SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 19. apr 2024 02:26

jy rep

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked

Johnny rasmussen

  • Indlæg: 956
  • Tilmeldt: tors 6. dec 2007 12:41
  • Geografisk sted: bornholm
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: jy rep

Indlægons 1. apr 2015 15:01

så er den gal igen den skriver gnd shot row 8 også uden ledning til playfeld jeg har skifter uln2803 og alle 339 men stadig problemer er der nogle ideer til hvad jeg skal skifte jeg har ikke oscilloskop så må prøve mig frem jeg har købt de chip jeg kunne få men er der en jeg bør starte med :)
Hilsen Johnny

Johnny rasmussen

  • Indlæg: 956
  • Tilmeldt: tors 6. dec 2007 12:41
  • Geografisk sted: bornholm
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: jy rep

Indlægfre 22. jan 2016 08:53

jeg må opgive jeg kan ikke reppe den er der en på sjælland der har mod på af reppe den mod betaling jeg lev og afhenter selv maskinen
Hilsen Johnny
Brugeravatar

Professor Pinball

  • Indlæg: 179
  • Tilmeldt: tors 6. jan 2011 22:40
  • Geografisk sted: Sjælland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: jy rep

Indlæglør 23. jan 2016 11:32

Jeg cirkulerer rundt om security chip og ASIC med mindre at der er eet eller andet du har overset på dit
WPC board med henblik på dine modstande på dine switche ind. Har der været batterisyre skade på dit WPC ?

Hvis boardet ligner et glansbillede så er fejlen sikkert i kredsene.
Der er dog WPC er med security chip (g10 eller U22) junkyard.

Har du har et andet WPC-95S (security) CPU board fra en anden maskine ?
Så sæt det i. Hvis fejlen er væk så flyt gamerom og securityrom over fra det oprindelige WPC board..
Hvis fejlen flytter med securitychip og gamerom så ER det security-chip.

Hvis fejlen er væk, det vil sige den rigtige WPC kreds og gamerom fungerer i dit test wpc board så ligger den nok i det oprindelige boards ASIC kreds. Den skal du ikke bare rive i uden at have den rigtige tang!

Hvis du ikke har andet end eet WPC89 f.eks. så sæt det i og pil alle solenoider fra inden du tænder op.
Bare for at være sikker men jeg kan ikke se at en busfejl fra driverboard skulle påvirke din switchmatrix.



Mvh
I don't know how to teach. I'm a professor!"

Johnny rasmussen

  • Indlæg: 956
  • Tilmeldt: tors 6. dec 2007 12:41
  • Geografisk sted: bornholm
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: jy rep

Indlægsøn 24. jan 2016 12:05

der er ikke syreskade på og jeg har ikke tilsvarende print af prøve med men jeg har kontakt til en der gerne vil tjække printet for mig tak for råd :)
Hilsen Johnny

Johnny rasmussen

  • Indlæg: 956
  • Tilmeldt: tors 6. dec 2007 12:41
  • Geografisk sted: bornholm
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: jy rep

Indlægons 17. feb 2016 00:25

så er der sket lidt nyt printet har været til rep og det har hjulbet der var et par dårlige forbindelser på så nu starter maskinen op og det ser ud til alt virker på nær flipperne :evil: og inge spoler virker i test men alle virker i spil på nær dem til bat alle sikringer er og er der flere goder råd derude?
Hilsen Johnny

MDO

  • Indlæg: 147
  • Tilmeldt: søn 6. sep 2009 22:00
  • Geografisk sted: Nordfyn
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: jy rep

Indlægons 17. feb 2016 10:52

Stor sandsynlighed for at grunden til at spoler/flashere ikke virker i test er fordi du har åben låge.
Interlock switch skal være aktiveret - en af de hvide der sidder til venstre lige inden for låge-åbning.
Prøv at trykke dem ind mens test kører.

- Er alle stik sat korrekt på efter at cpu board har været afmonteret? Check med manual!
- Har reperatøren af cpu board kontrolleret fuld funktion inden du fik det tilbage?
- Se efter at du har sat fladkabel mellem cpu og power board ordentligt på og der ikke er nogle bukkede ben. Dvs tag det af check stik og sæt det på igen.
Foregående

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron