SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er søn 28. apr 2024 12:31

Ny flipper-fan med transportproblemer

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked

martinlykke

  • Indlæg: 11
  • Tilmeldt: ons 30. maj 2007 21:28
  • Geografisk sted: Sunds
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Ny flipper-fan med transportproblemer

Indlægtirs 31. jul 2007 20:46

Hej

Jeg er ny her i gruppen, idet min interesse for flippere næsten lige er blevet genoplivet. Jeg vil nu gerne have min første maskine.

Mit problem er at jeg bor i lejlighed og på første sal. Da jeg ikke ved, hvor meget en flippermaskine reelt vejer, vil jeg gerne have et bud på om det overhovedet kan lade sig gøre for to "normale" mennesker at slæbe en flippermaskine op af trappen? Det er jo forhindring nr. 1.

Alternativt hvad koster det typisk for at få fragtet en flipper med et fragtfirma - og hvilke firmaer kan evt. anbefales?

Hvor meget vejer en standard maskine i forhold til en widebody?

Og er der nogen modeller som regnes for mere driftsikre end andre? Ved nemlig desværre intet om reperation af flippermaskiner.

På forhånd tak for svar. Der kommer nok flere spørgsmål sidenhen, efter at jeg har bevæget mig ind i dette fantastiske univers.

I øvrigt har jeg lige været på campingferie i Frankrig, hvor der helt tilfældigvis var en Tales of the Arabian Nights på pladsen. "Heldigvis" var vejret ikke så godt, så der var mange undskyldninger for at spille flipper - og WAUW, det var fedt. Er næsten ikke landet endnu efter turen på "det flyvende tæppe".

Hilsen

Martin
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 31. jul 2007 22:24

Nu er Tales Of The Arabian Night også en af de bedste maskiner nogensinde....:)

Vi har 2 mand slæbt en flipper op på 4.sal , så kan godt lade sig gøre, men skal nok ikke være kontorfolk, for en nyere flippermaskine vejer godt 110-130 kg.

Hvis den skal "fragtes" helt op i lejligheden, skal du forhøre dig hos en flyttemand eller 3 x 34 , kan et fragtfirma nok ikke hjælpe dig med.

Der er ikke generelt den store forskel på vægten fra Widebody til standard bredde, kommer mere an på indholdet i maskinen, spoler osv.

Bally/Willams er klart den nemmeste at få dele til, om de holder længere en andre mærker er svært at sige, flippermaskiner er både mekanik og elektronik og vil gå i stykker, det er der ingen tvivl om , men hvor langt tid der går er der ingen der kan svare på..
Brugeravatar

pinking.dk

  • Indlæg: 613
  • Tilmeldt: søn 24. jul 2005 00:06
  • Geografisk sted: Brøndby Strand
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 1. aug 2007 08:05

største problem er som regel breden på døre og andre sjove forhindringer. Det kræver lidt plads at vende den rundt hvis man fx. skal ind i en lille fordelings gagng på nørrebronx....

Alt kan selvfølgelig skilles ad, men det er et heste arbejde...

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 48 gæster