SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 29. mar 2024 14:04

Arcade Rep Logs

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Arcade Rep Logs

Indlægons 20. apr 2011 08:03

Efter at jeg fik færdiggjort min SuperGun, er jeg så småt begyndt at lege arcade-repper.

Jeg tænkte det kunne være fint med lidt erfaringsdeling.

Jeg kan sige at jeg har fundet utrolig meget hjælp i at læse andres rep logs, og her kan jeg varmt anbefale:

http://retrocomputermuseum.co.uk
og
http://www.aussiearcade.com.au

De logs der ligger her er tit meget detaljeret og ikke alt for svære at læse. Oven i hatten er folk utrolig flinke til at hjælpe, dumme spørgsmål findes ikke og der ikke flaming af n00bs.

Jeg har i al beskedenhed også selv lavet en lille blog, hvor jeg (udover på de to ovenstående forums) har tænkt mig at lægge mine egne rep logs. Jeg vil forsøge at skrive dem, så der er fokus på processen og ikke resultatet, da logs af typen:
"Fejlen var... Så skiftede... Virker nu!"
typisk ikke rigtig kan bruges til noget af andre.

http://elgensrepairs.blogspot.com/
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Rep Logs

Indlægtors 27. okt 2011 22:08

En ny rep log på bloggen; denne gang en bootleg af Capcoms LegendaryWings http://elgensrepairs.blogspot.com/2011/ ... r-log.html
Brugeravatar

Nicholas

  • Indlæg: 113
  • Tilmeldt: ons 9. feb 2011 17:18
  • Geografisk sted: Farum
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Rep Logs

Indlægfre 28. okt 2011 13:22

Dine rep logs er supergode. Stor ros for de store og
skarpe billeder og udførlig tekst.

Men jeg kan specielt godt lide at du tvivler dig selv, og går
ud fra at du selv gør noget forkert. Det bliver ikke poleret.
Jeg skal også selv blive bedre til at lave en konstant
null-hypotese på mig selv.


/Nicholas
Arcade & Pinball
www.teamsega.dk
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Rep Logs

Indlægons 2. nov 2011 00:29

Takker for roserne; håber du finder denne lige så spændende...
Konami Missing In Action (M.I.A.) Rep Log
http://elgensrepairs.blogspot.com/2011/ ... p-log.html

mchay

  • Indlæg: 596
  • Tilmeldt: man 22. okt 2007 13:24
  • Geografisk sted: Svendborg
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Rep Logs

Indlægons 2. nov 2011 14:33

Det er jo snart ligeved at du kan tage imod print udefra og kigge på, mod betaling selvfølgelig.

Jeg stiller mig gerne i kø som den første, da jeg har et par PCBs jeg gerne ville have 100% gang i igen.
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Rep Logs

Indlægons 2. nov 2011 14:50

Hmmm, det er jeg umiddelbart ikke meget for.

Jeg arbejder bedst på den måde, at hvis jeg går i stå med et board bliver det lagt på hylden ('skammekrogen') på ubestemt tid indtil jeg får en god ide eller føler at det er ved at være tid til at kigge på det igen (har fx. haft mit originale R-Type under kniven af 3 omgange nu uden at få det fixet };-().

Mao. jeg gidder ikke, hvis det ikke er sjovt mere.

Hvis jeg begynder at tage penge for det, vil jeg også føle en forpligtelse overfor folk mht. tidspres, kvalitet af rep (garanti?!, oh-skræk-oh-ve };-0) osv. osv.

Jeg har en sød kone og tre dejlige unger (på 10år, 7år og 6måneder), og det vil jeg gerne blive ved med at have. Da jeg også har et fuldtidsjob (programmør/systemudvikler) har jeg på fornemmelsen at de ikke gidder at blive hængende, hvis al fritid (og ikke kun som nu nætterne };-P) kommer til at gå med rep.

Jeg har dog overvejet flg. model:
Hvis jeg får fixet et board jeg ikke selv gidder at ha' eller en dublet, tænker jeg at jeg kan forsøge at bytte det væk for 2 (næsten vilk.) defekte.
På den måde:
1) får jeg mere at lege med;
2) den jeg bytter med er ikke dårligere stillet (da han/hun nu får noget der rent faktisk virker i stedet for noget der bare ligger og samler støv);
3) hvis reppen af boardet ikke holder i det lange løb, vil modtageren ikke føle sig (i det væsentlige) snydt, da man ikke har betalt penge for det.
4) det skal naturligvia være sådan at hvis det reppede board er DOA (nej, ikke DeadOrAlive, men DeadOnArrival };-P), kan man blot sende det tilbage og få sine defekte igen hvis man vil.
Hvis det bliver til noget, kommer der natullervis en tråd desangående };-D

Men tak for tilliden };-D

Jeg skal dog tilføje at jeg er mere end villig til at give gode råd og sparring hvis du selv vil forsøge dig som repper; jeg overvejer pt. et blogindlæg om værktøj som bliver en slags prioriteret liste der starter med det absolut nødvendige og så ellers fortsætter videre alt efter ambitionsniveau...

mchay

  • Indlæg: 596
  • Tilmeldt: man 22. okt 2007 13:24
  • Geografisk sted: Svendborg
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Rep Logs

Indlægons 2. nov 2011 15:12

Det er forståeligt nok. Jeg må også selv se at få sat mig mere ind i noget fejlfinding.

Har 2 boards som jeg rigtig gerne vil have kørende 100% - men samtidig også en ordentlig stak defekte boards, som også kunne være meget sjov at få gang i.
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Rep Logs

Indlægtors 3. nov 2011 09:06

Hvad er det for nogle boards? -og er det originaler eller bootlegs?

mchay

  • Indlæg: 596
  • Tilmeldt: man 22. okt 2007 13:24
  • Geografisk sted: Svendborg
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Rep Logs

Indlægtors 3. nov 2011 09:23

Dem jeg først og fremmest skal have gang i er originale boards. Henholdsvis et originalt Splatterhouse board og et relativt sjældent Sega Tapper board.

Begge har grafikfejl/manglende grafik, men kører.

Der ud over er det en blandet landhandel af originale boards og bootlegs, som jeg har liggende i mere eller mindre funktionel stand.
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Rep Logs

Indlægtors 3. nov 2011 09:25

Uhhh, SplatterHouse, det er ikke eet man lige støder på hver dag...Nice };-P

mchay

  • Indlæg: 596
  • Tilmeldt: man 22. okt 2007 13:24
  • Geografisk sted: Svendborg
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Rep Logs

Indlægtors 3. nov 2011 09:38

Nej, det kunne være lækkert at få 100% gang i det på et tidspunkt - men der er ikke noget hastværk, så det kan ligge fint i antistatisk bobbleplast på hylden indtil der er tid, udstyr og kompetencer til at fikse problemet :)

manta400

  • Indlæg: 1424
  • Tilmeldt: ons 22. jul 2009 20:50
  • Geografisk sted: viborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Rep Logs

Indlægtors 3. nov 2011 18:26

hey elgen. jeg tar sku hatten af for dig. det er vist noget pille arbejde det du har gang i. men ang en blog så lyder det som en god ide. det kan være der er nogen ander der får blod på tanden og vil prøve selv. muligvis mig selv :)
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Rep Logs

Indlægtors 3. nov 2011 20:28

Igen tak for de pæne ord, og ja, det er præcis min hensigt at det skal kunne være til inspiration for andre.
Fornemmelsen af at ha' lavet et rep der virker er fantastisk fed og noget jeg vil unde enhver };-P

Bloggen er allerede en realitet: http://elgensrepairs.blogspot.com/?m=1

manta400

  • Indlæg: 1424
  • Tilmeldt: ons 22. jul 2009 20:50
  • Geografisk sted: viborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Rep Logs

Indlægfre 4. nov 2011 18:33

jep din blok er fin. dog på engelsk :( men google translate kan da bruges.

jeg prøver lige med et spørgsmål. har nemlig en sega motor raid. der melder fejl på cpu board ic 65 og ic 66. så har jeg så hørt at man ikke bare kan lode de 2 icér af uden bøvl. det var noget med at de sega print kunne have 2 sider de er lodet på. somme tider kunne de være lodet i mellem printet alså printet er dobbelt.

kan det være regtigt.

mvh
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade Rep Logs

Indlæglør 5. nov 2011 17:20

Jeg har læst mig til at det spil kører på et Sega Model2 board, og jeg har helt ærligt ikke erfaring med så nyt hardware; det er jo nærmest en moderne PC. Jeg kan sagtens forestille mig at det kan gå hen at blive bøvlet at aflodde unden værktøj til det.
Men de 2 IC'er der meldes at være fejl på, hvad er det for nogen? RAM? ROM? Kan du evt. poste et billede af dem?
Udover det skal du vide at det ikke er sikkert at det rent faktisk ER dem der er kaput, bare fordi testen melder det. Det kan lige så godt være noget af logikken der sidder på enten adresse- eller databussen mellem processoren og ic'erne der er himlet.
Næste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 15 gæster

cron