SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er søn 28. apr 2024 16:20

Fejl i 3xmultiball på TOM

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Baws

  • Indlæg: 276
  • Tilmeldt: tors 10. maj 2007 19:43
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Fejl i 3xmultiball på TOM

Indlægsøn 16. sep 2007 16:13

:?: :?: Håber nogen kender dette problem og løsningen...

Når to kugler er locked bag ved kisten, så drejer kisten magneten til, som den skal. Tredie kugle spilles til magneten og kisten drejer og smider den ned til de to andre. Herefter annoncerer maskinen multiball og foretager sig intet.

Den starter så en ball-search to gange uden at der sker noget - selv trapdoor klappes op et par gange. Så annonceres multiball igen, hvorefter alle tre kugler, én efter én kommer op gennem trapdoor som de skal.

Kender nogen dette problem og dets løsning?

Alle switche (sub trunk opto, subway micro, lock 1, 2 og 3) viser det de skal i switch edge test og aktiveres når de skal. Alle Eddy boards er ok og rigtig type (2x -1 og 1x -2).

???
Brugeravatar

pinking.dk

  • Indlæg: 613
  • Tilmeldt: søn 24. jul 2005 00:06
  • Geografisk sted: Brøndby Strand
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 16. sep 2007 18:19

der sidden en i buden af trapdoor, den kan drille. en ting er jo switchene virker når man manuelt aktiverer dem, men om de også virker som de skal når kuglen er der er noget andet...

det må være den der hedder 44.
Brugeravatar

Baws

  • Indlæg: 276
  • Tilmeldt: tors 10. maj 2007 19:43
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

TOM fejl på multiball

Indlægman 17. sep 2007 20:09

Det er rigtigt og jeg har også været opmærksom på den og på de øvrige switche. TOM er ny for mig, så det var først igår jeg blev opmærksom på, at når multiball ikke fungerer korrekt, så vender kisten forkert - med den grønne pære mod spilleren. Når den vender rigtigt, fungerer multiball.

Det må betyde en fejl på trunk-boardet, så det har jeg bestemt mig for at checke.

Tak for vinket!!
Brugeravatar

pinking.dk

  • Indlæg: 613
  • Tilmeldt: søn 24. jul 2005 00:06
  • Geografisk sted: Brøndby Strand
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 18. sep 2007 09:50

der sidder sådan en rundt fætter neden under kaldet trunk opto interupter, en bliver holdt fast på "stangen" med en lille umbracho skrue, den har det med at flække (plastiken) måske er det dit problem.

Der er et test program i menuen for trunken, så du kan tjekke hvilken side der vender ud, og så dreje kassen, så skriver den hvd der skal vende ud af...
Brugeravatar

Baws

  • Indlæg: 276
  • Tilmeldt: tors 10. maj 2007 19:43
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

TOM

Indlægtirs 18. sep 2007 16:49

Den checker jeg. I testen checker alt ok og alle optos ser ud til at virke og problemet er, at når den til sidst vender rigtigt, kommer alle balls ud.

Jeg poster resultatet senere!!
Brugeravatar

Baws

  • Indlæg: 276
  • Tilmeldt: tors 10. maj 2007 19:43
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Fejl i 3xmultiball

Indlægsøn 30. sep 2007 20:23

Så fandt jeg fejlen og fiksede den. Lock 3 i subway'en var i udu. Logisk nok ved maskinen ikke hvor tredie ball er, men de to der ligger foran, har den styr på. Efter at have kørt nødplanen et par gange, tænker den at den nok må tømme røret, for at ét eller andet skal ske. Efter første ball på banen opdager den at den stadig har to tilbage i røret og smider dem på banen.

Desværre får den ikke drejet kisten, så ball hole bliver synligt til jackpot.

Virker nu perfekt. Der kan i øvrigt blive ganske møgbeskidt i subway'en...

Der var flere der pegede på trunk interruptor, sammen med opto'en og magnetiske balls.

Det er i øvrigt en kanon flipper. Tak for hjælpen!

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 59 gæster