SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 22:09

Ultimarc arcade vga

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Teddyboyblue

  • Indlæg: 239
  • Tilmeldt: tors 3. nov 2005 19:18
  • Geografisk sted: Ikast
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Ultimarc arcade vga

Indlægtors 18. maj 2006 18:01

Hej Alle

Jeg havde tænkt mig at købe en arcade vga kort hos ultimarc så nu er mit spørgsmål så

Skal man købe et J-Pac også for at få det til at virke med en alm. arcade monitor eller kan man slutte det direkte til skærmen ?
Hilsen

JPP AKA TeddyBoyBlue
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ultimarc arcade vga

Indlægtors 18. maj 2006 18:43

Selve monitoren tilsluttes bare direkte.

Du skal dog have gang i loddekolben, hvis du ikke allerede har et VGA til [den-arcade-monitor-du-nu-måtte-have-lyst-til-at-tilslutte] stik.

J-Pac er bare en bekvem måde at tilslutte den på, da den plugger direkte på JAMMA connectoren, og har en helt alm. VGA-indgang som den der sidder på en helt alm. VGA-monitor. Derudover (eller skulle man nærmere sige som primær funktion) har J-Pac'en jo indbygget I-Pac kort der tager inputs fra JAMMA-connectoren. Så det er ER virkelig plug-'n'-play med et J-Pac.

Af ulemper kan nævnes, at det (da det jo er JAMMA) kun understøtter 2-player (kan ikke huske om man kan få 4 funktions-knapper pr. player, det er ikke noget jeg vil hænges op på }:-) check det selv på deres hjemmeside); hvorimod fx. et I-Pac4 understøtter 4-player med mange (kan ikke huske præcis hvor mange) knapper til hver.

Det var lidt pros and cons; håber det kan bruges til noget }:-)
Brugeravatar

flottenheimer

  • Indlæg: 258
  • Tilmeldt: man 25. jul 2005 22:02
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 18. maj 2006 20:06

Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ultimarc arcade vga

Indlægtors 18. maj 2006 20:22

Elgen skrev:Af ulemper kan nævnes, at det (da det jo er JAMMA) kun understøtter 2-player (kan ikke huske om man kan få 4 funktions-knapper pr. player, det er ikke noget jeg vil hænges op på }


J-Pac understøtter op til 8 knapper pr. player det samme som I-pac.

Alm. Arcade Monitor er også plug and play via J-Pac hvis du bruger Arcade VGA i PCén.

spacefractal

  • Indlæg: 188
  • Tilmeldt: fre 14. apr 2006 16:59
  • Geografisk sted: Bagsværd
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 20. maj 2006 09:44

Jeg anbefaler at købe J-Pac med, da dette giver en meget bedre billede kvalitet. Jeg mener også at billedekvalitetet bliver helt i top, når man bruger denne. Ellers skal du nok regne med at fifle med driver ovs.

Det skal siges at J-Pac understøtter op til 8 knapper per spiller (som koluda rigtigt skriver). De ekstra knapper skal tilsluttes ved siden af.

Det skal dog siges at 1SW4 og 2SW4 bliver delt med Jamma imputtet, så den skal kun bruges, hvis der forvejen kun sad 3 knapper på maskinen.

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 49 gæster