SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 29. mar 2024 00:12

Sideart

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

BarrySlisk

  • Indlæg: 449
  • Tilmeldt: søn 17. nov 2013 13:54
  • Geografisk sted: Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Sideart

Indlæglør 16. jun 2018 13:53

Jeg har noget sideart jeg gerne vil have printet på noget vinyl eller andet!?

Det skal være figurskåret (hvordan angiver man det i grafikfilen?). Kender I et godt sted?
Enjoying something I want in my limited time on Earth is more important to me than trying to save a few hundred dollars and waiting over a decade. - koolmoecraig, KLOV member

lillelars

  • Indlæg: 90
  • Tilmeldt: lør 28. dec 2013 13:14
  • Geografisk sted: Aalborg/Aars
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Sideart

Indlæglør 17. nov 2018 09:53

Kan du ikke bare skære det overskydende af bagefter?!, altså skære det af på kanterne?!...
Brugeravatar

BarrySlisk

  • Indlæg: 449
  • Tilmeldt: søn 17. nov 2013 13:54
  • Geografisk sted: Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Sideart

Indlæglør 17. nov 2018 19:25

Jo, jeg kan bare ikke forestille mig at det ville blive pænt.
Enjoying something I want in my limited time on Earth is more important to me than trying to save a few hundred dollars and waiting over a decade. - koolmoecraig, KLOV member
Brugeravatar

toonz

  • Indlæg: 231
  • Tilmeldt: ons 31. aug 2016 10:21
  • Geografisk sted: Copenhagen
  • Highscores: 8
    Arcade winning challenges: 0

Re: Sideart

Indlægsøn 18. nov 2018 01:32

Hey @BerrySlisk,
Jeg skal lige starte med at sige jeg ikke har fået printet noget figurskåret så jeg ved ikke hvem der kan gøre det. Men jeg er ret sikker på de du leder efter er et billede med Transparency / alpha maske. Det er ikke alle fil formater der understøtter det. Jeg bruger selv .PNG eller TIFF. Lad os se om forskellen er tydeligt her:
JPEG
Billede
PNG
Billede

Håber det hjælper.
Love 90's Fighter Games. Always interested in Midway cabinets. Looking for Primal Rage, Killer Instinct I, Street Fighter II and Konami 4 Player.

Mik

  • Indlæg: 133
  • Tilmeldt: tors 5. jan 2006 12:50
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Sideart

Indlægsøn 18. nov 2018 08:49

Det er ligemeget hvilken format billedet er i, bare det er godt nok til at blive printet i den størrelse du skal bruge, du skal bare have manden der har printeren til at ligge en cutline der hvor du vil have skåret, det er bare en linje i en bestemt farve som hans printer opfatter som noget der skal skæres istedet for printes.
Billede
Brugeravatar

toonz

  • Indlæg: 231
  • Tilmeldt: ons 31. aug 2016 10:21
  • Geografisk sted: Copenhagen
  • Highscores: 8
    Arcade winning challenges: 0

Re: Sideart

Indlægman 19. nov 2018 10:42

Hey. Ville være sært hvis printerens software ikke kan lave cutline udfra Alpha. Vdr billedekvalitet til print, så som Mik siger så skal det have den størrelse/opløsning det skal printes i og helst have en dpi på mindst 300. Det er i hvert fald hvad jeg bruger til plakat print. Hyyg
Love 90's Fighter Games. Always interested in Midway cabinets. Looking for Primal Rage, Killer Instinct I, Street Fighter II and Konami 4 Player.
Brugeravatar

BarrySlisk

  • Indlæg: 449
  • Tilmeldt: søn 17. nov 2013 13:54
  • Geografisk sted: Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Sideart

Indlægman 19. nov 2018 14:59

Det skal siges at jeg har fået printet det jeg skulle. Jeg formoder at printergutten lavede en alphamaske ud fra baggrundsfarven.
Enjoying something I want in my limited time on Earth is more important to me than trying to save a few hundred dollars and waiting over a decade. - koolmoecraig, KLOV member
Brugeravatar

toonz

  • Indlæg: 231
  • Tilmeldt: ons 31. aug 2016 10:21
  • Geografisk sted: Copenhagen
  • Highscores: 8
    Arcade winning challenges: 0

Re: Sideart

Indlægman 19. nov 2018 15:06

cool cool ^^. Godt i fandt ud af det.
Love 90's Fighter Games. Always interested in Midway cabinets. Looking for Primal Rage, Killer Instinct I, Street Fighter II and Konami 4 Player.

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster