SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 19. apr 2024 04:41

Oversigt over danske standard kabinetter

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked

Gæst

Indlæglør 29. okt 2005 11:09

Min favorit kabinet er mini Lux..
Men giver dig ret mht. CabaretII den mindste af de sorte. Den første havde et KÆMPE PANEL og stak derfor en del ud fra resten, panelet var ikke med kuffertlåse men skulle strues nedenfra. (´siges på jysk > BØVL!!! ).
Vi lavede foresten også væg kabinetter med 14" i spånplade og helt små 9" i glasfiber (den kunne hænge i selv den mindste pølsevogn) Gad vide om de stadig findes ?? Første udgave var med S/H 9" og Rally X spil i. Spil udvalget er begrænset af størrelsen.

Har foresten selv et 20" CRT TVbord + en Lux del lux m. 25" Neo.

Havde tidliger et af de store 14"væg kabinetter, men desvære solgte jeg den... øv (NU) Den var ellers bare FED med PacMan, MissPac, Vorfeild og 1942 og et par andre spil røg også med.

mvh Lun
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 29. okt 2005 12:31

Har også selv 2 x Lux II. 25" , de bliver dog afløst af mine 29" taito og 29" Sega JPN maskine nu, da de også kan vendes til vertical, og står noget bedre i billedet..

Men er heller ikke meget for at skille mig af med de 2 maskiner, tog mig langt tid at finde dem i flot stand nemlig... men de fylder jo også.

Men fortyder tit når man sælger noget ja, men med 16 flippermaskiner og 3 mere på vej , og 13 arcade maskiner med 1 JPN mere på vej , så kommer det jo på et tidspunkt til at knibe.. :cry:
Også selvom man bygger til hele tiden... :wink:

Ang. væg kabinetter så findes de stadig ja... kender en del der har dem stående, også som Mame maskiner dog med de større skærme i.

Min egen farvorit er klart Lux II m. 20" monitor i..
God brede på maskinen, og skærmen vendes på ingen tid.. derudover findes den også i mange farver udover Palisander...
Personligt syntes jeg den grå er den pæneste, har selv en grå og blå stående... begge med 25" i , og 4 slot Neo Geo.

Mini Lux har jeg også haft en del af, de ryger også hurtigt da de er meget eftertragtede , så har dem sjællendt stående så længe af gangen. :D

Mangler stadig af få fingerne i en super flot Lux II eller Mini Lux i palisander eller sort til Flottenheimer som tak for alt den tid har bruger på at lave headers og andet grafik til sitet... han har været en kæmpe hjælp med forrummet helt fra starten af, sætte jeg stor pris på... :D
Senest rettet af koluda lør 29. okt 2005 20:46, rettet i alt 1 gang.

Lun

Ingen kretik... bare så der ikke opstår misforståelser fremo

Indlæglør 29. okt 2005 20:40

CG Lux kabinetter har normalt bare betegnelse Lux I & II.

Den med "Lux del Lux" er bare min HELT egen måde at sige det på, hvis det er en der har været igemmen mine finger.

Men DU må gerne for mig bruge udtrykket (men bare sådan at vi ikke begynder at tro at Compu lavede navnet... ;-)

mvh Lun
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 29. okt 2005 20:45

He he, så Lux II..:)
Bred GC lux med nem vendbar 20" eller 25" skærm right ?

Lun

Lux II

Indlæglør 29. okt 2005 21:29

Hej igen koluda.

Lux II er det FEDESTE kabinet næst efter mini uprigth der lavet mener jeg. Den er meget lettere og kabinettet er lavet i ÆGTE møbelfinere (Lokalt -ude i Gørding, ved Snedker og tømremester Holger Olesen -RIP).
At den er lavet af møbel finér betyder at den ikke udvider sig ved fugt. Men kostede også optil kr. 4.000,- mere -dengang...

lidt info:
Den første Cabaret kabinet skaboloner/plader, var noget vi købte fra et firma der var gået konkurs. MEGET BILLIGT.
Vi samlede den selv, ude på CG.

Den næste Cabaret II blev lavet af Snedkeren Holger Olesen, men også BILLIGT.

Hygge
Brugeravatar

flottenheimer

  • Indlæg: 258
  • Tilmeldt: man 25. jul 2005 22:02
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 29. okt 2005 22:51

Hej Lun,

Velkommen!

Det er kapaciteter som dig, der gør et forum som dette til noget specielt.
Din insider-viden er både sjælden, super vigtig og meget interessant.

Jeg vil derfor opfordre dig, på det kraftigste, til at bruge 30 sekunder på at oprette en profil. Det er en skam, at se dine indlæg med betegnelsen "Gæst".

Og så kunne jeg virkelig godt tænke mig, at se en flok billeder af alle de maskiner i taler om (incl. en lille tekst a la Compugame - Lux II - Sort laminat - Ca. mål - Produceret 1982) + whatever insider-viden i måtte have.

Det ville være fantastisk, om vi kunne få fortalt/dokumenteret så meget "dansk-standard-kabinet"-hitorie som overhovedet muligt, inden det pludselig er for sent...

Anyway, velkommen Lun!

Lun

Tak for

Indlægsøn 30. okt 2005 00:58

Hej flottenheimer

Tak for de venlige ord ! :D De varmer MEGET.
Ok, vil oprette mig som bruger.

Skal rode lidt i de gamle gemmer og finde nogle orginal brocure frem, ellers kan jeg nok låne lidt fra min Søs, hvis i vil ?
Men i er velkommen til at spørge, så skal jeg forsøge at svare..

Mvh Lun
Brugeravatar

Claus Caveman

  • Indlæg: 355
  • Tilmeldt: fre 23. sep 2005 15:54
  • Geografisk sted: Fjerritslev, Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 30. okt 2005 08:39

Hej Lun.

Jeg kan absolut kun tilslutte mig Flottenheimers rosende ord.
Skønt Koluda og flere andre brugere har en fornuftig indsigt i "sagerne", er det rart med en der har noget "rigtig" praktisk erfaring.
Og jo. Lad os lige se nogle billeder.
Velkommen til. :D
Mvh.
Claus Olesen
Falleret skoventreprenør.
Heldigt jeg er helvedes god til at arbejde med metal :P

Syg med at få gammelt skrammel til at virke...
Brugeravatar

flottenheimer

  • Indlæg: 258
  • Tilmeldt: man 25. jul 2005 22:02
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 30. okt 2005 12:58

Lun skrev:...Skal rode lidt i de gamle gemmer og finde nogle orginal brocure frem, ellers kan jeg nok låne lidt fra min Søs, hvis i vil ?

Om vi vil?!?! Det kan du lige bande på :-)

Det ville være virkelig lækkert, hvis du kunne fremskaffe nogle originale brochurer, flyers, foldere (...whatever). Og hvis du ikke selv har adgang til en scanner, så vil jeg hjerteligt gerne kaste mig over et indscanningsprojekt... Vi skal så bare have udvekslet adresser - og jeg returnerer selvfølgelig materialet i lige så god stand, som jeg fik det...

Glæder mig til at se, hvad du kan få støvet op af materialer.

Hygge & hilsner!
Brugeravatar

Lun

  • Indlæg: 19
  • Tilmeldt: søn 30. okt 2005 01:05
  • Geografisk sted: Vest Jylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

jo jo

Indlægsøn 30. okt 2005 13:09

?
Så har jeg et problem.
Hvordan henter jeg billederne fra min hd og op på siten?

Synes at jeg kun kan linke til ET på nettet, og det er der jo ikke meget idé i, vel?
mvh Lun

Pay & Play
Brugeravatar

flottenheimer

  • Indlæg: 258
  • Tilmeldt: man 25. jul 2005 22:02
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 30. okt 2005 14:15

Du kan evt. maile dine scanninger til mig.
flottenheimer@gmail.com

Så vil jeg konvertere dem til de korrekte størrelser. Efterfølgende mailer jeg dem så til Kuloda, der hoster dem her på spille-maskiner.dk
Senest rettet af flottenheimer søn 13. nov 2005 16:51, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 30. okt 2005 15:27

Jep, hoster dem gerne..:)
Også hvis andre har billeder de vil have hostet på forummet her, så bare send mig en mail og billede... så sender jeg et link retur til jer.
Brugeravatar

Lun

  • Indlæg: 19
  • Tilmeldt: søn 30. okt 2005 01:05
  • Geografisk sted: Vest Jylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Væg14"

Indlægsøn 30. okt 2005 15:32

Hejsa flottenheimer

Her en på brocure på Væg14" fra CompuGame blev produceret i perioden: 1980-81 men ikke i mange eksemplarer.

Der blev fra CG´s side kun leveret i begrænset udvalg af spil i : Mysticman (PacMan -intern kaldet "mys mand") og Scramble Connection.
Nok fordi denne ikke er produceret med CG standard "SMC36p konnector" (det store sorte stik ca: 50mm x 25mm -m.36poler), men blot direkte med et evt. grøn 44 polet kantkonnektor.
Monitoren i denne var 14" af mrk. NEC og indkastet var et 1kr.Müller (som altid denne gang). Mener at huske der var en Japansk swichmode strømforsyning, men kan ikke udelukke at der også var modeller med egne produceret stømforsyninger isat ....
NEC monitorene er super stabile, men på printet ser ud som om delene er kastet i fra 10meters højde.
Toplys - der sidder en alm. 220 volt pære med lille sokkel.
mvh Lun

Pay & Play
Brugeravatar

Claus Caveman

  • Indlæg: 355
  • Tilmeldt: fre 23. sep 2005 15:54
  • Geografisk sted: Fjerritslev, Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 30. okt 2005 18:48

Lun, nu du selv begynder med det CG's konnektorer.
Du nævner SMC36p konnector som den sorte CG CG konnektor.
Jeg skal bruge nogle stykker af dem. Hvem kan tænkes at ligge inde med dem idag, og som fagmand må du vide om der er en nogenlunde standard for favekoder der er brugt i ledningsnettet i CG's kabinetter. Jeg har 10 af slagsen jeg er ved at renovere.

Flottenheimer. Når man vil lægge et billede ind på siten, hvad bruger man så lige til at konvertere til den rigtige størrelse, både fysisk og i KB?
Mvh.
Claus Olesen
Falleret skoventreprenør.
Heldigt jeg er helvedes god til at arbejde med metal :P

Syg med at få gammelt skrammel til at virke...
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 30. okt 2005 21:41

Jep, der er farvekoder for ledningsnettet.
Står også på en pinout over CG stikket mener jeg.
Har vist et liggende, kan jeg lige se om ikke jeg kan finde.

Ang. CG connectors, så er det fleste af dem årsag til den del fejl på maskinerne, hvis du er lidt slappe i det, eller iret, så smid hellere en Jamma connector på dem direkte, det løser mangel problemer.

Ellers har jeg vist stadig en del ledningsnet liggende med stikkene stadig væk, hvis du kan finde nye pins til dem, kan jeg da godt levere et par stykket af dem.
ForegåendeNæste

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster

cron