SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er søn 28. apr 2024 16:00

Brug af konsoller til MAME

Om arcademaskiner, spil, tips, reparation osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Godai

  • Indlæg: 112
  • Tilmeldt: tors 24. aug 2006 13:48
  • Geografisk sted: Frederiksberg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Brug af konsoller til MAME

Indlægsøn 10. sep 2006 10:42

Hej hej.

Tænkte på f.eks. en PS2 slim ville være perfekt til at smide i et mame kabinet, men det ser ud til at der kun er en gammel MAME version som er meget besværlig at få til at køre.
Og så tænkte jeg på:

Hvad er status på MAME på PS2, samt X-Box. Kunne ikke finde så meget andet end ældre versioner på nettet.

På forhånd tak :)
Brugeravatar

mes83

  • Indlæg: 258
  • Tilmeldt: tors 2. mar 2006 13:38
  • Geografisk sted: Vejen
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 10. sep 2006 11:38

Har selv MAME på min moddede XBOX, men ja det er et lidt ældre build.
Men den kan stadig køre alle de gamle klassikere (Bubble Bobble, Pac-Man osv.), det er kun de lidt nyere spil der kræver lidt flere hestekræfter den har problemer med, specielt Mortal Kombat 3 og lign.

Men er sikker på at Koluda eller nogen af de andre herinde, kan give dig et helt præcist svar på hvilke spil XBOX'en kan køre.

Det fede ved en moddet XBOX er jo at der også er Media Center på, så kan man også bruge den til at afspille mp3, dvd, divx og meget andet.
Brugeravatar

Godai

  • Indlæg: 112
  • Tilmeldt: tors 24. aug 2006 13:48
  • Geografisk sted: Frederiksberg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 10. sep 2006 13:58

Ville være fedt at vide hvor man fik fat i softwaren, samt hvordan man får den op at køre (modchip, install af software etc.)

Dungeons and Dragons Tower of Doom, Gauntlet, TMNT, Splatterhouse, Alien Syndrome, After burner, Space Harrier, Space gun, Space zap, Tiger Heli, Xybots, Kung fu Master, Ikari Warriors ville jeg ihvertfald skulle have på den, såfremt de kører på XBox MAME :)
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 10. sep 2006 17:11

Xboxén kører de fleste spil uden problemer ja, enten via Xmame eller Kawa-X.

Kawa-x kører Neo Geo og CPS 1/2 spillene noget bedre da de er mere ram krævende.

Interesseret i at få en Xbox der er plug and play til Mame , eller modded en Xbox du har i forvejen og installaret softwaren , så kan du kontakte mig via mail eller PM.

Tilbage til Arcade

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 53 gæster