har dog holdt forrummet kørende alle disse år, på trods af økonomien, måske ikke lige var til det, men faldt altid en mulighed for at betale alligevel, da jeg mente at alt den viden herinde og informationer ikke måtte gå tabt.

dette mener jeg stadig, men jeg havde simpelthen ikke overskuddet til at skulle forsøge en opgradering af forrummet på egen hånd, specielt fordi jeg jo er udannet tømrer, og opstart af dette forum fra bunde af, var lidt learning by doing, og lidt hjælp fra bla. danske phpbb forrum.

jeg har dog ikke rodet med forummet de sidste min.10 år, så det virker totalt uoverskuligt at skulle klare en updatering af forrummet, også selv med anden computer til den tid, dette indlæg skrives med min datters pc, da jeg selv stadig ikke har en.

så hvis nogen på nogen som helst måde mener de kan hjælpe med at vi får forrummet ført videre, så ræk gerne ud, jeg mener stadig at forrummet er for god til bare at lade det dø,men uden en updatering kommer det nok til at ske af sig selv.

pt. er der betalt frem til dec 2024 for hosting, så økonomisk er der helt styr på.

forrummet kræver dog en gennemgribende updatering til ny phpbb, og mere mobil venlig, og sidste jeg forespurgte mig om denne mulighed på den danske phpbb forrum, fik jeg af vide at det ville være en kæmpe opgave, som krævede færdigheder jeg ikke har.

jeg har siden opstart af forummet altid ment, at jeg gerne finanseret forummet, og vi så slap for reklamer, også selvom forummet den vej kunne betale sig selv, dette mener jeg stadig, og ved flere herinde også helst er fri for reklamer, vi har tidligere vendt det herinde nemlig.

Hvis nogen ligefrem er frisk på at overtage forummet, er jeg heller ikke afvisende overfor dette.

Har hørt fra flere at de savner det gode gamle aktive forrum, også selvom facebook er et alternativ, er det ikke det samme, og alt den viden og information der på dette forrum, findes heller ikke på face book.

Men i sidste ende er det jo op til jer brugere herinde, uden jer er forrummets fremtid jo alligvel at dø ud.

Jeg personligt mangler også spille-maskiner.dk, det var mit fristed hvor jeg kunne koble af om aftenen, og vil helt sikkert tilbringe mere tid herinde i fremtiden, hvis vi bliver enige om at forummet skal bevares.
Brugeravatar

Sumez

  • Indlæg: 231
  • Tilmeldt: søn 9. jan 2011 22:42
  • Geografisk sted: København NV
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: spille-maskiner.dk´s fremtid

Indlægsøn 3. mar 2024 12:07

Hej Koluda
Jeg er ked af at høre om det du har været igennem, men det er da dejligt at høre at der er et lille lys for enden af tunnellen mht dit helbred!

Jeg kender ikke 100% kravene til et phpbb forum, men jeg tør umiddelbart godt skyde på at jeg kan hoste et lille forum som dette på mit eksisterende webhotel uden det vil koste mig yderligere end hvad jeg allerede lægger. Under alle omstændigheder ville det i hvert fald ikke gøre mig noget at betale hvad det end måtte koste, så der ikke er nogen der skal glo på grimme reklamer eller brugerbetaling.

Tag gerne fat i mig hvis det er noget vi skal finde ud af og ingen andre springer til. Det ville være rigtig trist at miste dette stykke historie.
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: spille-maskiner.dk´s fremtid

Indlægsøn 3. mar 2024 12:30

Ja, jeg personligt er også glad for, at vi aldrig brugte reklamer på forummet, reklamer er bare støj, også selvom det blev implementeret diskret.

Af hensyn til kravene ved jeg det ikke, det blev rykket til dlx i 2018, hvor det koster 885,- om året pt.
Før var det hostet hos one.com, der dog varslede at de ikke længere ville understøtte den forældede platform forummet kørte på.

At finde en anden måde at hoste det på, eller finde anden billigere alternativ, er vist kun aktuelt, hvis forummet ikke updateres til nyere format.
Brugeravatar

Muerto

  • Indlæg: 942
  • Tilmeldt: søn 24. feb 2008 10:39
  • Geografisk sted: Kerteminde (5300) DK
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: spille-maskiner.dk´s fremtid

Indlægons 6. mar 2024 12:07

Jeg bakker 100% Sumez op - han er om nogen indbegrebet på Samler/Arcade i Danmark!
Need - More space!

Tilbage til Låste tråde

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst