SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 26. apr 2024 16:34

Taito F3

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked

m1chelsen

  • Indlæg: 43
  • Tilmeldt: tirs 10. jul 2012 06:28
  • Geografisk sted: Sønderborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Taito F3

Indlægman 24. feb 2014 07:53

Halløj,

Er p.t. i gang med at bygge en consolized Taito F3 maskine.

Billede

I den forbindelse, er jeg nået tilpunktet hvor jeg i går aftes fik tilsluttet maskinen til TV´et, og fik smidt power på. Jeg fik følgende billede, som blot kører i loop:

https://www.facebook.com/photo.php?v=10203471441571824&l=1895441726069917242

Jeg har ikke noget spil at teste maskinen med, så lige p.t. hører jeg gerne fra folk som har et F3 system, og som kan fortælle mig om dette billede ser "rigtigt" ud, i forhold til at starte en F3 op uden spil :)
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Taito F3

Indlægman 24. feb 2014 16:40

Nej, skal ikke se sådan ud, starter normalt op i menuén, hvis ikke der er spil i.

m1chelsen

  • Indlæg: 43
  • Tilmeldt: tirs 10. jul 2012 06:28
  • Geografisk sted: Sønderborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Taito F3

Indlægman 24. feb 2014 16:55

Har du et bud på hvad der kan være galt, når sådan en billede opstår?

m1chelsen

  • Indlæg: 43
  • Tilmeldt: tirs 10. jul 2012 06:28
  • Geografisk sted: Sønderborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Taito F3

Indlægons 26. feb 2014 06:51

koluda skrev:Nej, skal ikke se sådan ud, starter normalt op i menuén, hvis ikke der er spil i.


Jeg fik lige en fra P:R til at forsøge at starte sin F3 system op uden spil, og det resulterede angiveligt også i noget broken grafik, og ingen menu. Så hvis det er samme tilfælde som med mit system, er det ikke sikekrt der findes noget problem.

Ved du om der findes flere versioner af F3 boardet, siden du får en menu, og han bare får "støj"?

Ligger du tilfældigvis inde emd et billigt F3 spil til salg / bytte?
Brugeravatar

deepblue

  • Indlæg: 322
  • Tilmeldt: søn 7. jan 2007 13:46
  • Geografisk sted: Ans By, Midtjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Taito F3

Indlægons 26. feb 2014 11:07

Det kunne godt se ud til at horizontal eller vertical sync ikke passer eller mangler! Det er dog svært at se når det er en LCD skærm. har du tilsluttet F3 boardet direkte til skærmen, eller er der en konverter imellem?
Har du mulighed for at prøve på en CRT skærm?
Billede

m1chelsen

  • Indlæg: 43
  • Tilmeldt: tirs 10. jul 2012 06:28
  • Geografisk sted: Sønderborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Taito F3

Indlægons 26. feb 2014 12:02

Jeg ligeledes prøvet på en CRT, med samme resultat.

For at udelukke at det var mit loddearbejde som var fyldt med fejl, har jeg testet setupet med en hurtigbygget "supergun", dog med samme resultat.

Billede

Jeg har brugt samme videokabel til min consolized MVS, HNG64 og ST-V, og dette fejler heller ikke noget.
Brugeravatar

deepblue

  • Indlæg: 322
  • Tilmeldt: søn 7. jan 2007 13:46
  • Geografisk sted: Ans By, Midtjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Taito F3

Indlægons 26. feb 2014 12:53

Hmmm.... har du mulighed for at måle sync signalet med et Oscilloscope?
Jeg synes det ligner et sync problem. Har F3 boardet virket før du på begyndte projektet?
Er det ikke korrekt forstået at F3 boardet er JAMMA standard? I det tilfælde ville jeg nok forsøge at tilslutte det til en JAMMA maskine og forsøge at justere H-sync og V-sync!
Billede

m1chelsen

  • Indlæg: 43
  • Tilmeldt: tirs 10. jul 2012 06:28
  • Geografisk sted: Sønderborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Taito F3

Indlægons 26. feb 2014 13:37

Jeg er ikke så forbandet skrab til alt det tekniske, så mine skills begrænser sig til at måle lidt spænding og følge et simpelt diagram :P
Men kan snuppe den med op til min far næste gang jeg skal på besøg der, han har et oscilloscope, og har tjek på den slags.

Jeg studser bare stadigvæk ved at Koluda taler om at maskinen bør starte op til en menu, men at en anden bruger taler om at hans maskine også bare viser ubrugelig grafik når han starter den uden spil.

Håber lidt på, at der findes flere F3 ejere, som gider at prøve at tænde op ideres system uden spil, for at få klarlagt om der overhovedet er et problem, inden jeg bruger en masse krudt på fejlfinding :)

Boardet virkede hos ham der havde det før mig, så det burde fungere fint. Ligeledes ser det ikke ud til at være beskadiget.

F3 kører standart JAMMA (dog uden brug af -5V - FORTÆL MIG ENDELIG HVIS JEG TAGER FEJL!) men jeg har ikke en maskine at teste det på.

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster