SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 11:50

Keyboard hack - Arkade-controls

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked

Zed

Keyboard hack - Arkade-controls

Indlægsøn 7. aug 2005 11:43

Jeg er af de der der vil ha bygget mig en arcade-maskine ud fra et hjemmebygget kabinet, samt mame.

Istedet for at få fat på en dyr fortolker til den slags, regner jeg med at bruge dette: http://pupp.edgeemu.com/kbhack.htm - altså et keyboard hack. Men - han kan komme op på 17 keys presset ned samtidig? og jeg kan kun nå op på 4? gør han noget anerledes end mig? :) 4 taster er jo næppe nok, til en standard arkade-maskine. Skal jeg ha fat i et andet keyboard?

Derudover, hvis der er nogen der ligger inde med nogle brugte joysticks samt knapper dertil, som er salgsbare, så sig endeligt til :)
Brugeravatar

pinking.dk

  • Indlæg: 613
  • Tilmeldt: søn 24. jul 2005 00:06
  • Geografisk sted: Brøndby Strand
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Hvorfor...

Indlægsøn 7. aug 2005 19:05

Hvorfor ikke købe et ultimarc ipac 2 kort... det koster ikke spidsen og det er så nemt...

Jeg har en komplet kabinet, hvor der sidder front med joy og knapper på, uden skærm, er ikke særlig pænt, du kan få det billigt...

Står i Brøndby Strand
Brugeravatar

acroberts

  • Indlæg: 276
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 14:19
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 7. aug 2005 19:44

Zed, alle keyboard controllere er ikke ens, derfor oplever man forskellige resultater afhængige af hvilket tastatur man har taget controlleren fra. Har selv brugt en Microsoft Natural Keyboard som jeg havde til overs, men da jeg kun bruge den til vertikale spil, har jeg aldrig lagt mærke til problemer med blocking.

Edit: Det var altså vertikale spil jeg bruger den til!
Senest rettet af acroberts søn 7. aug 2005 20:17, rettet i alt 1 gang.

Zed

Indlægsøn 7. aug 2005 19:52

Hej pinking.dk - ved du hvad et sådant kort ligger i? og kender du til en forhandler der sender til dk? (medmindre der gemmer sig danske forhandlere et eller andet sted). Men ja - jeg har det med at spare hvor jeg kan spare.

Mange tak for tilbudet, men jeg bor desværre i Thisted i Norvestjylland og er uden bil, så det ville være svært at få transporteret hertil. Dog en dejlig løsning da jeg ej skulle ha været fremme med hammer og sav :) men.

Acroberts: ja jeg regnede også med en forskellighed, men hele 13 taster mere ved ham? :) håbede ldit på noget bios-pillen eller noget i den dur, der evt ku fikse det.

Jeg må evt lede efter et andet tastatur, da jeg nok vil opleve at det blocker :)
Brugeravatar

pinking.dk

  • Indlæg: 613
  • Tilmeldt: søn 24. jul 2005 00:06
  • Geografisk sted: Brøndby Strand
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 7. aug 2005 20:03

www.ultimarc.com

Du har det i løbet af 4 dage ...

Zed

Indlægsøn 7. aug 2005 20:46

Pinking: jeg har handlet med koluda nu - inden jeg så din besked. Men et i-pac blev det altså så :)
Tak for hjælpen

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron