SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 18. apr 2024 18:36

Hjælp til reparation af OutRun-maskine

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked

MortenK

  • Indlæg: 2
  • Tilmeldt: ons 8. mar 2006 15:55
  • Geografisk sted: Århus C
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Hjælp til reparation af OutRun-maskine

Indlægons 8. mar 2006 16:22

Hejsa alle.

For noget tid siden blev jeg udvalgt som spillemaskine-ansvarlig i den fredagsbar jeg er medlem af. Dette skete i starten som en spøg, da vi kun råder over én arkademaskine, og jeg ikke besidder nogen særlige kvalifikationer for at påtage mig denne post.

Nå, long story short:
Der er opstået problemer med vores eneste maskine, og jeg har nu ansvaret!

Helt konkret drejer det sig om spillet OutRun. Spillet virker fint, men det er styringen, det er glat med. Selve kabinettet er udstyret med et rat, hvilket dog langtfra makker ret :wink:

Der har tidligere været lidt småproblemer med rattet, men nu er det helt konsekvent. Bilen drejer konstant til højre, uanset hvad man gør med rattet. Jeg har åbnet maskinen, men det blev jeg nu ikke meget klogere af. Her konstaterede jeg blot, at det sikkert er den styremekanisme, der omformer rattets analoge bevægelser til digitale signaler, det er galt med. Dette er jeg dog langt fra sikker på…

Er der nogen forslag til, hvordan dette kan repareres, så der atter kan spilles OutRun til vores fredagsbarer?

På forhånd tak
Morten
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 8. mar 2006 16:56

Hvis du nu havde skrevet hvor du kom fra, eller hvor maskinen er plaseret henne, havde det været nemmere for folk at melde ud, der lige bor i nærheden og evt. kunne hjælpe dig. :wink:

MortenK

  • Indlæg: 2
  • Tilmeldt: ons 8. mar 2006 15:55
  • Geografisk sted: Århus C
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 8. mar 2006 17:06

Jeg kommer fra Århus C.
Maskinen er opstillet i Århus N.
Brugeravatar

pinking.dk

  • Indlæg: 613
  • Tilmeldt: søn 24. jul 2005 00:06
  • Geografisk sted: Brøndby Strand
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 9. mar 2006 12:33

Det kan være mange ting.

Der sidder et potmeter der fortæller hvad vej du drejer, det sidder bag rattet, det kører på nogle tandhjul.

Der er en testmenu i spillet du kan gå ind i, der kan du se hvornår den er i nul, jeg ville prøve at pille potmeteret af og se om jeg kunne styre i hånden. Hvis jeg kunne det sætte den i null-stilling (bilen kører kun ligeud)sætte rattet i neutral position og samle det, så bør det virker.

Det kan også være potmeteret der er træt, tandhjul der er slidt ned, en dårlig ledning til potmeteret. mulighederne er mange.

Men det er simpelt

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster

cron