SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 17:21

Sega g-loc deluxe - repair guide / Virker igen :)

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked

perolsen

  • Indlæg: 377
  • Tilmeldt: tirs 19. dec 2006 21:16
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Sega g-loc deluxe - repair guide / Virker igen :)

Indlægons 12. dec 2018 14:49

Hej
Syntes lige jeg vil dele min glæde med jer :)

Så er der endnu engang liv i min Sega G-loc Deluxe - :D
https://www.youtube.com/watch?v=LLg24sFB-rw


Det har også taget snart et år at finde fejlen på det print.

Jeg havde en strømforsyning/styreprint der virkede og 3 som var defekt, og skal bruge to som virker.

Kunne kun få liv i strømforsyningerne, dvs. at få dem til at give den rette styrestrøm og den rette strøm der skulle drive motorene - men jeg kunne ikke finde fejlen i den del af printet der binder de to dele sammen, dvs. den del der får impulser fra spillet.

Jeg har læst og læst på det franske forum (https://www.gamoover.net/Forums/index.php?topic=28660.0)
samt checket og kontrolleret og skiftet stumper - men ingen ting virkede, Ingen bevægelse når jeg satte strømforsyningen/styre printet i maskinen.

Skrevet utallige beskeder til ham der i tiden morgen havde lavet to af disse strømforsyninger, han havde også hjulpet mig får et år siden, men har ikke kunnet få kontakt til ham efterfølgende.

Så langt om længe går det op for mig ved at læse dette her indlæg...https://www.gamoover.net/Forums/index.p ... #msg453283

Der bliver fire optocouplere nævnt, dem kan jeg ikke finde ud af at teste om de er defekte (men har forinden skiftet en enkelt som have et brændt mærke, så tænkte den er nok defekt - men det gav ingen ændring.)

Tænkte at nu han nævner PC7,PC8,PC9,PC10 som værene de optros der skilder styredelen og højspændingsdejen - så kan jeg da skifte de sidste tre.

OG JA nu er der dælme bevægelse i den igen!!!!!!!!!!!!!!! - så denne gang vil jeg håbe at min rep holder mere end 1 år :) Denne gang er næsten alt skiftet på det print.... :)

Hvis andre sidder med en Sega Gloc Deluxe eller en Sega Rad mobile deluxe så kan i måske bruge det til noget :)
Jeg har uploadet min excel dokument, se fanen "Repair log module 3 " for de komponenter der er skiftet.

Rep log
Nomenclature.ods
Rep log
(14.12 KiB) Downloadet 317 gange


Optros
PC7-10.jpg
Optros


Rep print
Full rep print #3.jpg
Rep print


Working PSU's
2 working psu.jpg
Working PSU's


Glædeig jul :)
Mvh Manden der ikke giver op :)
Mvh
Per Olsen
Se mit game room OPDATERET SEPTEMBER 2023!
https://www.youtube.com/watch?v=mPhUhzPt9w4
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Sega g-loc deluxe - repair guide / Virker igen :)

Indlæglør 15. dec 2018 08:06

Hvor er det fedt at høre det et lykkedes dig Per! Det har været en hård omgang.

Men når du så er blevet ekspert nu, burde du så ikke få fikset de sidste 2 også, så du har et reserve sæt? :-)
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)

perolsen

  • Indlæg: 377
  • Tilmeldt: tirs 19. dec 2006 21:16
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Sega g-loc deluxe - repair guide / Virker igen :)

Indlægsøn 16. dec 2018 00:45

Michael_Randers skrev:Hvor er det fedt at høre det et lykkedes dig Per! Det har været en hård omgang.

Men når du så er blevet ekspert nu, burde du så ikke få fikset de sidste 2 også, så du har et reserve sæt? :-)


Hej Michael :)

Tak, jo det er også planen at jeg gerne vil se om jeg kan fixe de to sidste - det må næsten være det samme de fejler, og der er stumper nok i kasserne til at skifte de optros også. :D

Men jeg har lige en træ skærmprints der har højre prio ligenu, min Scud race, Time chrisis II har valgt begge at slukke en af deres monitore, går og venter på nogle stumper fra aliexpress der gerne skulle lande her sidst i december, så håber jeg at jeg forhåbentligt kan få dem op at spille.
Nåe ja så er der lige det sidste chassis Hantarex 9110 som også drilller - så hele tre skærme der er blevet pige sure :)

Det er første gang jeg sådan er i gang med rep af skærm prints - så det skal os blive spændene at se om jeg kan finde ud af det :)
Mvh
Per Olsen
Se mit game room OPDATERET SEPTEMBER 2023!
https://www.youtube.com/watch?v=mPhUhzPt9w4
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Sega g-loc deluxe - repair guide / Virker igen :)

Indlægsøn 16. dec 2018 08:09

Fedt at du kaster dig over projekterne, og mindst lige så fedt at du tager dig tiden til at dele dine erfaringer med andre der på et tidspunkt kunne stå i samme situation.

Krydser fingre for at du får liv i dine skærme! :-)
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron