SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 29. mar 2024 09:34

Hjælp til skærm fokus (Hantarex)

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til skærm fokus (Hantarex)

Indlægtors 20. jun 2019 22:04

Hej Per og i andre.

Først og fremmest tak for tips. Det er virkelig værdsat.

Jeg var så heldig at få hjælp af en arkade kyndig her til aften. Og der er godt nyt i projektet. Vi fik først inspiceret skærm og chassis. Her kunne vi konstatere at begge dele var i generelt rigtig fin stand og uden burn-in af nogen art. Herefter begyndte vi at inspicere komponenter.

Og sørme om ikke R140 på 2.2 Mohm målte at den var afbrudt! Og da den sad lige ifm. fokus kredsløbet på neckboard gav det straks anledning til optimisme. Ved rent held fandt vi en lignende modstand (dog kun på 1/2w i stedet for 1w) på et andet chassis. Og efter at have skiftet modstanden kunne vi konstatere at fokus igen kunne justeres! :-)

Den blå farve kommer og går lidt, så der er helt sikkert en løs forbindelse et sted. Men det burde være til at klare ud fra diagrammet. Det vigtigste her og nu var at konstatere at flyback ikke umiddelbart fejler noget.

Så nu glæder jeg mig til at prøve at få den koblet til spil print igen, og se hvad jeg har at arbejde med. Der skal nok som minimum et cap kit i, og så måske noget finjustering af spændinger mv. Og så burde man måske skaffe en 1 watts modstand også.

Foreløbig tak til alle for hjælpen. Især Kim for at oplære en rookie ud i arkade maskinernes verden i aften :-)
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)

perolsen

  • Indlæg: 377
  • Tilmeldt: tirs 19. dec 2006 21:16
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til skærm fokus (Hantarex)

Indlægtors 20. jun 2019 22:17

Fedt med god fremskridt, atid godt at vi kan hjælpe hinanden
Mvh
Per Olsen
Se mit game room OPDATERET SEPTEMBER 2023!
https://www.youtube.com/watch?v=mPhUhzPt9w4
Foregående

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 14 gæster

cron