SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er søn 28. apr 2024 07:33

Så blev jeg ogaå medlem af klubben!!!

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked

Brian C.

  • Indlæg: 146
  • Tilmeldt: tirs 22. aug 2006 21:34
  • Geografisk sted: Esbjerg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Så blev jeg ogaå medlem af klubben!!!

Indlægons 29. aug 2007 07:17

I går fik jeg min første flipper!

En corvette i rigtig flot stand, dog med et par elektriske ting der skal fikses.

Jeg har endnu ikke undersøgt noget nærmere, men den øverste flipper til venstre virker kun periodisk. Og så detecter maskinen ikke at kuglen falder i et bestemt pit, den bliver først smidt ud igen ved nødproceduren.

Jeg kender ikke noget til flippere, og vil nok spørge mere konkret når jeg får downloaded nogle manualer og kigget lidt mere på sagen!

Jeg smider et par billeder senere

Pinside.dk

  • Indlæg: 237
  • Tilmeldt: ons 9. nov 2005 13:09
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 29. aug 2007 13:48

Hej Brian

Velkommen i klubben :D

Men pas på denne hobby har det med at gribe om sig - så lige pludselig har du en hel lagerhal med flippermaskiner stående :wink:
Venlig hilsen

Morten Bech
www.pinside.dk

Dennisml

  • Indlæg: 219
  • Tilmeldt: tors 27. okt 2005 19:16
  • Geografisk sted: fredensborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 29. aug 2007 17:19

Velkommen..!!! Hvor har du fået fat i flipperen..? :D

Brian C.

  • Indlæg: 146
  • Tilmeldt: tirs 22. aug 2006 21:34
  • Geografisk sted: Esbjerg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 4. sep 2007 22:27

Hej med jer!

Nu har jeg rodet lidt mere med sagen, og led5 er ikke tændt på power drive boardet og jeg kan heller ikke måle de 20v på tp7.

Der er 16vac på j102 så umiddelbart mistænker jeg br4 og/eller c11 - har jeg ret i det eller er der noget jeg har overset?

Jeg har ikke kunnet finde nogle afbrudte printbaner i det område!

Kan jeg bruge en br3510 diodebro 35A/1000v i stedet for den nuværende mb352w idet jeg ikke kan se andre på lager ved den lokale elektronikpushers webshop?

mvh Brian Christensen
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 5. sep 2007 05:50

BR3510 er helt okay ja.

Brian C.

  • Indlæg: 146
  • Tilmeldt: tirs 22. aug 2006 21:34
  • Geografisk sted: Esbjerg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 5. sep 2007 22:15

Hej igen!

Skiftede diodebroen og fandt alligevel en afbrudt printbane da jeg målte efter. Den tidligere ejer havde skiftet c11 og altså ikke fanget banen på bagsiden fra broen. Så nu er der liv i 20 volt også ;-)

Både flashlamperne, "ryste"motoren og racerbilerne drives af de 20v, så det løste mange problemer.

Fik også lige skiftet omkring 12-15 pærer rundt omkring også.

Men der er et par ting endnu:

En optisk sensor virker ikke - jeg har fundet ud af at det er enten sende eller modtage dioden - er de specielle, eller kan hvilken som helst fra den lokale elektronikshop anvendes?? - jeg har ikke kunnet finde en pinshop hvor de er specificeret.

Den ene flipper vil ikke altid returnere til startpositionen - det er et mekanisk problem - den hænger lidt i spolen/muffen virker det som - er det de her rebuild kits med plunger, coilstop m.v. der skal til her??

Diverteren på rampen er jeg usikker på om returnerer helt på plads - den blokerer i hvertfald for kuglen - se billede her
Billede

Jeg vil tro at den skal helt over til siden, hvilket den også kan, men den binder lidt. Jeg ved ikke om pinpartshop har plungeren, eller er det nok at skifte muffen eller skal der noget helt andet til?
Jeg skal lige skynde mig at sige at jeg ikke har haft det skilt ad, idet jeg mangler et tommer unbraco sæt, så jeg ved ikke præcist hvor den binder, men jeg tror at det er i spolen eller også er akslen skæv.

Sidst vil jeg høre hvad der er godt til at polere playfielden med!

Her er lige et par billeder mere af maskinen:

Billede

Billede

mvh Brian
Brugeravatar

mammen

  • Indlæg: 1096
  • Tilmeldt: man 7. aug 2006 17:52
  • Geografisk sted: horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 7. sep 2007 21:12

Velkommer her :D og tilykke med den flipper den skal du nok blive glad for,men pas nu på at det ikke tager overhånd lige med et har man 4-5stk :P lige et par foto af mine ij-totan-rs-the machine-gs Billede
Billede
Billede

Brian C.

  • Indlæg: 146
  • Tilmeldt: tirs 22. aug 2006 21:34
  • Geografisk sted: Esbjerg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 9. sep 2007 19:39

he he mange tak for advarslen - ja jeg tror gerne at man bliver grebet af det, mon ikke det ender med et par flippere mere.
Jeg har også en mame arcade automat og vil super gerne have fat i out-run deluxe maskinen.

På flipperen har jeg skiftet plunger, muffer og coil stop i de 2 nederste flippere, endnu en 8-10 pærer er skiftet og diverteren har været adskilt, renset og samlet med ny muffe og nu kører den helt fint.

Playfielden er renset så godt som muligt uden at skille det hele ad, og den har fået voks og skinner fint.

Et par småting er yderligere blevet fikset/justeret så der er kun problemet med opto switchen i pit-huttet tilbage (tror jeg i hvert fald). Jeg har udelukket problemet til foto transistoren. Ingen lokale elektronik forhandlere har den på lager, så jeg må ud og lede lidt.

Her er lige et billede mere:
Billede

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 42 gæster