SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 23:14

Hjælp til fejlsøgning - Hantarex MTC-900/E

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Hjælp til fejlsøgning - Hantarex MTC-900/E

Indlægtirs 31. mar 2020 20:20

Hejsa

Jeg har et kabinet med en 20" skærm der sidder på et Hantarex MTC-900/E chassis. Der er billede på, og det er absolut brugbart (hvis man ikke er alt for krakilsk), men der er en ting jeg specielt bider mærke i når det kører:

Når billedet bliver lyst så udvider det sig en smule.Det ses blandt andet når det hvide NEO GEO logo vises. Så udvider skærmen sig. Som jeg ser det er det vertikalt (op/ned), men jeg kan faktisk ikke sige med sikkerhed om det også sker horisontalt. Men det ses lettest ved at CREDIT tekst mv i bunden af skærmen står og hopper, afhængigt af indholdet på skærmen.

Jeg har målt B+ på SP15. Her måler jeg i starten 129.5 volt. Men stiiiile og roligt står den og kravler op af. Sidst jeg tjekkede var den på 131 volt efter at have været tændt i 15 minutter. Og det var med præcist samme spil kørende i attract mode.Det skal siges at den kun varierer 0.2 - 0.3 volt alt efter om skærmen er sort eller hvid. Så den er som sådab ret stabil, bortset fra at den kravler opad...

Er der nogen af jer derude der har kendskat til dette chassis, og en ide om hvor jeg skal sætte ind henne?

Per Olsen har givet mig følgende link, som har en del lækker information, men jeg synes bare ikke rigtigt noget af det passer helt på det jeg oplever.
http://www.swallowam.co.uk/monitor.php

Manualen, hvis nogen skulle have lyst til at kigge:
https://www.arcade-museum.com/manuals-m ... Europe.pdf
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)
Brugeravatar

toonz

  • Indlæg: 231
  • Tilmeldt: ons 31. aug 2016 10:21
  • Geografisk sted: Copenhagen
  • Highscores: 8
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til fejlsøgning - Hantarex MTC-900/E

Indlægtors 2. apr 2020 09:48

Prøv at læse den her tråd:
https://forums.arcade-museum.com/showth ... p?t=340185

Det lyder som du har samme type problemer.
Men som du kan se kan "blooming" skyldes ret mange ting.
Men først og fremmest så vil et cap kit være en god ide ^^.

Håber det hjælper.
Love 90's Fighter Games. Always interested in Midway cabinets. Looking for Primal Rage, Killer Instinct I, Street Fighter II and Konami 4 Player.
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til fejlsøgning - Hantarex MTC-900/E

Indlægtors 2. apr 2020 10:24

Hej..

Tak for dit input. Det er super værdsat! :-) Kan godt se der er nogle ligheder med et af hans problemer. Dog ikke helt det samme som jeg læser det. Og han har jo faktisk allerede prøvet et cap kit uden held...

Jeg tror heller ikke at det jeg oplever er det man kalder blooming? Men her er jeg bestemt ikke ekspert! :)

Kan godt være jeg bare skal skaffe et cap kit og komme i gang. Er bare lidt bange for at ødelægge mere end jeg retter med sådan et. Og en anden ting er at selve skærmen har et hak i fronten (i glasset) og har kørt noget tid hvor billedet har været semi kollapset vertikalt. Så efter jeg har justeret det ud til at fylde hele skærmen igen, er der en svag farveforskel / skygge i overgangen fra den gamle billedstørrelse. Dog er begge ting ikke noget der ses under normalt brug. Men de er jo måske medvirkende til at man skal overveje om det helt generelt set er bedre at skifte skærm og chassis ud, når der en gang imellem er noget til salg herinde.
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster