SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er søn 28. apr 2024 03:44

Kontaktspray på ribbon connectore?

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 19. maj 2006 07:05

Hvad betyder ac rippel?

Alt det andet kan jeg sagtens forstå; jeg må iøvrigt snart se at få købt mig et skop, man klarer sig vist ikke uden hvis man for alvor vil prøve at reppe arcade }:-)

Nogen der ved hvor man kan købe et billigt (virkende) et (gerne brugt); og hvad er 'billigt' i sådan en sammenhæng
Brugeravatar

Claus Caveman

  • Indlæg: 355
  • Tilmeldt: fre 23. sep 2005 15:54
  • Geografisk sted: Fjerritslev, Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 19. maj 2006 21:48

Jeg formoder du har prøvet at bruge et skop før. En DV spænding viser sig som en lige streg. Hvis der er en overlejret AC ripple på DC spændingen, vil den vise sig som "grums" der går over og under DC "stregen". Amplituden (spids-spids spændingen) er det der kaldes AC rippel (støj). Jeg tror jeg kan skaffe et gammelt Trio skop på 20 MhZ med 2 kanaler. Jeg bruger selv sådan et, og det er tilstrækkeligt til det meste,men ikke det mest fancy og moderne. Hvis du har lidt penge at ofre på det, kan du prøve at kigge på www.instruments.dk
Dem har jeg handlet hos før, og det er ok varer, og fornuftige folk der sidder derinde.
Mvh.
Claus Olesen
Falleret skoventreprenør.
Heldigt jeg er helvedes god til at arbejde med metal :P

Syg med at få gammelt skrammel til at virke...
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 20. maj 2006 07:06

Damn, det VAR sgu monitor-sync-raten den var gal med.
DEROVER var lyder OGSÅ kaput.

Jeg afskrev bare automatisk muligheden af at det var et monitorsync problem, da lyden også var væk; meget flovt! };-|

Jeg kom på sporet, da jeg modtog det Tumblepop jeg købte af Jugg og billedet så ud på præcis samme måde. Så tænker man først: 'Så uheldig kan man da ikke være 2 gange i træk' og derefter: 'Næ, så uheldig KAN man da faktisk ikke være 2 gange i træk, ergo der må være noget galt hos mig'.

Jeg også fået fixet lyden. Der er brændt et 5mm stykke af GND-printbanen væk der hvor den forbinder til speaker- (hullet var ca 0.2mm dybt!). Gutten jeg købte det af påstod at det virkede upåklageligt, men jeg tror simpelt hen ikke på at han har haft lyd på da han testede det; og hvis han har haft det, må det have givet både gnister, et ordenligt knald og røg og brænde sådan et hul. Tror speaker-udgangen er blevet kortsluttet, og så har man bare fyret op for lyden.
-Et lille stykke ledning og en loddekolbe, og voila, lyd igen. Utroligt at det ikke var en af lydkredsene, men printbanen der brændte af }:-)

Nå, men det virker nu, tak for al hjælpen; den har været uvurderlig; og Claus, det er lige præcis sådan noget jeg mener med sparring.
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 20. maj 2006 08:40

Husk altid at prøve at justere sync som det første når du skifter boards..;)
Brugeravatar

Claus Caveman

  • Indlæg: 355
  • Tilmeldt: fre 23. sep 2005 15:54
  • Geografisk sted: Fjerritslev, Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 20. maj 2006 19:14

No prob :wink:
Et repair forum kunne måske være på sin plads.
Mvh.
Claus Olesen
Falleret skoventreprenør.
Heldigt jeg er helvedes god til at arbejde med metal :P

Syg med at få gammelt skrammel til at virke...
Foregående

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 25 gæster