SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 29. mar 2024 16:44

Droptargets på Flash kommer ikke op igen.

Om flippere, reparation, vedligeholdelse osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Droptargets på Flash kommer ikke op igen.

Indlægtors 9. feb 2017 15:53

Jeg har denne her Williams Flash.

Droptargets i venstre siden popper op når jeg starter et nyt spil, Når jeg under spillet rammer dem går de ned, men de kommer ikke op igen når jeg rammer det sidste og det går ned. Håber her er en flipper-kyndig som kan yde ind med en idé om hvad der kan være galt :)
Vedhæftede filer
FLASH_droptargats.JPG
FLASH_droptargats.JPG (41.95 KiB) Vist 4858 gange
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.

svendmute

  • Indlæg: 102
  • Tilmeldt: ons 31. jan 2007 10:06
  • Geografisk sted: Brønshøj
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Droptargets på Flash kommer ikke op igen.

Indlægtors 9. feb 2017 17:09

Det er helt sikkert en af kontakterne bag på droptargets som ikke registrer. Prøv i første omgang at tage glasset af og tryk hver enkelt target ned. Hvis der ikke registreres point på et target er det denne som er gal. Mulige typiske problemer er beskidte kontakter eller en ledning som er røget af på bagsiden af target.
Brugeravatar

dorkvonwaterfall

  • Indlæg: 861
  • Tilmeldt: tirs 26. jun 2007 22:56
  • Geografisk sted: midtgylland....nærmere betegnet Ikast
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Droptargets på Flash kommer ikke op igen.

Indlægtors 9. feb 2017 17:09

virker kontakterne til de droptargets?

evt rens dem med et stykke papir (hvis det er bladkontakter) juster dem og tjek kabler og stik
Ex EFTLW,HS,SMB .... and now:
98
Brugeravatar

dorkvonwaterfall

  • Indlæg: 861
  • Tilmeldt: tirs 26. jun 2007 22:56
  • Geografisk sted: midtgylland....nærmere betegnet Ikast
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Droptargets på Flash kommer ikke op igen.

Indlægtors 9. feb 2017 17:10

sloweyes will kill me.....
Ex EFTLW,HS,SMB .... and now:
98
Brugeravatar

Professor Pinball

  • Indlæg: 179
  • Tilmeldt: tors 6. jan 2011 22:40
  • Geografisk sted: Sjælland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Droptargets på Flash kommer ikke op igen.

Indlægfre 10. feb 2017 19:10

Lidt sent men ja : Switche bagpå.

På de gl williams sidder der en "hestesko" i hård kobberplade med to kontaktpunkter som er en kobbernitte
der er slået på . De er beskidte (rens med papir IKKE file!) eller slidte eller een er brækket af.

De glider imod et print hvor kobberet også kan være slidt af hvis jeg husker rigtigt, det er meget
længe siden jeg har skruet i en 1978´er Williams.

Jeg har med held kunne slå nye blind-nitter på i samme størrelse for at få dem til at virke driftsikkert igen.
I don't know how to teach. I'm a professor!"
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Droptargets på Flash kommer ikke op igen.

Indlægfre 17. feb 2017 23:19

Tak til jer alle tre for jeres råd :D

Det tog lidt tid at komme i gang med det da jeg var hjemmefra, men kunne se hvor tiltrængt det var da jeg i dag kom hjem og gik i gang med rensningen.

Skilte droptarget-banken ad, og den var dækket ind i sort slid-snask.

Valgte at tørre det hele af med en alkoholvædet klud som hurtigt blev kulsort. 4 af de 5 droptargets kører nu som en drøm :)

Den 5'te "hestesko" viste sig at være samlet og klippet sammen af to defekte og var godt bøjet. Den blev naturligvis også renset, men jeg kan ikke få den til at virke ordentligt.

----

Edit: Jeg kunne ikke forstå at efter at den defekte "hestesko" var blevet renset og rettet ud ikke virkede. Det var fordi at der under af- og på-monteringen var hoppet en ledning af. Den er nu loddet retur, og nu virker hele drop-target-banken igen.

Igen et stort tak for jeres hjælp. Det har både fået mine droptargets til at virke igen, og har givet mig lærdom i processen :)
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.

Tilbage til Flippermaskiner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster