SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 29. mar 2024 00:05

defekt monitor??

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Tyronesoft

  • Indlæg: 56
  • Tilmeldt: tors 23. feb 2006 11:28
  • Geografisk sted: ca. Vejle
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

defekt monitor??

Indlægons 8. mar 2006 19:54

hejsa - har fået et kabinet med netgeo mvs og en eller anden monitor/skærm - men når jeg sætter strøm til, så er der kun lyd på skidtet.

jeg kunne se der var en sprængt sikring på det kort som hører til skærmen - den er af typen 4A 125V - den har jeg prøvet at udskifte, men den sprænger så snart jeg sætter strøm til...

er der nogle hardcore folk som evt. ved hvad dette kunne skyldes - af flg. link er der indtegnet med rødt, hvor sikringen sidder....

http://www.geocities.com/tyronesoft
Brugeravatar

pinking.dk

  • Indlæg: 613
  • Tilmeldt: søn 24. jul 2005 00:06
  • Geografisk sted: Brøndby Strand
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 9. mar 2006 12:29

Ja formentlig enten en dårlig diode lige efter sikringen eller en stor transistor lige i det område. Held og lykke jeg kender godt den model, det er noget værre crap....
Brugeravatar

pinking.dk

  • Indlæg: 613
  • Tilmeldt: søn 24. jul 2005 00:06
  • Geografisk sted: Brøndby Strand
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 9. mar 2006 12:36

og hvis du skulle få liv i den gør dig selv den tjeneste at skift alle elektrolyk kondensatorne til nogle nye 105 graders. Det koster en 50´er og så slipper du for alle mulige småfejl fremover...
Brugeravatar

Tyronesoft

  • Indlæg: 56
  • Tilmeldt: tors 23. feb 2006 11:28
  • Geografisk sted: ca. Vejle
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 9. mar 2006 13:24

takker for input'et - aner ikke hvad elektrolyk kondensatorne er, så jeg søger lidt rundt på nettet for større viden....vender tilbage når ohm er mit mellemnavn 8)

pinking.dk skrev:og hvis du skulle få liv i den gør dig selv den tjeneste at skift alle elektrolyk kondensatorne til nogle nye 105 graders. Det koster en 50´er og så slipper du for alle mulige småfejl fremover...

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster