SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 19:38

Black Rose første flipper.

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Superfrogi(DK)

  • Indlæg: 72
  • Tilmeldt: tors 17. sep 2009 05:38
  • Geografisk sted: Haderslev
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Black Rose første flipper.

Indlægsøn 19. okt 2014 10:22

Så blev det endelig min tur til at få mig en flipper og oven i købet, den jeg drømte om. FEDT!!!!
Det hele startede vel for en 3-4 år siden, da jeg byggede min første mame maskine. Inspiration, ide'er og ikke mindst tegninger kom herfra. Men også drømmen om en flippermaskine blomsterede. Dengang var der en BR på bud, men jeg havde jo ingen penge til den, da projektet jo var en mame maskine. Da mamen var bygget, spillet og solgt, begyndte opsparingen og målet var en BR. Der blev kigget og kigget, der var ikke rigtig nogen som ramte min mål.
1: det var jo den første maskine, så den skulle ikke være splinter ny
2: Rengøring og mindre reparationer mente jeg nok jeg kunne klare.
3: Den måtte jo ikke koste en bundegår.

I perioder kiggede man meget efter en, andre gange gik der måneder imellem man fik tjekket markedet. Men så i september så jeg et opslag på siden, og bump. Der var gevindst. Så sidste søndag fik vi hentet maskinen i Valby. Det var en LANG tur hjem.
image.jpg

Nu har jeg så gennemspillet den i en uges tid og synes den er mega fed. Helt sikkert en keeper. Men som altid er der jo plus og minus.

Først pluserne:
Alt elektronik kører, maskinen starter hver gang.
Fedt gameplay
Den var ikke så dyr.
En god maskine som mangler en del kærlighed efter mange år på bagen.
Kanonen kører og er i niveau.

Minuser eller ting som skal udbedres:
Maskinen skal varme op i lang tid, før den dmd er klar. Der er enkelte steder på displayet som først er helt klar efter 2 timer. Displayet siger også en brummelyd, kan det være tegn på at det skal skiftes? Så der skal nok et nyt til...
Og her kommer første spørgsmål, med nyt dmd skal der vel ikke bruges tid på opvarming. Det er vel klar med det samme?
image.jpg
DMD

To pærer lyser nogle gange og andre gange ikke. Ved godt de skal blinke :) Men disse er enten helt slukket altid og næste gang man tænder, så virker de som de skal. Den ene er ved lock1 og den er jo ret væsentlig.

Kuglen sætter sig sommetider ved innerlane i venstre side, er der et hurtig fiks på det?
image.jpg

Når jeg skyder på grøn targets hopper kuglen. Jeg har søgt lidt på nettet og læst at alle targets skal være 90 grader. Hvordan retter man den op på den rigtig måde. Skal jeg afmontere dem eller kan man bare bøje dem fra oversiden af?

Lidt større minus og måske svære at skaffe, et af plastik stykkerne er brækket, så hvis der er nogen af jer, der har/ved hvor man skaffer det, så giv lige lyd.
image.jpg

Der skal nyt gummi på, men det regnede jeg også med og til den pris var det forventligt.

Playfield: enkelte gennemspilninger, men det gør ikke så meget, det er ikke en maskine til videresalg (endnu måske) Synes ikke man ligger mærke til det når man spiller.
image.jpg
playfield slid

Udvendigt: Falmet kabinet, bagboks højre side skal skiftes, den er skrabet og klistermærket er kraftigt beskadet.
Den højre skinne er bulet, så hvis der er nogen som ligger inde med sådan en, så sig lige til.

På undersiden:
Ny switch på højre flipper
image.jpg
knækket switch

Ny spole på venstre flipper
image.jpg
venstre spole

Hvis I stadig læser så tak for det.
Skriver igen senere efterhånden som det skrider frem.

morten

  • Indlæg: 479
  • Tilmeldt: tors 13. sep 2007 10:53
  • Geografisk sted: Kolding
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Black Rose første flipper.

Indlægsøn 19. okt 2014 11:40

Hej

Jamen tillykke med den :-)

De fleste dele kan købes på nettet, husk blot inden for EU kommer der ikke told og moms på !!!

Bestofpinball i Tyskland er et godt bud, jeg vil tor et sæt gummi koster 15-20 EU.

DMD er på vej i døden, efter min mening, det er ved at afgasse. Et nyt er dyrt, så lev med det så længe du kan. Hvis jeg husker rigtigt koster et nyt ca 1500 kr. Det tænder så med det samme.

Morten
Leder efter : Road show, ToM, eller andet spændende
Brugeravatar

Fonzy

  • Indlæg: 578
  • Tilmeldt: ons 19. sep 2007 19:33
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Black Rose første flipper.

Indlægsøn 19. okt 2014 11:59

Hej
På target kan du først tjekke om der mangler det lille stykke skumgummi der skal sidde bag hver target. Hvis det mangler så kan det få kuglen til hoppe når den rammer.

Dit DMD display er ved at gasse ud. Det kan ikke repareres på selve displayet.
Den hurtige (og dyre) løsning er at købe et nyt display.

Din spilleplade bliver hurtigere slidt hvis kuglerne er slidt. Altid glatte og blanke kugler(som de siger)
Hvis de er matte så skift dem.
Tjek omkring afspilningerne om der ujævnheder på spillepladen feks et insert der har løftet sig lidt eller det er sunket lidt ned. Kuglen vil løbe ujævnt og slide mere.

Skriv mig en mail hvis du mener jeg kan hjælpe.

God fornøjelse
Brugeravatar

dorkvonwaterfall

  • Indlæg: 861
  • Tilmeldt: tirs 26. jun 2007 22:56
  • Geografisk sted: midtgylland....nærmere betegnet Ikast
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Black Rose første flipper.

Indlægsøn 19. okt 2014 12:22

for at undgå yderligere slid på PF ville jeg nok skifte de gamle kugler ud med nye, det gør jeg ihvertfald når der kommer ny Pin i huset....

og nyt DMD vil jeg evt gå efter et LED display (pinled.de) så skal man ikke tænke på udgassede DMD mere...
Ex EFTLW,HS,SMB .... and now:
98

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster