SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 20. apr 2024 02:27

jy rep

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked

Johnny rasmussen

  • Indlæg: 956
  • Tilmeldt: tors 6. dec 2007 12:41
  • Geografisk sted: bornholm
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

jy rep

Indlæglør 16. feb 2013 23:08

hej jeg har en jy jeg kun har spillet få gange på siden jeg købte den og nu er den gal under spil forsvandt både lys og solenoid strøm den beder om jeg tjækker fuse 101 og 106 men begge er ok den der hedder q1 på power driver board den de kalder terminal pad to-2 kan det være en synder?den har vært virklig varm ledninger over den er sorte af røg ligner det?
Hilsen johnny
Senest rettet af Johnny rasmussen lør 16. feb 2013 23:46, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Johnny
Brugeravatar

magiske

  • Indlæg: 104
  • Tilmeldt: fre 1. aug 2008 07:40
  • Geografisk sted: Fredensborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: jy rep

Indlæglør 16. feb 2013 23:36

Hvis 101 & 106 rent faktisk ikke er "blowen". Så kan det godt være Q1.
Jeg vil også checke BR'1/2. Men på en JY er det ikke de store BR,men diode broer. Check dem også.
Der sidder 4 dioder "sammen".

Men som start pil powerboardet ud. Og check bagsiden. Her vil du hurtigt kunne se hvis der er noget galt.
Ellers vil jeg nok prøve at skifte de "normale" ting som BR eller Q'rn..
Q1 er vist en spændings regulator. Men skal lige checke ..

Efter at have læst lidt op på det. Ville jeg nok helt klart checke den BR der hedder "D11-D14".

Eller check dette:

If the F114/F115 (or F106/101 on WPC-95) fuses are good yet the error message still persists, there is a switch matrix problem. As mentioned above, the CPU monitors switch 24 for its “always closed” status.
Switch 24 is actually physically closed by having a loop of wiring going from the CPU board connector J212 down to the coin door interfaceboard connector J3. Here the switch matrix column 2 and row 4 are joined together through a 1N4004 diode, band connected to switch column 2 on the interface board. If one of these connectors are disconnected, or the wiring broken to the coin door interface board, the blown fuse error will be displayed (note this is rarely the problem).

/Mads

Johnny rasmussen

  • Indlæg: 956
  • Tilmeldt: tors 6. dec 2007 12:41
  • Geografisk sted: bornholm
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: jy rep

Indlæglør 16. feb 2013 23:55

jeg har lige piller det ud men der er ikke noget af se på bagsiden
Hilsen Johnny

Johnny rasmussen

  • Indlæg: 956
  • Tilmeldt: tors 6. dec 2007 12:41
  • Geografisk sted: bornholm
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: jy rep

Indlæglør 16. feb 2013 23:57

tak for hjælp :)
Senest rettet af Johnny rasmussen søn 17. feb 2013 00:17, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Johnny

Johnny rasmussen

  • Indlæg: 956
  • Tilmeldt: tors 6. dec 2007 12:41
  • Geografisk sted: bornholm
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: jy rep

Indlægsøn 17. feb 2013 00:16

jeg har målt på div dioder d11/12 osv der er flere der ikke er ok men er der noget der gør udover slid af disse blusser fordi jeg kan se der er 2 der er skiftet før og de er def nu igen og så en håndfuld på en gang nogle er lukkede bægge veje andre delvist åbne beggeveje er det en ide af skifte alle 16 nu jeg er i gang?
Senest rettet af Johnny rasmussen søn 17. feb 2013 02:18, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Johnny

Johnny rasmussen

  • Indlæg: 956
  • Tilmeldt: tors 6. dec 2007 12:41
  • Geografisk sted: bornholm
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: jy rep

Indlægsøn 17. feb 2013 00:44

og er der andet jeg skal få hjem og havde liggene så jeg er rustet til nedbrud? jeg tænker ud over div transistor tip 102 36c osv to-3 og så sikringer? jeg har div spoler og gummi
Hilsen Johnny

Johnny rasmussen

  • Indlæg: 956
  • Tilmeldt: tors 6. dec 2007 12:41
  • Geografisk sted: bornholm
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: jy rep

Indlægsøn 17. feb 2013 02:43

derudover har jeg konstant baggrundsstøj på min riverboat gambler har du også bud på afhjælp på det nu vi er i gang :)
Hilsen Johnny
Brugeravatar

magiske

  • Indlæg: 104
  • Tilmeldt: fre 1. aug 2008 07:40
  • Geografisk sted: Fredensborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: jy rep

Indlægsøn 17. feb 2013 08:38

Hvis du alligevel gå i gang med at skifte dioder og du kan måle dig til at en del er "bordeline" så skift dem alle. Dioder koster jo ingen ting. Og det kan måske være derfor de giver problemer. Selv om 2 er blevet skiftet kan det være der er så meget "galt" med dem at de bare belaster hinanden.
Typisk er det jo sådan at gå de samme "dimser" istykker igen og igen er der noget "foran" der dræber dem. Men dioderne er jo stort set "frontline". Så jeg vil selv skifte dem alle.

Og Riverboat Gamler er system 11c, dem har jeg kun lidt erfaring med. Dog ikke så meget at jeg lige kan sige hvad der kan skabe støj. Havde det været en WPC ville mit gæt have været highpower display støj. Der sidder typisk 2xBlå caps, vist 160v. Som jeg typisk har skifted ved displaystøj. Løser det ikke helt men afhjælper. Evt også prøv med den BR der sidder der.

Og ja, TIP102,TIP36c, TIP107 og måske et par af de andre pre-driver transistors. Og hvis du ikke har travlt, brug ebay, der koster de ikke nær så meget som i divers pinball shops.(f.eks 2x Tip102/Tip107 = 15kr inkl porto:)

/Mads

Johnny rasmussen

  • Indlæg: 956
  • Tilmeldt: tors 6. dec 2007 12:41
  • Geografisk sted: bornholm
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: jy rep

Indlægsøn 17. feb 2013 13:19

tak for råd
Hilsen Johnny

Johnny rasmussen

  • Indlæg: 956
  • Tilmeldt: tors 6. dec 2007 12:41
  • Geografisk sted: bornholm
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: jy rep

Indlæglør 2. mar 2013 23:10

dam nu er jeg ved af få grå :evil: hår jeg har skiftet br 11-14 og Q1 og tjækket forbindelse på ledninger til mønt dør print og tjækket dioderne på samme alt sikringer er ok men maskinen melder stadig fejl jeg har også kigget på om der er defekte baner på print kan det måske være cpu der har dårlig forbindelse på et ben måske?
Hilsen Johnny
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: jy rep

Indlægsøn 3. mar 2013 12:09

Maskinen siger check sikring, men det er blot et forslag. Det den måler er for lav spænding. Og det kan sagtens være, at spændingen først falder ved belastning pga. dårlige forbindelser. Det kan du ikke rigtig måle dig frem til ved at check forbindelser og lign. med et multimeter

Det kan være dårlige stikforbindelser. Check alle stik ved trafoen og hele vejen op til printet. Er de mørk-"brændte", sidder ledningerne ordentligt fast på ben, sidder ben ordentligt fast i stikket? Tag dem alle fra og sæt dem sammen igen fem gange. Hvis de er irede kan du mose en bedre forbindelse på.
Brugeravatar

magiske

  • Indlæg: 104
  • Tilmeldt: fre 1. aug 2008 07:40
  • Geografisk sted: Fredensborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: jy rep

Indlægman 4. mar 2013 10:05

Start med at checke alle de stik som sidder oppe højre side af powerboard igen. Tag dem af og check pins og connectors.

Johnny rasmussen

  • Indlæg: 956
  • Tilmeldt: tors 6. dec 2007 12:41
  • Geografisk sted: bornholm
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: jy rep

Indlægman 4. mar 2013 13:09

det prøver jeg tak for jeres råd
Hilsen Johnny

Johnny rasmussen

  • Indlæg: 956
  • Tilmeldt: tors 6. dec 2007 12:41
  • Geografisk sted: bornholm
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: jy rep

Indlægtors 7. mar 2013 02:26

fedt nok nu har riverboat gambler perkekt lyd det krevede bare nogle kondensatore :)
Hilsen Johnny

Johnny rasmussen

  • Indlæg: 956
  • Tilmeldt: tors 6. dec 2007 12:41
  • Geografisk sted: bornholm
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: jy rep

Indlægtors 21. mar 2013 20:22

det var de 2 chip på cpu print dem i sokkel der var def så nu kører jy maskinen igen jubii :P tak for råd
Hilsen Johnny
Næste

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron