SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 08:45

Neo geo hjælp

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Raptor

  • Indlæg: 111
  • Tilmeldt: fre 31. mar 2006 09:55
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Neo geo hjælp

Indlægtors 11. maj 2006 22:12

Jeg er lidt i tvilv om noget her....... Hvis jeg nu har en ganske alm. Fantasy game arcade maskine kan jeg få ikke bare tage en neo-geo adaptor og sætte til den uden og skulle gøre nogen ting og så skulle det bare virke????
Brugeravatar

flottenheimer

  • Indlæg: 258
  • Tilmeldt: man 25. jul 2005 22:02
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 13. maj 2006 21:40

Orker ikke lige at skrive alt det her på dansk, men hvis din Fantasy Game maskine er standard JAMMA (er den det?), så:

Can I plug a Neo Geo MVS pcb into any arcade machine?
The Neo Geo MVS pcb will plug into any Jamma machine or proper Neo Geo MVS machine. There are some slight differences between the connector in a jamma machine and the connector in a proper Neo Geo machine, these differences are minor so the MVS will still work in a Jamma machine. The differnces are :- A proper MVS machine will have 4 fire buttons whereas a Jamma machine will only have 3. Not all Neo Geo games use all 4 fire buttons so you will still be able to play a very large number of games correctly on a Jamma machine. A proper MVS machine will have stereo speakers whereas a Jamma machine will only have one mono speaker. There is a switch on the MVS pcb that allows you to switch between Mono and Stereo so this is not usually a problem. A proper MVS machine will also have a game select button. This is only needed for MVS pcbs that allow you to insert more then one cartridge at any one time. The select button allows you to change between the inserted games while you are playing without having to turn the machine off. If you only have a MVS pcb with one cartridge slot then this will not concern you.

Læs ovenstående + mere om Neo Geo her:
http://www.arcadeuk.com/guide_neogeo.htm
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 13. maj 2006 22:04

Jep, som Flottenheimer siger.
Er din maskine standard Jamma, så er den klar til Neo Geo ja.

Hvis du ved hvilken spil der sidder i den, så kan du tjekke på KLOV om du har standard Jamma eller ej.

Er den ikke wiret standard Jamma, er det måske en CG connector i den, så kan du vælge at købe en CG til Jamma connector , og derved gøre din maskinen klar til Neo Geo og alle standard Jamma spil.

Hvis ikke du har en CG connector i den, kan du lave en adaptor fra det pinout din maskine har nu over til Standard Jamma, via en fingerboard og en Jamma connector.
Brugeravatar

Raptor

  • Indlæg: 111
  • Tilmeldt: fre 31. mar 2006 09:55
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Intet billede

Indlægman 15. maj 2006 19:33

Jeg får ikke noget billede på... jeg har 1 neo geo board med 1 slot der kommer ikke noget billede på den skriver backup ram eror så det er nok færdig...så har jeg et andet 1 slot og der kommer ikke andet end forskellige farver på. Så har jeg et med 4 slots og der kommer heller ikke andet end forskellige 4 kanter med farver.... Hvad kan der galt
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 15. maj 2006 20:31

Det uden billeder har en def. ram kreds.

Ang. din 4 slot , så tjek at den får nok spænding.
Kan godt være din PSU der er for lille, og derfor dykker meget når den starter op, kan måske ikke levere nok strøm.

Skal helst være en 15A psu ved 4/6 slot.
Brugeravatar

Raptor

  • Indlæg: 111
  • Tilmeldt: fre 31. mar 2006 09:55
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 16. maj 2006 17:28

koluda skrev:Det uden billeder har en def. ram kreds.

Ang. din 4 slot , så tjek at den får nok spænding.
Kan godt være din PSU der er for lille, og derfor dykker meget når den starter op, kan måske ikke levere nok strøm.

Skal helst være en 15A psu ved 4/6 slot.


Det er 15A jeg har i. Jeg har også prøvet at skrue den op men der sker ikke andet end farverne ændre sig eller forsvinder men der kommer ikke noget lyd eller spil og den er sat på mono.

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 54 gæster