SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 18:10

Grafik print

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

BarrySlisk

  • Indlæg: 449
  • Tilmeldt: søn 17. nov 2013 13:54
  • Geografisk sted: Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Grafik print

Indlægsøn 7. aug 2022 16:00

Hej eksperter

Jeg har netop sat mit første control panel overlay på.

Det var eget design og jeg fik trykt det hos en eller anden lille print-butik.

Jeg fik faktisk snakket med et par printer-butikker, da jeg undervejs fik lavet et par prøve-print for at se om mine mål var rigtige i den virkelige verden. Og da jeg fandt den ene uduelig, gik jeg videre til den næste uduelige :)

Måske er det mig der er arrogant og uvidende (og det er jeg åben overfor), men det virker på mig, som om at mange er lidt clueless.

F.eks., så spørger de hvor stort printet skal være. Jeg siger så at det er 600 DPI. Det siger intet om størelsen siger de så. Det har kun med kvalitet at gøre!

Mig bekendt siger det netop noget om størrelse i relation til kvalitet. Altså 600 dots/pixels per inch er bedre kvalitet end 300 dots/pixels per inch.

Og hvis billede eksemelvis er 10.000 pixels bredt og du siger at DPI er 600, så ved du at billedet er 16,66 inches bredt. Det kan du så omregne til cm.
Hvis DPI var 300 så bliver det 33,33 inches bredt når det er trykt.

Har jeg misforstået noget her?

Nå, men det var et sidespring...

Jeg spurgte flere af dem om man kunne få noget tykkere kvalitet end standard folie, men det virkede de alle uforstående overfor.

Men efter at have påsat overlay, så er der naturligvis, især da det er første gang, små bobler, som man kan se når lyset falder rigtigt/forkert.

Jeg tænker at hvis jeg skal påsætte et helt sideart i lignende tyndt materiale,så går det helt galt. Der MÅ findes noget tykkere materiale, som er mindre følsomt overfor underlag osv.

Kender I til tykkere materiale og hvor man evt kan få det trykt?

/Martin
Enjoying something I want in my limited time on Earth is more important to me than trying to save a few hundred dollars and waiting over a decade. - koolmoecraig, KLOV member
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Grafik print

Indlægsøn 7. aug 2022 21:33

Hej Barry.

Ved ikke om følgende kan være en hjælp:

De gange jeg har prøvet at sætte folie på siden af en bil (logos eller bogstaver), eller film på bilruder, så har jeg først gjort glasset og klæbesiden af folien vådt med vand med lidt opvaske middel i. Så sætter man folien på ca. der hvor det skal være. Og pga sulfovandet kan man flytte rundt på folien. Når den ønskede position er opnået, så bruger man en lille gummi-"vinduesskraber" uden på folien til at glatte folien, skrabe vandet ud og fjerne luftbobler.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

BarrySlisk

  • Indlæg: 449
  • Tilmeldt: søn 17. nov 2013 13:54
  • Geografisk sted: Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Grafik print

Indlægman 8. aug 2022 18:19

Det har jeg set folk gøre, men det virker bare så kontra intuitivt - klister og vand.
Enjoying something I want in my limited time on Earth is more important to me than trying to save a few hundred dollars and waiting over a decade. - koolmoecraig, KLOV member
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Grafik print

Indlægons 10. aug 2022 19:21

BarrySlisk skrev:Det har jeg set folk gøre, men det virker bare så kontra intuitivt - klister og vand.


Well, der er jo osse mange der bruger water slides til at reparere/'touch up' flipper-playfields :D
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster