SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 13:59

Bedste "almindelige" produkter til rengøring af pf?

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Bedste "almindelige" produkter til rengøring af pf?

Indlægman 21. dec 2015 15:52

Hej Alle

jeg er forholdsvis ny inden for denne "hobby", men har nu netop fået min maskine nummer 2 hjem (og afventer en DE SW der trænger til en kærlig hånd). Maskinen er en Williams Red&Ted's Roadshow, og jeg vil gerne i gang med at shine den lidt op her i juleferien.

Jeg regner med at starte med en generel rengøring af playfield, og i den forbindelse vil jeg gerne høre hvad i har bedst erfaring med som ikke er specialprodukter? Er det alm sæbevand med lidt salmiakspiritus i? Rensebenzin (?!) eller noget helt andet?

Jeg er klar over at man kan købe slibe kits og diverse andet godt, men lige pt er det bare en rengøring af alle de sorte pletter og spor. Så tips til hvad jeg kan bruge modtages med kyshånd :)

På forhånd tak

Michael Jensen
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)
Brugeravatar

Møren

  • Indlæg: 228
  • Tilmeldt: tors 4. sep 2014 20:48
  • Geografisk sted: Kamstrup - Roskilde
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Bedste "almindelige" produkter til rengøring af pf?

Indlægman 21. dec 2015 16:08

Hej

Lige det punkt er der mange meninger om. Personligt bruge jeg bare noget vinduesrens eller cillit bang , det fungere til det meste almindelige skidt. Da er også nogle der bruge ovnrens, det tager noget mere. Dette har jeg dog ikke selv brugt, men var på "flipperkursus" hos nogle gutter der reparere og renovere maskiner, de anbefalet det kraftig :)

Jeg ville aldrig bruge rensebenzin, sprit mv. da det kan plejne playfield!

God fornøjelse :)

PS. Husk at tag en masse billeder inden du får spottet det hele ad, det kan ikke undgås hvis det skal blive ordenligt rens!

Mvh

Søren
http://www.pinball-arcade.dk

Ejer en GB - DM - PB

Har ejet en WCS 94 - STTNG - 24

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron