SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 29. mar 2024 07:26

K: Gammel Windows XP bærbar med parallel port

Handel med andre typer maskiner samt diverse ting og sager
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

K: Gammel Windows XP bærbar med parallel port

Indlægtirs 19. jan 2016 20:01

Jeg søger gammel bærbar som kører Windows XP, som har parallel port og som virker :)

Parallel port er sådan et stik som på billedet som man brugte til at sætte printere til en pc før usb'ens tid.
Vedhæftede filer
parallelport.jpg
parallelport.jpg (26.92 KiB) Vist 5326 gange
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.

Mick

  • Indlæg: 195
  • Tilmeldt: ons 19. apr 2006 14:07
  • Geografisk sted: Silkeborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: K: Gammel Windows XP bærbar med parallel port

Indlægsøn 24. jan 2016 11:16

Kan man ik få en usb adapter?


Sent from my iPad using Tapatalk
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: K: Gammel Windows XP bærbar med parallel port

Indlægsøn 24. jan 2016 12:40

Mick skrev:Kan man ik få en usb adapter?


Sent from my iPad using Tapatalk


Jo, men så skal jeg til at emulere windows xp på en moderne PC, det vil jeg helst ikke.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: K: Gammel Windows XP bærbar med parallel port

Indlægman 25. jan 2016 23:42

Fidusen med denne her gamle PC er at jeg har forsøgt flere gange at låne en scanner uden held.
Nu har jeg så ad ebay købt denne hp 4670 scanner som skulle være god til at scanne playfields, sideart på kabinetter, bezels, marquees, vægmalerier eller hvad pokker.

Når jeg får skaffet PC'en, som lader til at være tæt på, så kan scanner og PC udlånes vederlagsfrit (mod afhentning, og aflevering) i Århus eller Kbh NV i op til en uge ad gangen.

Og vil så gerne samtidig opfordre folk der scanner arcade/flipper-ting, uanset hvor små derres scans måtte syntes, til at dele deres scans via torrents, eller arcade og flipper-sites.
Senest rettet af Bosse tirs 26. jan 2016 08:32, rettet i alt 1 gang.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

BarrySlisk

  • Indlæg: 449
  • Tilmeldt: søn 17. nov 2013 13:54
  • Geografisk sted: Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: K: Gammel Windows XP bærbar med parallel port

Indlægtirs 26. jan 2016 00:05

Kan man ikke få nogle mere moderne scannere til Win7?
Enjoying something I want in my limited time on Earth is more important to me than trying to save a few hundred dollars and waiting over a decade. - koolmoecraig, KLOV member
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: K: Gammel Windows XP bærbar med parallel port

Indlægtirs 26. jan 2016 16:07

BarrySlisk skrev:Kan man ikke få nogle mere moderne scannere til Win7?


Dunno. Jeg har set nogle håndscannere omtalt for nyligt. Og det lader til at håndscannerne er blevet voksne :)

Men nu har jeg denne her Hp 4670 og så vil jeg gerne bruge den.

Desuden har jeg ikke nogen computere som kører Windows 7, 8 eller 10 da jeg bruger Linux.

Yderligere har jeg en tudse-gammel A3 printer som, hvis den kører windows 98, kan printe bannerlængder. Og jeg ved at hvis man med wmware kører en windows 98 på en XP-computer så virker det også :) (Printeren virker også via usb, men så kan den ikke printe bannerlængder. Der skal det være med parallelport).

Og så kan jeg jo printe mine egne Marquees :D .... og så kan jeg smide en ny marquee på standard-kabinetterne hver gang jeg skifter til et andet spil.

Scanneren tilkobles med usb men understøtter ikke nyere OS end Win XP.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.

Slimjay DK

  • Indlæg: 65
  • Tilmeldt: tors 30. sep 2010 14:08
  • Geografisk sted: Frederikssund
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: K: Gammel Windows XP bærbar med parallel port

Indlæglør 30. jan 2016 15:25

Surt du ikke bor nær Frederikssund, jeg har en Dell Inspiron 5000e liggende du kunne få gratis, nu når det går til så godt et formål .. Den ser ud til at starte fint op med en helt clean Win Xp installeret .....

Men damn den er gammel og tung og den er ikke helt lydløs mere :) Den er før wifi tiden og det trådet netværk er et PCMCIA kort :) men den har din parallel port og en enkelt USB port samt cd drev og disk drev :lol:

Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster

cron