SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 21:46

Hvorfor sidder knapperne til højre for joystick?

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Godai

  • Indlæg: 112
  • Tilmeldt: tors 24. aug 2006 13:48
  • Geografisk sted: Frederiksberg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Hvorfor sidder knapperne til højre for joystick?

Indlægfre 8. sep 2006 12:22

Nu er jeg jo ved at designe mit eget controlboard og tænkte på jeg vil have knapperne til venstre for joysticksne.

Men så kom jeg jo i tanke om at jeg altid har spillet omvendt på arcademaskinerne og at jeg ligesom har haft højre arm ind over venstre som har kontrolleret knapperne.

Syntes i det ville være en stor synd (eller et decideret problem) at lave knapperne til venstre for joystick som jo er mere højrehånds venligt?
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvorfor sidder knapperne til højre for joystick?

Indlægfre 8. sep 2006 13:13

Vil nok sige at det i høj grad er et spørgsmål om smag.
Jeg er højrehåndet, og NETOP derfor synes jeg det klart er bedst at styre knapperne frem for sticken med højre hånd.
Hmmmm, hvis du laver den 1-player, kan du jo flotte dig og lave knapper til begge sider og så bare sætte dem parvis i serie, men laver du en 2-player vil du nok få lidt pladsproblemer med denne lidt kreative løsning }:-)
Brugeravatar

frjd

  • Indlæg: 108
  • Tilmeldt: lør 6. maj 2006 08:44
  • Geografisk sted: 3540 Lynge
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hvorfor sidder knapperne til højre for joystick?

Indlægfre 8. sep 2006 20:44

Elgen skrev:Vil nok sige at det i høj grad er et spørgsmål om smag.
Jeg er højrehåndet, og NETOP derfor synes jeg det klart er bedst at styre knapperne frem for sticken med højre hånd.
Hmmmm, hvis du laver den 1-player, kan du jo flotte dig og lave knapper til begge sider og så bare sætte dem parvis i serie, men laver du en 2-player vil du nok få lidt pladsproblemer med denne lidt kreative løsning }:-)


Jep, og så 3 knapper, skyd, hop, skyd, så er der heller ikke problemer med at de er "byttet"...
Compugame upright 20". PCB: Bubble Bobble, Bobble Bobble Bootleg, Donkey kong, Mr. Du.
Hjemmebygget MAME kabinet med Hotrod joystick.
Favoritter: Bubble Bobble, Wonderboy, Ghosts'n Goblins, Xevious.

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 46 gæster