SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 29. mar 2024 02:34

Streaming af pinball

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

junkwavepete

  • Indlæg: 1130
  • Tilmeldt: søn 22. sep 2013 21:26
  • Geografisk sted: 1956 - Frederiksberg C
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Streaming af pinball

Indlægtirs 10. mar 2015 01:19

Overvejer at få et setup hjem til, så der kan streames lidt sølvkuglespil :P

Tænker om der er nogen der kan hjælpe, mht. hvad jeg har brug for og lign...?
Gode råd og sådan
Pins: Godzilla LE 540-Jackbot-Jurassic Park Pro-Creature-Theatre Of Magic-Frontier-Avengers IQ Pro-Turtles Pro-Led Zeppelin Pro
Sold: Super Mario Bros-AC/DC Pro-The Walking Dead LE 240-The Simpsons Pinball Party-X-Men Pro-X-Men Pro-Demolition Man-Star Trek LE 790-The Addams Family-Guardians PRO-Iron Maiden Pro-Batman: The Dark Knight-RollerCoaster Tycoon-Iron Man-Fish Tales-Terminator 3-Star Wars PRO-Corvette-No Fear

IFPA# 21932
Brugeravatar

Reinhold

  • Indlæg: 153
  • Tilmeldt: ons 7. jan 2009 19:07
  • Geografisk sted: Brørup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Streaming af pinball

Indlægtirs 10. mar 2015 08:01

Der er vist en del der bruger http://www.ustream.tv/ til det...
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Streaming af pinball

Indlægtirs 10. mar 2015 08:13

Der findes et gratis program der hedder Open Broadcast Software (OBS) som er rigtig godt. Den kan nemt kobles op med twitch.tv via en twitch streamkey, som du får tildelt når du opretter en bruger på twitch.tv.

Så kunne jeg forestille mig at du skal bruge et højt kamera stativ og 2x kamera/webcams. 1 der peger på playfield og 1 der peger på backbox, og selvfølgelig en pc der kan spytte det hele på nettet.
Brugeravatar

junkwavepete

  • Indlæg: 1130
  • Tilmeldt: søn 22. sep 2013 21:26
  • Geografisk sted: 1956 - Frederiksberg C
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Streaming af pinball

Indlægtirs 10. mar 2015 10:43

Har ikke tænkt mig at smide fra 650 kr. efter abonnement om måneden via USTREAM.com, så seriøst er det slet ikke :)

Bare lidt hygge til twitch og eget forbrug, deling og lign... :)

Tænker man måske skal ud i sådan et her til at dække PF:
http://www.billigteknik.dk/webkamera/66 ... 27916.html
Og så noget billigere til backbox, da det jo selvfølgelig bare er scores...

Skal man bruge noget bestemt usb switch for at forlænge og have flere cams på?
Pins: Godzilla LE 540-Jackbot-Jurassic Park Pro-Creature-Theatre Of Magic-Frontier-Avengers IQ Pro-Turtles Pro-Led Zeppelin Pro
Sold: Super Mario Bros-AC/DC Pro-The Walking Dead LE 240-The Simpsons Pinball Party-X-Men Pro-X-Men Pro-Demolition Man-Star Trek LE 790-The Addams Family-Guardians PRO-Iron Maiden Pro-Batman: The Dark Knight-RollerCoaster Tycoon-Iron Man-Fish Tales-Terminator 3-Star Wars PRO-Corvette-No Fear

IFPA# 21932
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Streaming af pinball

Indlægtirs 10. mar 2015 11:31

Jeg tror så længe dine webcams er forbundet til PC'en via usb så kan OBS finde dem.
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Streaming af pinball

Indlægtirs 10. mar 2015 11:53

Twitch er det rigtige sted at gå hen, og sådan et Logitech c920 cam er ganske fint til formålet, der er lige nogle tweaks der skal til for at det kan capture i 30fps@1080p, men det klares i driveren.

Et evt. sekundært og tertiært webcam (til score og måske tilt eller playercam) behøver ikke være lige så høj opløsning.

Mht USB forlængere skal du være opmærksom på at USB standarden ikke tillader kabler længere end 5 meter, og at i hvert fald Logitech kameraet er rimeligt sensitivt overfor lange kabler uden en forstærker.

Jeg har prøvet sådan en USB -> Ethernet forlænger, og det fungerede overhovedet ikke. (Personligt har jeg gang i et projekt som benytter en Raspberry Pi som en slags mellemstation for webcam feedet, men det fungerer ikke helt efter hensigten endnu)

Jeg har købt et (nok lidt for stort) projektørstativ der sørger for at kameraet kan placeres over playfieldet, det kan måske løses med et overhead mikrofon stativ (jeg har dog ikke kunnet finde noget der rigtigt fungerer), eller også skal man ud i noget hjemmebyg.

Open Broadcast Server er et rigtigt fornuftigt stykke software, og det er meget nemt at streame til både Twitch, YouTube eller noget hjemmeopsat serverværk, ligesom der er mange muligheder for at lave et lækkert skærmsetup i det.

En ting der skal bemærkes er dog at det trækker en del CPU at encode til det videoformat der kræves (h264, og det skal efter min mening minimum være 720p, og helst 1080p ved 30fps, da man ellers overhovedet ikke kan følge med i hvad der foregår), ligesom man som minimum bør have 2mbit upload hastighed, men meget gerne 4-5 stykker for at kunne levere en fornuftig kvalitet og framerate.
Billede
Brugeravatar

junkwavepete

  • Indlæg: 1130
  • Tilmeldt: søn 22. sep 2013 21:26
  • Geografisk sted: 1956 - Frederiksberg C
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Streaming af pinball

Indlægfre 13. mar 2015 14:10

Jeg må have købt mig nogen cams, er dog i tvivl om min 3-4 år gamle stationære kan klare jobbet, hvis ikke, er man nødsaget til at få sig en ny PC?
Upload er ingen problem, der er 60 Mbit hver vej...
Pins: Godzilla LE 540-Jackbot-Jurassic Park Pro-Creature-Theatre Of Magic-Frontier-Avengers IQ Pro-Turtles Pro-Led Zeppelin Pro
Sold: Super Mario Bros-AC/DC Pro-The Walking Dead LE 240-The Simpsons Pinball Party-X-Men Pro-X-Men Pro-Demolition Man-Star Trek LE 790-The Addams Family-Guardians PRO-Iron Maiden Pro-Batman: The Dark Knight-RollerCoaster Tycoon-Iron Man-Fish Tales-Terminator 3-Star Wars PRO-Corvette-No Fear

IFPA# 21932
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Streaming af pinball

Indlægfre 13. mar 2015 15:34

Man kan altid tilpasse kvalitet til CPU, det er ret ligefremt proportionelt, jo hurtigere CPU / antal kerner, jo bedre kvalitet og højere opløsning man kan encode.
Billede

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster

cron