SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 19:19

Pinball slår automatsikringer fra

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

koderko

  • Indlæg: 60
  • Tilmeldt: ons 2. aug 2006 09:57
  • Geografisk sted: Frederiksberg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Pinball slår automatsikringer fra

Indlægman 19. feb 2007 21:26

Halløj,

Jeg har et problem med min pinballmaskine. Dvs. resten af husholdningen har et problem med den.

Næsten gang jeg tænder den (afhængig af belastning på samme fase) slår mine automatsikringer fra på den fase.

En elektronik-kyndig bekendt mener at det sandsynligvis er lytten der er problemer med. Lyder det sandsynligt?

Maskinen fungerer fint efter opstart, og der er ingen andre "defekter" eller lignende.

Den trækker omkring 200W, når den er tændt.

På forhånd tak for input,
Brugeravatar

pinking.dk

  • Indlæg: 613
  • Tilmeldt: søn 24. jul 2005 00:06
  • Geografisk sted: Brøndby Strand
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 19. feb 2007 21:42

Elektronik kyndig... *lol*, det får ikke hovedsikringen til at gå.... det kan få maskinen til at resette.......

Du må vel undersøge hvor meget forbrug der er på den fase, måske er det bare dråben der får bægeret til at løbe over når du tænder din pinball....
Brugeravatar

koderko

  • Indlæg: 60
  • Tilmeldt: ons 2. aug 2006 09:57
  • Geografisk sted: Frederiksberg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 19. feb 2007 21:51

Der er slet ikke så stor belastning på den fase. Dvs. der er sjældent over 500-700W i belastning på den fase. Jeg kan også ofte ved at "tænde" for automatsikringen få alt op at køre igen på samme tid.

Så det er ikke fordi bægeret flyder over :-)

Men det virker somom der kommer en "spike", når jeg tænder for maskinen.

Har forsøgt med sådan en "elmåler" man kan låne hos forsyningsselskabet, men den fanger slet ikke spiken, selvom den skulle kunne måle op til 2300W.

Men jeg er åben for forslag til hvad problemet kan være, skulle gerne give en skilling hvis en mere elektronik-kyndig fra København ville kigge forbi mig på Frederiksberg.

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 54 gæster