SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er søn 28. apr 2024 02:14

Spørgsmål til Mame

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Teddyboyblue

  • Indlæg: 239
  • Tilmeldt: tors 3. nov 2005 19:18
  • Geografisk sted: Ikast
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 16. mar 2006 01:01

Nu kan det vist heller ikke betale sig at vende en 29" skærm :lol: Da det næsten vil give det samme resultat
Hilsen

JPP AKA TeddyBoyBlue

Gæst

Re: Spørgsmål til Mame

Indlægtors 16. mar 2006 01:06

Alf81 skrev:Ja, men det er stadig muligt at spille vertikale titler, uden at skulle vende skærmen. Emulatoren formindsker og afskære efter behov. Resultatet bliver så bare, at der vil være to "sorte bjælker" på hver side af skærmen.



Det er vel også det, EgonOlsen beskriver?

EgonOlsen skrev:1. Når jeg spiller Ladybug er det i full screen, men når jeg spiller 1943 eller D&D så får jeg kun et lille billede i midten. Hvordan retter jeg det?
Brugeravatar

Alf81

  • Indlæg: 295
  • Tilmeldt: fre 29. jul 2005 14:52
  • Geografisk sted: København N
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 16. mar 2006 01:08

Hehe... Jeg spillede faktisk DoDonPachi (vertikal) på en al for stor skærm i weekenden. Man skulle et halvt skridt tilbage, for at få hele skærmbilledet med. Med andre ord, stod man en halv meters penge fra maskinen (hvilket naturligvis ikke er anbefalelsesværdigt).

EDIT: D&D er mig bekendt ikke en vertikal titel? Menes der ikke Capcom's Dungeons&Dragons?
- GO FOR BROKE!!

Kourinsu

Indlægtors 16. mar 2006 01:20

Alf81 skrev:D&D er mig bekendt ikke en vertikal titel? Menes der ikke Capcom's Dungeons&Dragons?


DoDonPachi er vertikal:
http://www.klov.com/game_detail.php?let ... e_id=13426

Dungeons&Dragons er horisontal:
http://www.klov.com/game_detail.php?let ... me_id=7667
http://www.klov.com/game_detail.php?let ... me_id=7668
Brugeravatar

Alf81

  • Indlæg: 295
  • Tilmeldt: fre 29. jul 2005 14:52
  • Geografisk sted: København N
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 16. mar 2006 01:25

Undskyld, men min kommentar vedr. DoDonPachi, var en kommentar rettet mod mr. Teddy. Læste først dit indlæg efter jeg havde postet, så derfor også mit "EDIT". :)
- GO FOR BROKE!!
Brugeravatar

EgonOlsen

  • Indlæg: 71
  • Tilmeldt: tors 9. mar 2006 14:58
  • Geografisk sted: Slagelse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 16. mar 2006 15:05

Alf81 skrev:EDIT: D&D er mig bekendt ikke en vertikal titel? Menes der ikke Capcom's Dungeons&Dragons?


Jeps det er den. Billedet er temmelidt kvadradisk, men det fylder stadig kun midten med en bred sort border hele vejen rundt. ca. lige stor på alle sider.
Derfor jeg mener den burde kunne køre i fuld skærm
Brugeravatar

Alf81

  • Indlæg: 295
  • Tilmeldt: fre 29. jul 2005 14:52
  • Geografisk sted: København N
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 16. mar 2006 15:31

På en eller anden måde (nu skal jeg ikke gøre mig AAAL for klog på dette) mener jeg at det har noget med skærmen at gøre. Altså forstået på den måde, at programmet automatisk søger på din skærm. For jeg kan huske, at jeg på et tidspunkt selv skulle overføre en masse MAME til en ny computer, og dermed blev indstillingerne fra mit gamle setup overført. Og selvom det var præcist (mener jeg at kunne huske?) de samme indstillinger som fra det gamle setup, var der spil der automatisk ændrede skærmformat. Giver det nogen mening for nogen?
- GO FOR BROKE!!
Brugeravatar

Claus Caveman

  • Indlæg: 355
  • Tilmeldt: fre 23. sep 2005 15:54
  • Geografisk sted: Fjerritslev, Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 16. mar 2006 20:50

mmm, nej. ikke rigtigt.
Mvh.
Claus Olesen
Falleret skoventreprenør.
Heldigt jeg er helvedes god til at arbejde med metal :P

Syg med at få gammelt skrammel til at virke...
Brugeravatar

Bollen

  • Indlæg: 28
  • Tilmeldt: fre 31. mar 2006 21:59
  • Geografisk sted: Nordsjælland, Udsholt
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Spørgsmål til Mame

Indlægsøn 21. maj 2006 09:03

EgonOlsen skrev:Setup nu er GameEx + Mame32 + WinXP SP2 + 29 tommer 31khz monitor

1. Når jeg spiller Ladybug er det i full screen, men når jeg spiller 1943 eller D&D så får jeg kun et lille billede i midten. Hvordan retter jeg det?


Hej,

Fandt du nogensinde ud af hvordan man retter det så verticalspil fylder så meget af skærmen som muligt (via GameEx) ? Jeg har nemlig også et lille billede midt på skærmen når F.eks 1943 startes op ? Hvis jeg starter det samme spil direkte i Mame så er der ingen problemer :?

Mvh. Kim
Brugeravatar

flottenheimer

  • Indlæg: 258
  • Tilmeldt: man 25. jul 2005 22:02
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 30. maj 2006 16:03

Prøv at skifte din mame.exe til den normale MAME istedet for MAME32, som du sikkert bruger i GameEx Configuration. Det ordnede problemet for mig.

MAME32 giver i øvrigt væsentligt flere problemer sammen med GameEx end den normale MAME gør.
Foregående

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 19 gæster