SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 29. mar 2024 07:41

Tumbler og granulatstørrelse.

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

ÅrhusC

  • Indlæg: 223
  • Tilmeldt: fre 21. okt 2011 21:02
  • Geografisk sted: Århus C.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Tumbler og granulatstørrelse.

Indlægtors 19. mar 2015 14:08

Jeg er ved at købe mig en tumbler. Jeg har længe gået med ideen, men nu er det ved at være tid til at gøre noget ved det.
Det bliver en tumbler af vibrationstypen, og altså ikke en tromle der kører rundt.

Jeg skal bruge den til at polere de små skruer, bolte og diverse metalting til min Funhouse, som jeg skal til at samle nu her engang når lejligheden byder sig.

Jeg vil gerne vide hvilken størrelse valnøddegranulat jeg skal købe? Og skal der blandes noget polermiddel eller lignende i?

Jeg har søge vidt og bredt på nettet, men kan ikke rigtigt finde noget om størrelsen af granulatet. Jeg tænker at det nok ikke må være for groft hvis det skal ind og polere små bolte, men på den anden side heller ikke for fint, så det tager en evighed?

Nogen der har erfaringer de vil dele?
Hvad ikke haves, skaffes eller laves...!

MDO

  • Indlæg: 147
  • Tilmeldt: søn 6. sep 2009 22:00
  • Geografisk sted: Nordfyn
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Tumbler og granulatstørrelse.

Indlægtors 19. mar 2015 15:11

Jeg bruger granulat i størrelse 1,0 - 1,7mm , der fås i 20kg sække på ebay.de, og et pift autosol (med et pift mener jeg en spiseske med top).
Autosol(eller andet metal polermiddel) er afgørende for en succesfuld oplevelse.
Granulatet er så småt at det godt kan sætte sig i møtrikker og skruekærve men dette tages normalt let ud... til gengæld når det ind i de fleste kringelkroge...

Tiden der tumbles er afhængig af mange ting bla skruernes tilstand, rust, ir, hvor blanke man vil have dem til at være ovs ovs.. Normalt er et par dages brummeri nok.

Mvh Michael...

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster