SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 29. mar 2024 08:09

Switch problemmer på system 6

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked

morten

  • Indlæg: 479
  • Tilmeldt: tors 13. sep 2007 10:53
  • Geografisk sted: Kolding
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Switch problemmer på system 6

Indlægsøn 5. jun 2016 13:44

Hej

Har lidt problemer med en Gorgar. Switch virker ikke rigtigt. Går man i test af switch viser den 01-02-08. man kan så ikke teste alle switch, skal man ikke kunne det ? Som jeg forstår det er de viste (01-02-08) sidst lukkede switch ?

Er Fejlen på playfield eller på print ? (kunne være PIA eller en af de to Hex inverterer (dem kan jeg ikke lige finde nogen steder som dele ?).

Alt virkede for nogle år siden før jeg starte med at rengøre playfield, men nu da det er samlet igen. virker det ikke.

Print ser ud til at køre elleres = start rigtigt op. Der er dog en fejl på magnet = den trække hele tiden, så den blev godt varm !!. så sikringen her er lige pillet ud til jeg får testet det.
Leder efter : Road show, ToM, eller andet spændende

svendmute

  • Indlæg: 102
  • Tilmeldt: ons 31. jan 2007 10:06
  • Geografisk sted: Brønshøj
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Switch problemmer på system 6

Indlægtirs 7. jun 2016 11:07

Hej
At switch test viser 01-02-08 i testen, betyder at de 3 kontakter er lukkede. Tjek om de er konstant lukkede. De drejer sig om plump pop tilten (01) som hænger i kabinettet. Ball roll tilt(02) som er den lille kugle som ligger i en skinne i kabinettet samt hi score reset knappen i mønt døren.
Siden den ikke skrive at switch 3,4,5,6,7 ikke er lukkede tror jeg ikke det er en print fejl mht switche.

At magneten hele tiden er tændt betyder helt sikkert at tip 102 transistoren på driver boardet er røget og skal skiftes. det er nummer q23.

morten

  • Indlæg: 479
  • Tilmeldt: tors 13. sep 2007 10:53
  • Geografisk sted: Kolding
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Switch problemmer på system 6

Indlægtirs 7. jun 2016 11:48

Hej

Ja, det tænkte jeg nemlig også = der er kortsluttede. Men det er de ikke, jeg har målt dem igennem (med stik på print afmonteret), dioder ser også ud til at være ok.

Syntes jeg også prøvede teste uden at stik var monteret ? (så skulle inden jo vise fejl/lukket) men kommer nu i tvivl ! Så jeg prøver lige igen.. en gang
Leder efter : Road show, ToM, eller andet spændende

morten

  • Indlæg: 479
  • Tilmeldt: tors 13. sep 2007 10:53
  • Geografisk sted: Kolding
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Switch problemmer på system 6

Indlægtirs 7. jun 2016 20:30

jo den var godt nok. Test giver samme svar, selv når swich stik ikke er monteret. Derfor vil jeg jo påstå det må være en fejl i print. Altså f.eks PIA eller HEX IC ?.

Når den har vist 08 -01 -02 to gange, er det som om den "fryser" i test ?
Leder efter : Road show, ToM, eller andet spændende

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster