SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er søn 28. apr 2024 00:04

Ingen freeplay i Pengo ??

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

FedeAnderzen

  • Indlæg: 394
  • Tilmeldt: man 17. jul 2006 15:50
  • Geografisk sted: Lem ved Skive
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Ingen freeplay i Pengo ??

Indlægman 23. okt 2006 18:29

Jeg har købt et bord med spillet Pengo i og da den indeholder et gammelt mekanisk møntindkast kan jeg ikke bare hælde penge i for at spille. Jeg gider heller ikke ligge og rode rundt inde i maskinen for at lave credits så jeg ville lige sætte den på freeplay, men såvidt jeg kan se ud fra pinoutet er den funktion der ikke. Kan det virkelig passe eller er der en anden måde at sætte den til freeplay på ??

Allerhelst ville jeg jo have at den kunne fungere med at hælde penge i, jeg har nemlig fundet ud af at sådan en maskine er en fantastisk sparegris ;-) Kan jeg sådan uden videre kode det gamle mønt indkast om eller skal jeg pille det ud og sætte et nyt i ??
Brugeravatar

FedeAnderzen

  • Indlæg: 394
  • Tilmeldt: man 17. jul 2006 15:50
  • Geografisk sted: Lem ved Skive
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 26. okt 2006 18:49

Er der virkelig ingen der kan hjælpe ??

Jeg skal også have fat i nogle andre knapper til den, dem der er nu, er i forskellige farver og nogle af dem er revnet.

Så hvis der er nogen der ligger inde med 4 stk røde og også gerne et 1 player/2 player sæt i rød, så skriv lige til mig.
Brugeravatar

trennel

  • Indlæg: 115
  • Tilmeldt: ons 31. maj 2006 18:27
  • Geografisk sted: Greve
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 26. okt 2006 22:31

ikke fordi jeg lige ved hvordan men jeg ved at som regl er der nogle switches man kan ændre på for at få free play muligvis en kan hjælpe med en manual over boardet her inde det med knapper er der http://www.ultimarc.com/ og nogle andre ellers prøv hør Koluda
Brugeravatar

FedeAnderzen

  • Indlæg: 394
  • Tilmeldt: man 17. jul 2006 15:50
  • Geografisk sted: Lem ved Skive
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 27. okt 2006 11:29

Tak, men som jeg skrev i mit første inlæg er der på pinoutet ikke noget free play, jeg tænkte at der måske kunne være en anden løsning, evt en indstilling på møntindkastet eller lign.
Brugeravatar

bozze

  • Indlæg: 184
  • Tilmeldt: søn 6. nov 2005 17:36
  • Geografisk sted: Stenløse (3660)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 27. okt 2006 11:53

Davs FedeAnderzen

Har god set dit inlæg, men kan ikke rigtig finde noget info på dit problem
jeg skal se om jeg kan finde manualen, i bunkerne et sted
om der skulle stå noget

Go weekend

Boz
Brugeravatar

FedeAnderzen

  • Indlæg: 394
  • Tilmeldt: man 17. jul 2006 15:50
  • Geografisk sted: Lem ved Skive
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 27. okt 2006 12:04

Hej Bozze

Tak, men jeg har selv hentet manualen i pdf og synes ikke lige jeg kan finde noget, men måske du har mere held.

Du skulle vel ikke ligge inde med nogle af de knapper jeg efterlyser ??


mvh.
Per
Brugeravatar

bozze

  • Indlæg: 184
  • Tilmeldt: søn 6. nov 2005 17:36
  • Geografisk sted: Stenløse (3660)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 27. okt 2006 16:18

Davs FedeAnderzen

Jo jeg har alm. arcade knapper og jeg har vist lige lidt røde på lager
med bløde microswitche, det kan mine finger ihvertfald god lide :D

Jeg må tilstå jeg har aldrig set player 1 /2 knapper i andet end hvid med sorte "mænd" 1 eller 2 stk, men en dag skal vel være den første :lol:

Jeg skal nok lige kikke om jeg har andet end manualen liggende til dit spil det bliver nok først lørdag har en aftale med den søde SWMBO

Boz

She Who Must Bee Obeyd
Brugeravatar

FedeAnderzen

  • Indlæg: 394
  • Tilmeldt: man 17. jul 2006 15:50
  • Geografisk sted: Lem ved Skive
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 27. okt 2006 18:57

Hej igen

Det lyder bare fint, jeg håber så at du har 4 stk (og at jeg kan finde ud af at montere dem) mht. de der "player" knapper så kan de købes i sort med hvide mænd på http://arcadeshop.de og hvis der ikke findes nogle røde må det blive sort da baggrunden er blå.

Alternativt kunne en normal rød knap bruges hvis man så kunne få et klistermærke med manden på, det bedste ville vel være at male den på men jeg tror bare hurtigt det vil blive slidt af igen.... hmmm forslag modtages :-)

Er det svært at skifte det gamle mekaniske møntindkast ud med et nyt elektronisk når nu jeg ikke er elektronikmand ???

Fortsat go' weekend

Per
Brugeravatar

bozze

  • Indlæg: 184
  • Tilmeldt: søn 6. nov 2005 17:36
  • Geografisk sted: Stenløse (3660)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 27. okt 2006 21:30

Det med dit møntindkast afhænger af havd du forstår ved "elektronisk" møntindkast, du kan montere en coin equaliser, som er et slags indkast hvor i du montere en mønt lig den du ønsker indkastet skal modtage som betaling, de er til at betale for menske penge og meget nemme at montere

men hvis du vil have et eks. NRI 6 kanals elektronisk indksat i skal der trylles lidt mere end sådan "bare lige"

Jeg kender kun til de hvide player knapper i nyere tid, de monteres ligesom alm. arcade knapper, med en stor sort plastik møtrik på bagsiden og så sidder den der

Boz
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 29. okt 2006 22:43

Nu er Pengo noget ældre end de to PCB'er jeg har rodet lidt med, som er Michael Jackson's Moonwalker (1990) og Teenage Mutant Ninja Turtles (1989), så det virker højst sandsynligt ikke. Men det er måske et forsøg værd.

I Moonwalker manualen står der, at man kan sætte alle dipswitches på switch 1 "On" (den der har med coin/credit forhold at gøre), for at sætte den til "free play". I TMNT manualen står der intet om free play, men det viser sig at den bruger samme setting.
Brugeravatar

FedeAnderzen

  • Indlæg: 394
  • Tilmeldt: man 17. jul 2006 15:50
  • Geografisk sted: Lem ved Skive
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 30. okt 2006 12:44

Ifølge manualens pinout er alle "open" = 1 coin/2 credit og alle "closed" = 4 coin/1 credit.

Men det er da et forsøg værd.
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 30. okt 2006 15:19

Jeg fandt også et pinout til TMNT boardet, og der stod også at alle dipswitches i "On" position gav et andet resultat, end free play. Så det kan man åbenbart ikke altid stole på.

Der er ikke andet for end at prøve sig frem med trial-and-error. :)
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 30. okt 2006 16:15

Kunne det være noget bootleg/original-snask?
Det er ikke givet at dip-switch-settings er de samme på bootlegs og originaler (men det er det tit nok til at det er værd at prøve }:-) ), og de settings man næsten altid finder på nettet er til originaler mindre der står andet (der kan også findes mange forskellige slags bootlegs af det samme spil) }:-)
(Bare et lille indspark i dabatten).
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 30. okt 2006 16:21

Elgen skrev:Kunne det være noget bootleg/original-snask?
Det skal jeg ikke kunne sige, begge mine boards er originale, og umiddelbart har jeg ikke set der står "bootleg" på nogle af de pinouts jeg har hentet.
Brugeravatar

bozze

  • Indlæg: 184
  • Tilmeldt: søn 6. nov 2005 17:36
  • Geografisk sted: Stenløse (3660)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 30. okt 2006 21:37

Hej Rødder

Har fundet mit originale Pengo pcb frem og jeg må nok tilstå det ser ikke så godt ud med free paly
mit board kan ikke køre free play, og den originale manual siger intet om freeplay :cry:

Så der er vist kun den hårde vej til det sparesvin. . . .frem med mønterne :lol:

Boz
Næste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 64 gæster