SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tirs 16. apr 2024 12:09

Flere Flippermaskiner sælges

Låste tråde vedr. Flippermaskine køb - salg - bytte
  • Forfatter
  • besked

Brizzi

  • Indlæg: 11
  • Tilmeldt: søn 4. okt 2015 15:29
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flere Flippermaskiner sælges

Indlægsøn 4. okt 2015 20:50

Pyha.... undskylder mange for evt det rod jeg har lavet. til at starte med:

Viste ikke der var så stor interesse

Skriver pris idé. Altså efter min mening ikke noget fast. Får så nogle bud på PM om billeder, købe osv.

Dertil skriver jeg tilbage: at bud skulle stå på siden, og gav en slåtil pris. På det tidspunkt havde jeg allerede et bud over 14000 kr. Dette vælger jeg at ignorere for at være fair over for alle.

Dertil giver jeg også en slut tid, hvis min slåtil pris ikke var opnået.

Undskylder mange gange. Det må være op til administrator, hvis det er grebbet forkert an' ifh til hvordan jeg ser det. For ville da heller end gerne have mere for dem. ( nu bud på 18k) Synes bare ikke det er ok at trække min slåtil pris tilbage, når jeg har skrevet det. Det kan min samvittighed ikke klare

Har nemlig stadig en maskine tilbage, som måske også engang skal sælges, og hvis det kommer dertil, ønsker jeg forsat at kunne bruge dette forum til det

Venlig hilsen
Brian

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flere Flippermaskiner sælges

Indlægsøn 4. okt 2015 21:42

Mener ikke jeg nogensinde har set nogle regler for køb/salg her på sitet. Det står naturligvis enhver frit for at sælge sine ting som det passer dem.

Personligt synes jeg dog det er lidt "spøjst" at den første der henvender sig i tråden og faktisk gerne vil give prisen der er foreslået i første omgang, ikke får mulighed for at melde tilbage, idet der efterfølgende bliver sat en slå til pris. Eller "stå til pris" som der ret beset står indlægget

Brizzi

  • Indlæg: 11
  • Tilmeldt: søn 4. okt 2015 15:29
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flere Flippermaskiner sælges

Indlægsøn 4. okt 2015 21:57

Havde faktisk en pm der vil købe før første besked kom ind på siden. Undskylder. Kan godt se det din side også. Er ikke ude på at snyde nogle. Vil bare gerne sælge mine maskiner. Vil ikke lave samme fejl næste gang

Venlig hilsen
Brian
Brugeravatar

Danniboy

  • Indlæg: 675
  • Tilmeldt: man 17. aug 2009 18:06
  • Geografisk sted: Easterbronx
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flere Flippermaskiner sælges

Indlægman 5. okt 2015 06:17

Brizzi, første ting der ville være godt, var at skrive I din profil hvor du kommer fra.
Pins: Aerosmith, Flash, På vej: Iron Maiden
Ejet: Austin Powers, Fish Tales, Pinbot, Millionaire, Embryon, Cherokee

SMI3

  • Indlæg: 804
  • Tilmeldt: fre 16. aug 2013 18:15
  • Geografisk sted: Klampenborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flere Flippermaskiner sælges

Indlægman 5. okt 2015 08:10

Kære Brian

Du har intet gjort forkert, andet end tilbyde et godt parti flippere folk gerne vil købe.
Du skal bestemt ikke undskylde for noget.
Du er den eneste der vælger hvordan du vil afhænde dine flippere og til hvilken pris.

Pøj pøj med salget.

Mvh
Michael
Flippere :Jurassic park LE,Iron Maiden LE, AC/DC Luci, Batman66 LE, Addams Family, Metallica premium, Starwars Data east.
Arcade : Terminator 100", 4 styk twin sega Daytona, Rambo deluxe med Pioneer 60", 4 styk superbikes 2, The walking dead deluxe, Big Buck hunter deluxe 72”, Time Crisis 5 Deluxe.

På vej:
XXX
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flere Flippermaskiner sælges

Indlægman 5. okt 2015 08:11

Brizzi skrev:Havde faktisk en pm der vil købe før første besked kom ind på siden. Undskylder. Kan godt se det din side også. Er ikke ude på at snyde nogle. Vil bare gerne sælge mine maskiner. Vil ikke lave samme fejl næste gang

Venlig hilsen
Brian


Du starter en auktion. Hvis du starter en auktion er det lige gyldigt hvor mange personlige henvendelser du får før eller efter den er startet, så bør du holde stil og kører auktionen til ende. Og modtager du bud fra lyssky personer, der ikke har lyst til at skrive i tråden, så angiv selv disse anonyme bud.

Om jeg begriber hvorfor du ikke blot starter med at stikke fingeren i jorden og høre interessen her på forum. Og herefter evt. starter en auktion med hammerslag nogle dage senere. Og ikke blot nogle få timer senere.

Hans. Regler for salg på været oppe og vende mange gange. Men selvom der lå et regelsæt, så er der jo ikke rigtig nogen sanktioner at udmynte. Navnlig ikke overfor folk der blot melder ind for at sælge en maskine og aldrig vender tilbage.

Dog synes jeg det vil være fint med et lukket-sticky "Læs dette før du sætter ting til salg" opslag i alle salgs fora med en række anbefalinger og forventninger til god tone. Personligt vil jeg foreslå at alt bør sælges som auktion med minimum 24 timer til hammerslag og 5 minutters regel. Og hvis folk byder med "x maskine plus y penge", så må auktionsholder angiv hvilket penge-bud dette svarer til.

Mr. Multiball

  • Indlæg: 831
  • Tilmeldt: søn 13. maj 2012 14:47
  • Geografisk sted: Hele Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flere Flippermaskiner sælges

Indlægman 5. okt 2015 08:41

Hej Alle

Stig Møller - Sikken dejlig dag (2012) - YouTube
www.youtube.com/watch?v=9c4eE3xkg5A

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flere Flippermaskiner sælges

Indlægman 5. okt 2015 08:49

soren skrev:Hans. Regler for salg på været oppe og vende mange gange. Men selvom der lå et regelsæt, så er der jo ikke rigtig nogen sanktioner at udmynte. Navnlig ikke overfor folk der blot melder ind for at sælge en maskine og aldrig vender tilbage.

Dog synes jeg det vil være fint med et lukket-sticky "Læs dette før du sætter ting til salg" opslag i alle salgs fora med en række anbefalinger og forventninger til god tone. Personligt vil jeg foreslå at alt bør sælges som auktion med minimum 24 timer til hammerslag og 5 minutters regel. Og hvis folk byder med "x maskine plus y penge", så må auktionsholder angiv hvilket penge-bud dette svarer til.


Om det er regler eller en anbefaling er for mig sådan set underordnet. Jeg er enig med dig i at sanktioner der ikke kan overholdes er ligegyldige. Men flippermarkt i tyskland har f.eks. regler om at opslag skal have en pris og ikke må være listet som aktion på ebay samtidig, dette kan jo overholdes af moderatorer.

En lukket sticky tror jeg ville være en god start. Specielt for dem som kun kommer forbi en enkelt gang eller er ved at oprette deres første annonce. Så har de en mulighed for at bruge en "guideline" istedet for at skulle opfinde den dybe tallerken selv hver gang.

Dennis

  • Indlæg: 1128
  • Tilmeldt: tirs 9. nov 2010 12:56
  • Geografisk sted: Køge
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flere Flippermaskiner sælges

Indlægman 5. okt 2015 08:55

cgskov skrev:Hej Brian,

Kan du ikke blot holde fast i din oprindelige ide og lade folk byde ind på din samling. Det virker mest fair når du nu selv har meldt det ud.

Men hvis du vælger at fortsætte din handel med Dennis. Så hold på hat og briller - da han med stor sandsynlighed vil tale jeres slå til pris ned. Sørg for at stå fast på din pris ellers bør du ligge dem ud i bud igen.

Hans metoder gavner desværre ikke vores hobby.

Mvh Christian



Hvad er det dog fornoget at skrive? Jeg aner ikke hvem du er Christian, aldrig handlet med dig, du må lære at stå tidligere op, istedet for at skrive sådan om folk du slet ikke kender.

Brian du skal slet ikke undskylde for noget som helst!!!! Nogle mennesker går bare i for små sko og sådan er det bare.

Hvad der skete? En sælger, som fuldstændig selv bestemmer hvad han vil sælge til hvem, til den pris han ønsker, satte en slåtil pris på sin vare, og jeg slog til, længere er den ikke!

I må ha det godt allesammen, og Glenn din dejlige dreng tak for sangen, det er sku en dejlig dag idag
Køb/salg/bytte af Flippermaskiner.

Dennis

  • Indlæg: 1128
  • Tilmeldt: tirs 9. nov 2010 12:56
  • Geografisk sted: Køge
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flere Flippermaskiner sælges

Indlægman 5. okt 2015 08:59

SMI3 skrev:Kære Brian

Du har intet gjort forkert, andet end tilbyde et godt parti flippere folk gerne vil købe.
Du skal bestemt ikke undskylde for noget.
Du er den eneste der vælger hvordan du vil afhænde dine flippere og til hvilken pris.

Pøj pøj med salget.

Mvh
Michael


Enig!
Køb/salg/bytte af Flippermaskiner.
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flere Flippermaskiner sælges

Indlægman 5. okt 2015 17:41

Hej Brian

Som du sikkert har fundet ud af har du stukket hovedet ind i en hvepserede af pinballtosser og tudeprinsesser !
Og jeg tilhører selv begge kategorier :)

Der er "desværre" ikke nogen retningslinier her på forummet om køb/salg/bytte !
Det er der på det tyske marked hvor man SKAL skrive en salgspris !

Det ville være fedt så en rookie som dig ikke kun får det halve af hvad dine maskiner er værd...
Og de penge går kun en vej og det er lige i Pinball købmanden Dennis lomme :(
Og tro mig de blir solgt eller byttet væk til dobbelt op !
Eller at en førstegangskøber giver 30-40% mere end den er værd, så er han bagud fra starten...

Min vurdering af dine maskiner uden og have set dem og alt efter stand slid osv. Ville kunne sælges for ca.
Escape lost World 6-8000,-
Rollargames 7-9000,-
Funhouse 8-10000,-
Street Fighter 8-10000,-
Måske enda mere ! Så den eneste du snyder er dig selv :(
Se Dennis sidste kommentar... Det er en super god dag.... For ham og ingen andre !

Vi er mange pinballtosser som går med en våd drøm at finde en Medievel Madness eller Monster Bash i en kælder til 2500,- kr fordi sælger ikke aner hvad han har stående... Og så ville jeg også straks give ham pengene og stå med en fed fortjeneste på X 20

Mange handler foregår via PM her på forummet... Og jeg ved hvad jeg taler om, jeg har omkring 50 maskiner...

Mht til dit salg af dine maskiner er du jo berettiget til at sælge til hvem du vil...
Men når du ikke engang svare tilbage til den første (Christian) at du har et andet bud kan han jo ikke vide at han skal byde mere !
6 min efter Christians officielle besked hvor han skriver at du kan regne med at de er solgt... Og enda UDEN først at skulle have billeder ! kommer der en officiel besked fra Dennis... Som med sikkerhed har skrevet en PM til dig om interesse på maskinerne... 20 min efter skriver du en forvirrende besked om en stå til pris hvis afhentning kan falde på plads ! Men også muligheden for at byde indtil kl 21 og som du ganske fint beder om at de bud skal gøres på siden og IKKE på en PM !
2 min efter den byder Dennis så igen officielt 17000,- og så er den handel lukket !!! Eller hvad ?
Det syntes jeg ikke er fair når du ligger op til flere forskellige muligheder i din besked !
Dennis kender udemærket den sædvanlige "fremgangsmåde" her på forummet...

Grunden til at jeg skriver Pinball købmanden Dennis er fordi det er hvad han er...
Og jeg kender ham modsat Christian...
Fast annonce i DBA under pinball købes...
Køber/skambyder ind så billigt som muligt og sælger/bytter så dyrt som muligt...
I mine øjne gør han intet godt for det danske pinball miljø andet end at sørge for at priserne bliver pumpet kunstigt op !
Han ser kun maskinerne som en handelsvare... Og det er det som gør mig rigtig træt og ked af at det går ud over min ynglingshobby !
Jeg pudser ikke min glorie her og ville til enhver tid lukke en god handel i en fart uden at sige det til nogen !
På DBA er det det rene Wild West...der kan man ikke regne med en handel før man har maskinen i sin bil.
Her på forummet hvor man jo skal registrere sig osv. burde der bare være en slags "gentlemans regelsæt" ang køb/salg/bytte
Måske Koluda (administrator) kan byde ind her ???

Det næste lyder meget romantisk og bla bla bla... Men tro det eller ej vi er nogle tosser som er så dedikeret til Pinball !
Personligt elsker jeg at sætte dem istand sælge/bytte dem, bevare dem og spille på dem tage til turnering lave turneringer og udbrede kendskabet til pinball og at de stadig eksistere og stadig laves...

Men du kan jo høre Dennis om han er frisk på at lade dem gå i udbudsrunde ? Jeg tvivler...

Viva Pinball og sikken dejlig dag det var igår da vi spille Pinball EM i Belgien...

/Roald

Ps. Alle kommentare og lign er min helt egen personlige mening og holdning.
Pps. Hvilken maskine er det du mere skal have solgt ? Send mig en PB og jeg gir en super god pris ;)
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)

cgskov

  • Indlæg: 100
  • Tilmeldt: tors 14. jul 2011 16:09
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flere Flippermaskiner sælges

Indlægman 5. okt 2015 18:25

Dennis skrev:
cgskov skrev:Hej Brian,

Kan du ikke blot holde fast i din oprindelige ide og lade folk byde ind på din samling. Det virker mest fair når du nu selv har meldt det ud.

Men hvis du vælger at fortsætte din handel med Dennis. Så hold på hat og briller - da han med stor sandsynlighed vil tale jeres slå til pris ned. Sørg for at stå fast på din pris ellers bør du ligge dem ud i bud igen.

Hans metoder gavner desværre ikke vores hobby.

Mvh Christian



Hvad er det dog fornoget at skrive? Jeg aner ikke hvem du er Christian, aldrig handlet med dig, du må lære at stå tidligere op, istedet for at skrive sådan om folk du slet ikke kender.

Brian du skal slet ikke undskylde for noget som helst!!!! Nogle mennesker går bare i for små sko og sådan er det bare.

Hvad der skete? En sælger, som fuldstændig selv bestemmer hvad han vil sælge til hvem, til den pris han ønsker, satte en slåtil pris på sin vare, og jeg slog til, længere er den ikke!

I må ha det godt allesammen, og Glenn din dejlige dreng tak for sangen, det er sku en dejlig dag idag


Dennis - Brian laver selv et "regelsæt" for hans auktion i starten af tråden. Han må jo sælge til hvem han vil, som han vil. Men nu har han selv skrevet nogle regler og de bliver hverken overholdt, samt lavet om! Du har jo faktisk heller ikke holdt dig til det opsatte regelsæt, da al kommunikation skulle foregå i tråden...

Det er brand ærgerligt, når andre med god pli og skik (samt intentioner), følger sælgers retningslinjer. Hvorefter de ikke overholdes af flere parter...

Det er nogle rigtig spændende maskiner og som aktiv flipper-entusiast, er jeg utrolig ærgerlig over ikke at have fået chancen for at være med til at byde, på lige vilkår med alle. Der er talrige eksempler på at du har en kedelig tendens til at skrue priserne alt for højt op og får du dem ikke solgt i DK, ryger de jo bare til udlandet. Det gavner hverken vores hobby i at få nye medlemmer, hvad enten der er nogle som godt kan lide at restaurere, spille, konkurrere eller samle. En hver vil blive skræmt over dine priser og det gør jo heller intet godt at maskinerne mangler i DK.

Så nej, jeg bryder mig ikke om dine metoder - det gavner som sagt ingen - udover dig selv.

Bare rolig - vi kommer ikke til at handle. :D


Vh Christian Skov
Senest rettet af cgskov man 5. okt 2015 18:42, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

REX

  • Indlæg: 686
  • Tilmeldt: tors 2. maj 2013 15:03
  • Geografisk sted: CPH
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flere Flippermaskiner sælges

Indlægman 5. okt 2015 18:30

Fin samling.

Jeg byder 22000.

Eller er det for sent?
/-- ejet: CFTBL x2, HSII, RFM, FH, FT, IM, TF LE Combo, AC DC Pro, TSPP, TZ, IJ, TS, BSD, FS, Mustang LE, , VP, Meteor (1979), Wizard of Oz, Metallica, Bride of Pinbot, Flash (1979), Diner, Dr. Who, Tron Legacy; The Walking Dead LE, Lethal Weapon 3, Star Trek LE

/-- Pinballs i spil derhjemme: Twilight Zone, No Fear, Scared Stiff

SMI3

  • Indlæg: 804
  • Tilmeldt: fre 16. aug 2013 18:15
  • Geografisk sted: Klampenborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flere Flippermaskiner sælges

Indlægman 5. okt 2015 18:42

Så byder jeg 23.

PS. Hvis jeg får dem, får vinderen af Mr Muscle Challenge 2016 lov valgfrit at vælge to af maskinerne.
Pps. Byder en tusse over Roald på den sidste maskine.
Ppps mine maskiner kan spilles fem måneder om året
Flippere :Jurassic park LE,Iron Maiden LE, AC/DC Luci, Batman66 LE, Addams Family, Metallica premium, Starwars Data east.
Arcade : Terminator 100", 4 styk twin sega Daytona, Rambo deluxe med Pioneer 60", 4 styk superbikes 2, The walking dead deluxe, Big Buck hunter deluxe 72”, Time Crisis 5 Deluxe.

På vej:
XXX

kursiv

  • Indlæg: 34
  • Tilmeldt: tors 3. okt 2013 09:43
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Flere Flippermaskiner sælges

Indlægman 5. okt 2015 20:13

Super indlæg, Roald!
ForegåendeNæste

Tilbage til Låste tråde

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron